HELP - verstoten kuikentje?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rachelle_99

HELP - verstoten kuikentje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-21 21:21

Hoi allemaal, ik hoop dat iemand mij misschien kan helpen. Vandaag was de dag dat de 10 eieren van onze hen uit zouden komen, maar helaas is er vanochtend (nog) maar één kuiken op de wereld gebracht. Toen ik vroeg op de avond thuis kwam, zag ik dat het kuiken niet in het nest zat en een bebloed kopje had. Zodra ik het kuiken terug zette (hiervoor is het kuiken niet aangeraakt), begon de hen haar flink te pikken. Nu lijkt het mij dat de verwondingen daardoor komen, de hen lijkt het kuiken niet te accepteren.

Weet iemand hoe ik dit nu verder het beste aan kan pakken? Ik heb al geprobeerd haar bij een andere hen met kuikens onder te brengen, maar ook die wilde het niet accepteren...

Afbeelding

Dankjewel alvast!

Sintara

Re: HELP - verstoten kuikentje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:25

Agossie.. Heb je de mogelijkheid om haar apart te zetten met een warmtelamp? Misschien met een of meer kippen die in elk geval niet gemeen tegen haar doen?

Vaak als ze zo behandeld worden is er iets met ze mis, maarja wat he..

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:25

Zelf grootbrengen. Kuikenvoer in een bakje en daar met je vinger in gaan 'pikken'.
Jaren geleden heb ik zo een kuiken, Kukel genaamd, grootgebracht. Eerst woonde ze binnen, daarna buiten bij de cavia's en van lieverlee toch weer bij de andere kippen.
Succes met het schatje.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:47

Ik sluit me aan bij zelf groot brengen, is niet eens zo lastig omdat ze geen moedermelk nodig hebben alleen bescherming en warmte (van een moederfiguur, ze hebben natuurlijk ook voer en water nodig :+ ). Dat kunnen we als mens ook bieden. Het zijn dieren die vrij snel zelfstandig zijn en harstikke leuk als huisdier. Ik heb er eens een gevonden op straat, denk van een varchtwagen gevallen en grootgebracht. Helaas heeft een buurhond die net tussen de tralies van het hek doorkon hem te pakken gekregen omdat de kip niet bang voor honden was omdat ik zelf honden had. Zo sneu.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:51

Nou dat lijkt me wel een plek die wQat antibiotica nodig heeft om te kunnen overleven? Arm kippie :(:)