Solo is onze 13-jarige Europese korthaar, Pip onze 8-jarige balinees en Vivaldi onze 2-jarige Europees korthaar. Vorig jaar hebben we boktkat nummer 4 Kiora helaas in moeten laten slapen wegens acute nierfalen.
Maar we hebben nog een heerlijk stapeltje katten over.
Pip en Vivaldi gaan niet altijd even goed. Pip is een verlegen poesje en Vivaldi een jonge rauwdouwer. Maar ze tolereren elkaar en soms liggen ze ook gewoon heel lief bij elkaar. Het huis is groot genoeg, dus ze kunnen elkaar prima ontlopen. Maar ze zitten steeds vaker met mij op 2 m2 gepropt

Hallooooo!

Pip en Solo zijn echt dikke mik. Ze slapen samen, eten samen, wassen samen.
Wat vooral van Pips kant komt. We zijn aan het kijken voor een oosterse herplaatser poes van een beetje dezelfde leeftijd. Want oosterlingen samen is toch anders dan een europees korthaar erbij. Maar gelukkig gaat het met Solo samen dus wel heel goed

Pip is ook echt mijn kat. Zodra het fleecekleedje tevoorschijn komt en Solo is ze niet, wil ze er onder, tussen mijn benen. Heel charmant

En met thuiswerken is ze er ook altijd bij. Ik start altijd op de bank. Kop thee erbij, mail lezen. En Pip op schoot. Heel handig is het niet, maar wel gezellig

En ze is een echte zonaanbidster.

Solo is inmiddels al 13 jaar bij mij en zo mijn maatje. Naarmate hij ouder wordt, wordt hij ook steeds aanhankelijker. Ligt steeds vaker op schoot ipv er naast. Of in mijn nek.

En Vivaldi trekt vaak zijn eigen plan. Is enorm nieuwsgierig, een enorme kroeldoos en overal heel graag bij. Staat echt overal met zijn neus bovenop

En is ook dikke vrienden met Solo. Hij kon helaas niet dichterbij, want die bult onder het dekentje is Pip tussen mijn benen

Lekker stel is het