Wie weet er een fijne prof hondenopvang, omgeving Arnhem

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Wie weet er een fijne prof hondenopvang, omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 19:59

Voor mijn twee herders zoek ik een fijne, veilige opvang voor vakanties.
Ik heb een niet gecastreerde reu die veel behoefte heeft aan gezelschap van minimaal één baasje en die met heel veel honden prima overweg kan, maar niet met allemaal. Met sommige reuen kan hij absoluut niet, en sommige lieve onderdanige teefjes walst hij wat te makkelijk overheen.
Mijn teefje is lief, beetje onzeker en hangt heel erg aan mij.
Ik wil de honden sowieso samen plaatsen, maar twijfel of ze geschikt zijn voor speelweides met andere honden.
Mijn reu is prikkelgevoelig en ik denk dat hij erg gestresst kan raken indien er in andere kennels om hem heen veel geblaft wordt.
Wat is nu een geschikt pension?

Bij particulieren zou ik mijn honden alleen plaatsen als ik hen erg goed ken. Dat is op dit moment niet echt een optie.

Ik ben benieuwd naar ervaringen met pensions. Liefst in omgeving Arnhem.

Bedankt alvast!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 21:59

Ik verplaats dit topic naar Beestenboel aangezien Ervaringen en diensten alleen voor paardgerelateerde diensten bedoeld is.

kiwiwitje

Re: Wie weet er een fijne prof hondenopvang, omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 22:03

Sennyards, de lofert.
Niet direct heel dicht in de buurt maar wel fijne pensions.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 22:45

C_arola schreef:
Ik verplaats dit topic naar Beestenboel aangezien Ervaringen en diensten alleen voor paardgerelateerde diensten bedoeld is.

Prima! Wist ik niet :o

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 22:49

kiwiwitje schreef:
Sennyards, de lofert.

Wat maakt dit een bijzonder pension? Heb jij je honden er wel eens gebracht?

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 23:33

Mijn herders (teef en intacte reu, zeker die laatste is super braaf maar niet met iedere reu langer dan een paar sec... de teef is vooral jaloers als de reu een andere hond leuk vind...) doen het prima bij Dierenpension Shanai. Al is dat wel wat ver weg. Maar ze komen er prima en happy van terug en de eigenaar heeft veel ervaring met herders. Ze hebben grote speelweides en kijken echt wat past. Vooral voor de reu is toezicht erg belangrijk, niet met elke reu kan je hem een uur (of meer dan een paar seconden..) in de wei gooien en dan weglopen... maar daar gaat het goed en krijg je als eigenaar ook regelmatig foto's etc.

Zeker tijdens vakanties is het even veel geblaf als er een nieuwe hond binnen word gebracht. Dat is denk ik overal zo. Maar zodra de mensen weer weg zijn is de rust weer terug. En zeker als ze samen zijn redden ze zich meestal prima.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 06:35

Nikass schreef:
kiwiwitje schreef:
Sennyards, de lofert.

Wat maakt dit een bijzonder pension? Heb jij je honden er wel eens gebracht?

Niks bijzonders. Bij sennyards heeft een van mijn uitplaats reutjes laatst een nacht gelogeerd.
Bij de lofert hebben we regelmatig oude kussens en dekens gebracht. Mooie ruime ruimtes en hele fijne mensen.
Ik vind t zelf belangrijk dat als ik mn dieren ergens achterlaat dat ik bij de mensen zelf ook een fijn gevoel heb. En bij beide had ik dat. Sennyards update ook tussendoor bij langere verblijven hoe dat t gaat enzo. Heel fijn.

Ik heb voor mijn opleiding bij veel pensions in de buurt stage gelopen. Maar hoewel een aantal pensions hele fijne ruimtes hebben spreken de mensen en de omgang mij niet altijd aan.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 08:28

Sas_Mon schreef:
Mijn herders (teef en intacte reu, zeker die laatste is super braaf maar niet met iedere reu langer dan een paar sec... de teef is vooral jaloers als de reu een andere hond leuk vind...) doen het prima bij Dierenpension Shanai. Al is dat wel wat ver weg. Maar ze komen er prima en happy van terug en de eigenaar heeft veel ervaring met herders. Ze hebben grote speelweides en kijken echt wat past. Vooral voor de reu is toezicht erg belangrijk, niet met elke reu kan je hem een uur (of meer dan een paar seconden..) in de wei gooien en dan weglopen... maar daar gaat het goed en krijg je als eigenaar ook regelmatig foto's etc.

Zeker tijdens vakanties is het even veel geblaf als er een nieuwe hond binnen word gebracht. Dat is denk ik overal zo. Maar zodra de mensen weer weg zijn is de rust weer terug. En zeker als ze samen zijn redden ze zich meestal prima.

Klinkt goed, ik ga even de website bekijken :)

KW: ik vond op de website van Sennyards de opmerking een beetje vreemd mbt de staffords, dat ze niet altijd de aanstichter zijn van een conflict tussen honden. Hoezo is dat relevant...?
Ik vind het heel begrijpelijk en misschien wel wenselijk als pensions "pittbull-achtige" honden weigeren. Ik wil mijn honden er niet mee op een speelweide in elk geval.

Dat is wel belangrijk ja, dat je een goed gevoel hebt bij de mensen!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 08:39

T is natuurlijk ook zo. Maar dat is een andere discussie. Ik ben in ieder geval al lang blij dat er wel pensions zijn , zoals deze, die verantwoord met dit soort honden omgaan.

Als je er vanuit gaat dat jouw hond zomaar met “pitbull’s” op een weitje gegooid word zonder t bedrijf te kennen vind ik dat jammer.
Ze hebben voor de staffordachtige een aparte ruimte met kennels. Alleen voor dat soort honden. Die niet met andere honden tenzij eigen(dus van dezelfde baas) honden in speelweides/rennen geplaatst worden.

Maargoed. als je ze even belt of mailt geven ze daar duidelijke uitleg over. :)
Maar zou me daar niet zo druk over maken. Want dat is daar in ieder geval niet nodig.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 21:28

Oh sorry daar ging ik niet vanuit hoor :) Ik had op de website gelezen dat ze apart werden gehouden. Maar ik bedoelde dat ik ook geen bezwaar heb tegen een pension dat dit soort honden weigert.
Mijn eerste hond was een labrador x Amstaff, een geweldige hond en ik had altijd oppas honden over de vloer die zij allemaal zonder problemen accepteerde. Het is niet zo dat ik per definitie een hekel aan dat soort honden heb.
Helaas heb ik echter inmiddels wel teveel negatieve ervaringen waardoor ik geen risico meer wil nemen.

Afbeelding

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 22:56

In mijn ervaring heb ik meer issues met mensen die hun labrador of golden reu niet onder appel hebben dan met staffordachtigen... en de enige waaar mijn herders groot respect voor hebbben zijn jack russel terroristen... maar die zetten pensions gelukkig wegens het formaat niet samen met herders.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 23:18

Hahaha ja soms wel, alleen de retrievers richten geen serieuze schade aan, en de staffordachtigen helaas wel.
Met JR's hebben mijn herders helemaal geen problemen. Met opdringerige of agressieve (jazeker) labradors en gespannen stabij reutjes wel.

wendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 23:40

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 00:12

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-21 09:17

wendyh schreef:
Ramona van Ramona's Animalcare vangt volgens mij honden op in huis. Zij komt uit Ede dus ook nog in de buurt.
https://www.ramonasanimalcare.nl/index.html

Dit klinkt wel interessant, maar op de website word ik niet wijzer hoe dat er uit ziet.
Dus dan moet ik even contacten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:25

Het asiel en dierenpension levenslust in Barneveld. Mijn extreme bange angstagressie honden voelen/voelden ;( zich al jaren daar thuis. Gewoon alleen op de speelwei, geen andere honden dan erbij. En een hands off beleid voor de honden die het nodig hebben. Oftewel eten en drinken en zorgen dat ze zonder mensenlijk contact desnoods op de speelwei komen en weer terug. Meest genomen ook geen blafcircus. Die van mij waren daar erg gevoelig voor, veel blaffende honden en mijn witte herder durfde gewoon niet meer te bewegen.

Het is de enige plek ook waar ik ze na ophalen hetzelfde terugkrijg zonder gedrags terugval of weer extra angst. Ook toen ze er maanden hebben gezeten bij mijn revalidatie.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-21 19:20

Het asiel heet levenslust en het pension crumselaer. Maar dat maakt verder niet uit. Ik denk dat ik daar eens ga kijken want de site geeft een goede indruk.
Bij sommige pensions staat ook dat de honden naast de gewone cocktail ook kennelhoest en rabiës inenting moeten hebben. Dat heb ik liever niet. Bij de crumselaer staat enkel de gewone cocktail. Dus dat vind ik ook alvast positief.
Wat jij schrijft dat het eventueel ook mogelijk is om de honden zonder vreemde honden erbij op de speelweide te doen vind ik ook prettig.
Hands off hoeft bij mijn honden niet. Mijn reu wil het liefst juist mensen contact :) maar wel goed dat die optie er is.