Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
liedje89 schreef:Ik vond titeren voor rabiës voor onze hond toen vrij duur en vooral het bloed afnemen ook veel minder prettig voor de hond dan gewoon een vaccinatie prikje of neusdruppel. Nu is dat wel een tijdje terug maar ik kan me niet voorstellen dat bloedprikken heel anders is geworden. Ik zou het zelf dus geen meerwaarde vinden om te titeren om een vaccinatie uit te stellen/over te slaan tenzij je hond of kat echt flinke bijwerkingen ervaart direct na het vaccineren. Als je katten en honden toch nooit in pension komen of meegaan op reis zou ik ook niet super bang zijn om voor een de vaccinaties een klein beetje uit te stellen dat geeft dan toch geen problemen met dat ze ergens niet welkom zijn denk ik.
WillemYntJee schreef:KimD de meeste dierenartsen hebben een gereduceerd tarief als je met meerdere dieren tegelijk komt. Dan betaal je niet 3 x een los consult maar bijvoorbeeld 2/3e daarvan. Jouw optie is niet zo voordelig dus!
Franciee schreef:Bij een volwassen hond die als pup volledig gevaccineerd is kan je best een titerbepaling laten doen. Titeren mag nooit een vervanging zijn van de basis vaccinaties op 9 en 12 weken!