Brokken voor kat met blaasproblemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Brokken voor kat met blaasproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-21 19:31

Enkele weken geleden had onze kat opeens blaasontsteking en wat blaasgruis, AB kuur meegekregen en een zak Royal Canin Veterinary diet urinary so.

Aangezien de tweede kat ook hiervan mee eet en de zak bijna leeg is ben ik eens aan het kijken of er vergelijkende brokken zijn een slag goedkoper.

Ze kregen altijd purina one, hebben ze het altijd prima op gedaan. Deze heeft ook een urinary care versie, heb net de ingrediënten vergelijken op zooplus maar de verschillen tussen de normale en de urinary care van purina one zijn echt heel minimaal!

Royal Canin heeft er veel meer ingrediënten bij staan dus niet helemaal vergelijkbaar.

Ik wil niet weer een zieke kat dus bestel denk ik maar gewoon een zak van Royal Canin, maar vraag me wel af of er nou daadwerkelijk grote verschillen zitten tussen de duurdere en goedkopere merken.

Iemand verstand van wat betreft aangepast voer voor blaasproblemen?

tengeltje11

Re: Brokken voor kat met blaasproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 19:50

Hier krijgen alle katten(4), door eentje met blaasproblemen, c/d urinairy stress van Hills.

We kopen het altijd bij zooplus, en wachten altijd tot er bv dubbele punten zijn ofzo. Zakken van 8 kg. Scheelt dan al een hele hoop met hetzelfde voer van bij de da.

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:31

tengeltje11 schreef:
Hier krijgen alle katten(4), door eentje met blaasproblemen, c/d urinairy stress van Hills.

We kopen het altijd bij zooplus, en wachten altijd tot er bv dubbele punten zijn ofzo. Zakken van 8 kg. Scheelt dan al een hele hoop met hetzelfde voer van bij de da.

Hier ook Hills c/d voor onze Britse korthaar met blaasontsteking(en) vorig jaar. Zijn broer eet deze brok ook, al is hij zonder klachten.
Fijne brok, wij bestellen bij bitiba.
Laatst bijgewerkt door BB80 op 27-05-21 20:37, in het totaal 2 keer bewerkt

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:32

Idd en ze hebben ook natvoer in verschillende smaken, ideaal!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:35

Bedoel je bitiba? Net even gekeken en daar zijn de grootste zakken 5kg... de 8kg zakken op zooplus zijn nog een stukje voordeliger.

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:39

Excuses :D is onze eigen benaming geloof ik! Lukt altijd via Google! #proest
Ga toch eens kijken wat het scheelt, bedankt voor de tip!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:48

Hier Sanabelle Urinary. Nooit meer problemen gehad. Ook via Zooplus!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:21

Ik gebruik Smilla urinary te verkrijgen via zooplus. Geen problemen meer gehad. Stuk voordeliger dan hills en royal canin.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:24

Wij voeren Casa Fera en dan de paarse verpakking. Ik ben even de naam kwijt, sorry. Ook prima te betalen.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 05:32

Hills is niet goedkoper dan RC zie ik.

Dat wordt hier redelijk gegeten en zooplus is idd goedkoper dan dierenarts.

Zitten er qua ingrediënten nou veel verschil tussen de urinary care en ander voer? Iemand dit toevallig eens uitgezocht?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 05:40

Wij voeren al jaren royal canin urinairy s/o, omdat onze kater blaasproblemen heeft gehad. Ze doen het hier goed op en je hoeft maar weinig te voeren.
Wij hebben twee katten, eentje van 4 kilo en eentje van 6 kilo en ze krijgen samen maar 100 gram per dag. Via zooplus bestellen we meteen 9 kilo en hier doen we dus drie maanden mee ongeveer.

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 05:42

ik bestel mijn brokken altijd bij dierapotheker.nl, hier zijn ze net iets voordeliger en je spaart punten voor korting.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 06:57

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 06:58

c/d urinairy stress van Hills, kreeg de 22 jarige van mijn moeder ook... deed het er prima op.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:17

https://britvetdiets.com/diets/34-struvite

Qua ingrediënten vind ik deze echt super mooi. Geen ervaring mee qua voeren. Wel met verschillende katten qua struviet en merk toch vaak dat voeding een deel is maar genoeg drinken ook. Dus ik denk dat je een hoop dierenarts kosten bespaard door nog een water fontein aan te bieden. Katten drinken van nature te weinig en dit zorgt er zeker voor dat de genoeg drinken

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:29

Als er te weinig gedronken word is het vaak wel te doen om water(evt warm, niet heet) aan natvoer of kvv toe te voegen.

De kat van mijn broer blijft last van zn blaas krijgen als ie brok eet. Maar bij kvv met wat extra water niks meer aan de hand.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 19:33

Prins heeft ook een onderhoudsdieet voor katten met blaasgruis. De Prins struviet & calciumoxalaat variant. Deze is ook verkrijgbaar in 5 kg, erg goed betaalbaar en wekt voorkomend als oplossend voor kristallen.

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 19:52

Onze twee katten hebben jarenlang op royal canin urinary gestaan. We kochten dit in het grootste formaat bij brekz.nl, daar valt de prijs erg goed mee!