Fretten (hobby)fokker gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Fretten (hobby)fokker gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-21 16:58

Goh mijn eerste topic op Bokt en geeneens voor mijzelf.

Mijn dochter is op zoek naar een frettenpup.
Haar eis is wel dat hij binnenshuis is opgegroeid en bij iemand die fretten welzijn voorop heeft staan.
Graag komt zij voor de aanschaf een keertje kijken en ook dat ze extra vragen kan stellen.

Op MP hebben wij al rondgekeken, maar niet een geschikte fokker gevonden.
Zij wil graag mannetje en géén wildkleur.

Weet iemand een hobby-/thuisfokker die nu pups heeft liggen of iemand die wel eens een nestje heeft?

ps: Dit is geen (corona) bevlieging, zij is 19 jaar oud en heeft zich al veel ingelezen en wij hebben ondertussen al een mega hok incl slaap/speelplekken klaar staan :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 18:01

Als long time fretteneigenaar: misschien is het handig met een iets ouder dier (1-2 jaar) te beginnen, ipv een pup? Frettenpups zijn wel erg bijterig en is niet zo makkelijk soms. Maar da's eigen keus he! Wij zijn de eerste x naar een frettenasiel gegaan (is helaas gestopt, zat in Breda). De eigenaresse van het asiel gaf ons pups in de hand, 'pubers', en volwassen fretjes. De pups was al heel snel duidelijk wat ze bedoelde :') echt non stop bijten-bijten-bijten.

Fretten zijn wel super leuke huisdieren! Hoorde wel dat er een virus rondwaart bij fokkers nu, waardoor veel fokkers tijdelijk een stop op fokken hebben gezet. Wij hebben daarom vorig jaar opnieuw eentje uit een fretten-opvang gaan halen (al wat ouder moertje van 4-5 jaar oud), misschien is dat ook een optie als je geen fokker vindt?

Succes!

Brainless

Re: Fretten (hobby)fokker gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-21 22:12

Zij wil graag een pup, had een ouder dier ook al geopperd.
Maar daarom wilt ze sowieso voor aanschaf 1 of meerdere keren gaan kijken om te zien welke bij haar past.
Van dat virus wist ik niet, hopelijk is dat binnenkort weer weg.

Ik hoopte een beetje erop dat hier op Bokt iemand was die wel eens een nestje fokt als er vraag naar is.
We wachten rustig af totdat wij wat geschikts tegen komen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:41

Ok, pups zijn ook wel erg schattig natuurlijk! Al moet ik zeggen dat Mormel (één van onze fretjes, helaas overleden) op vanaf 5 maanden oud echt een duiveltje werd door de hormonen :+ Na castratie werd dat wel echt een lieve knuffel.

Je kan misschien eens op de Belgische marktplaats kijken: https://www.2dehands.be Heb er fretjes op zien staan, weet wel niet hoe betrouwbaar elke fokker is.

(ivm het virus: https://www.frettenkliniek.nl/ziekten-e ... rona-virus ; dit is sowieso een erg goede site over fretten)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:48