Hebben hier mensen ervaring met cbd olie bij de hond? En Zoja welke? Geen rare bijwerkingen? Helpt het( afhankelijk van waarvoor het gebruikt wordt uiteraard..)
Ik heb het geprobeerd en merkte 0 verschil bij mijn honden (4) voor mij was het met vuurwerk en na het verhuizen zodat ze minder nerveus zouden zijn op onze nieuwe stek, ik heb het 3 maanden geprobeerd
Het merk kan ik niet meer vinden, de shop waar ik het kocht heeft het schijnbaar niet meer
CupCakes_
Geplaatst: 21-05-21 09:42
Ja, ervaring mee.
Mijn hond krijgt het alleen op echte stress momenten. En ik merk wel verschil. Hij is sneller uit zijn paniek reactie te halen. We hebben het een periode ook dagelijks gegeven, en dat werkte ook wel goed.
Wij gaven cbd met thc bij hele heftige paniek reacties, anders de gewone cbd.
Dit komt bij ons kruidenvrouwtje vandaan die het zelf maakt.
Ik gebruik het bij mijn hond na epilepsie-achtige aanvallen (officieel zijn het volgens de neuroloog periodiek optredende neurologische events, praktisch gezien zijn het epileptische aanvallen met een andere oorzaak). Het helpt haar om sneller tot rust te komen na een aanval, waardoor ze vaak na een kwartier al gaat liggen (mits met huidcontact) en binnen een uur slaapt, in plaats van dat ze een uur steeds weer opspringt en kwijlt (verder kwijlt ze nooit) en minimaal 2 uur nodig heeft totdat ze echt in slaap valt. Ik heb het toen ze vaker aanvallen kreeg ook wel dagelijks preventief gegeven, dan was het iets beter in de hand te houden, maar op dit moment is dat niet nodig.
Ik heb wel gemerkt dat als er een aanval zichtbaar aan zit te komen (ze krijgt ze vaak s ochtends vroeg, rond 4.30, maar dan zie ik het al in de loop van de middag aankomen), onderdrukken met cbd wel lukt, maar niet volledig. Het resultaat is dan dat ze meerdere dagen tegen een aanval aanhangt en hem dan vaak alsnog krijgt. Dat doen we dus niet meer.
Met dagelijkse ondersteuning gaat het om een kleine dosis (3-5 druppels), maar na een aanval krijgt ze een half pipetje. Al was het maar omdat ze dan zo onbehouwen is dat doseren geen optie is, maar het blijkt ook goed te werken zonder nadelige effecten, dus ik houd het zo.
Ik heb het aan mijn hondje gegeven en zelf ook gebruikt. Cbd zonder thc maar wel hoog percentage en merkte zowel aan mn hond als aan mij vrijwel geen verschil. Ik gebruik het nu alleen nog maar voor t slapen en dan slaap ik vaster. Ik gebruikte zelf echt een serieuze dosis(honden mogen niet zoveel en eigenlijm ook niet zo hoog in percentage) Zat aan 4x per dag 5 druppels dus was echt ter onderhoud.
chanicha
Geplaatst: 22-05-21 09:28
Ik gebruik het voor mezelf voorbije gewrichten! Ben al eens gestopt maar dan kom ik echt de trap niet meer op zonder pijn. Ik koop wel ‘de goede’ CBD en daarnaast gebruik ik ook na een half uur CBG, dat versterkt de CBD.
Hannanas
Geplaatst: 22-05-21 09:57
Ik gebruik cbd voor het “bewegingsapparaat” van mijn hond (24 kg). 2 x daags 3 druppels 5% Medihemp Cbd raw
Muze
Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-21 19:52
Zijn er meer mensen die ervaring hebben voor oa pijnstilling/ vermindering en welke?