Retro pug

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Retro pug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-21 23:21

Niet op korte termijn van toepassing (denk aan 5 a 10 jaar op zijn vroegst als het ooit op de planning komt :') ), maar ik vind pugs echt fantastisch! Behalve dat ze zo vreselijk doorgefokt zijn :n

Nu ben ik al verschillende malen de "retro pug" tegen gekomen. Pugs die op een normale wijze kunnen ademen en bewegen *\o/* Ik ben wel benieuwd of iemand hier daar ervaring mee heeft qua karakter, gezondheid etc.?

Ik ben momenteel niet op zoek naar een hond en zou ik er een nemen, zal ie waarschijnlijk uit het asiel komen maar ik ben toch benieuwd naar jullie ervaringen uit pure interesse in het ras :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 23:28

In asiels komen ze niet terecht. Zeer zelden in België enkelen. En ja, ze zijn vreselijk doorgefokt maar op dit moment worden er allerlei rassen gekruist met de mops( als dat maar goed gaat) Kijk tegen die tijd eens in Duitsland, daar is een grote groep fokkers die zich helemaal ( al jaren) heeft toegelegd op de retro mops. Iets hoger op de benen, slanker en met neus. Maar wel met het mopsen karakter.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-21 23:42

bigone schreef:
In asiels komen ze niet terecht. Zeer zelden in België enkelen. En ja, ze zijn vreselijk doorgefokt maar op dit moment worden er allerlei rassen gekruist met de mops( als dat maar goed gaat) Kijk tegen die tijd eens in Duitsland, daar is een grote groep fokkers die zich helemaal ( al jaren) heeft toegelegd op de retro mops. Iets hoger op de benen, slanker en met neus. Maar wel met het mopsen karakter.

Bedankt voor de tips :D Met uit het asiel bedoel ik met name dat het waarschijnlijk geen mops zal worden, maar gewoon een leuk beestje wat past. Iets maximaal kniehoogte wat zichzelf kan redden en gezellig is :Y) Maar vind het wel leuk om me in te lezen in het ras.