Isaak de duif

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjong

Isaak de duif

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-21 22:03

Donderdag zat er op het balkon van mijn werk ineens een duif. Op zich niét zo gek wij zitten op de zevende etage en het stikt van de duiven. Maar deze duif zat nogal naar binnen te gluren. Het weekend had ik ook dienst en omdat het lekker weer was stond de deur open.
Op een gegeven moment zat de duif in de deuropening en wipte ook naar binnen. Ik zag toen dat hij geringd was. Ik heb hem wat beschuit gegeven en wat water. Ik dacht dan kan hij aansterken en weer weg.

Zondag ging ik wat drinken op het balkon sprong hij op mijn benen. Nou ja, ik vond dat hij toen mijn vriend was een dat hij Isaak heette. Ik had toen ook meteen de mogelijkheid om de ring te lezen. Deze stond in de database met een telefoonnummer en dus heb ik de melker gebeld. Hij heeft aan dat dit wel zijn ringserie is maar dat deze duif niet bij hem hoort. Hij was van 2019 Dus als hij ooit van hem geweest was is hij al 2 jaar de hort op.

Hij vroeg me hem wat eten en water te geven en hij zei dat hij dan wel weer op weg zou gaan. En als hij bleef mocht ik hem ook houden. Ik heb toen maar wat duivenvoer gekocht. Voor de extra vitaminen. Isaak klom op mijn schouder gaf een geluidje en vloog weg.

Ik dacht dat hij zijn route vervolgd had maar hij komt steeds terug (en gaat in de avond weer weg). Vraagt voer, chilled in onze hangmat, schijt het balkon vol en nou ja vooral dat laatste vinden mijn collega's niet zo leuk. Ik heb beloofd elke dienst het balkon te poetsen als Isaakje nog een week mag blijven. Hij zit bij ons in ieder geval veilig. Maar wat nou als hij denkt dat hij het wel fijn heeft bij ons. Ik wil namelijk wel dat hij verder reist. De melker woont ook op flinke afstand en komt hem niet halen. Wat doe ik dan met hem?

Afbeelding

fjordjes

Re: Isaak de duif

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:07

Niet meer voeren dan gaat ie z'n eten ergens anders zoeken

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-21 22:10

fjordjes schreef:
Niet meer voeren dan gaat ie z'n eten ergens anders zoeken

Ja dát klinkt logisch, maar kunnen postduiven wel voor zichzelf zorgen? Ik wil ook niet dat hij dood gaat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:13

Duiven zijn enorm opportunistisch, dus nu hij door heeft dat jij hem voert, zal hij ook terug blijven komen.
De oplossing is dus stoppen met voeren. Neem anders contact op met een vogelopvang wanneer je twijfelt of hij wel voor zichzelf kan zorgen.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-21 22:16

Cayenne schreef:
Duiven zijn enorm opportunistisch, dus nu hij door heeft dat jij hem voert, zal hij ook terug blijven komen.
De oplossing is dus stoppen met voeren. Neem anders contact op met een vogelopvang wanneer je twijfelt of hij wel voor zichzelf kan zorgen.

Ik dacht dus altijd ( mss naïef) dat postduiven altijd terugkeren naar huis en alleen moet aansterken. Misschien wilde de melker zo'n eigenwijze duif wel kwijt en heeft hij mij wijs gemaakt dat ik hem moest voeren ..... arme Isaak, het lopend buffet gaat dus sluiten.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:19

Wil je hem niet zelf houden? Dan kan je hem meenemen naar huis en als die dan blijft is het ook niet zo'n probleem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:20

Ik heb vier aanvliegers zitten, die vlogen dus niet verder :') Ik geef meestal 2 dagen voer en rust, dan moeten ze in staat zijn verder te vliegen.
Ik zou even ophouden met voeren en aandacht geven, zet wat water neer en wacht af.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-21 22:22

Amber_anne schreef:
Wil je hem niet zelf houden? Dan kan je hem meenemen naar huis en als die dan blijft is het ook niet zo'n probleem

Hij mag wel mee naar huis, maar ik denk zelf dat hij veiliger zit op het balkon. Zevende etage, geen katten, in een park.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 23:05

Sjong schreef:
Amber_anne schreef:

Hij mag wel mee naar huis, maar ik denk zelf dat hij veiliger zit op het balkon. Zevende etage, geen katten, in een park.

Waar woon je? Ik heb zelf duiven en ik zit in Emmen (Drenthe). Hij mag hier wel wonen

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 00:31

Meestal willen de duivenmelkers ze wel terug.

Althans dat is mij de afgelopen keren altijd gelukt. Sommigen sturen een koerier en anderen komen ze zelf halen. Soms geef ik ze mee aan een chauffeur zodat ze geen 200km hoeven te rijden.

Wat wel vreemd is dat deze man dan niet weet aan wie deze verkocht is...

Als die al 2 jaar rondvliegt is deze niet zo tam...ergens zal die dus een thuis hebben.