Wij hebben sinds afgelopen december wee hele leuke Britslanghaar katertjes.
Billy doet zijn naam eer aan en is een echte waaghals en een allemans vriend, Jip daarin tegen is de bescheiden versie van Billy, en is wat meer op ons gericht.
Nu zijn ze altijd binnen maar het lijkt ons voor de katten fijner als ze af en toe eens naar buiten kunnen. lekker de beentjes strekken en op avontuur. Echter willen wij dat ze in de tuin blijven en niet dat ze op straat zwerven.
Op google zie je wel meerdere opties zoals aan een lijntje in een tuigje. Maar dan vraag ik mezelf af, is dat wel fijn? Zitten ze dan niet snel in de knoop?
Of een draadje spannen (zoals bij de paarden haha) Maar nu las ik weer dat een gewoon schrikdraadsysteem niet werkt omdat wanneer de katten eenmaal op de balustrade staan, ze geen contact met de aarde hebben en dus zinloos is.
Zag er een met 4 draden maar dan wordt het misschien wel heel erg een gevangenis en of het dan werkt??
Mijn vraag is, hoe doen jullie dat?
kom ze ook altijd tegen in het bos
. Jip vond het even gek maar had nergens last van. Al snel werd duidelijk dat Billy een typische man is want toen snoep en andere speeltjes niet hielpen en ik dé hengel met veertjes pakte, waren Billy zijn problemen als sneeuw voor de zon verdwenen