Back on Track voor honden, ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silvia

Back on Track voor honden, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 09:18

Wie heeft er ervaring met Back on Track producten voor honden?
Wat gebruik je en merk je verschil?
Ik heb een aantal jaren geleden een dekje gekocht voor in de mand, mijn hond heeft daar heel lang op gelegen maar de laatste tijd kiest ze een andere mand.
Ook heb ik kort geleden een maasdeken / jasje voor haar gekocht. Ik heb het idee dat ze met de jas aan veel dieper slaapt, ze snurkt dan ook flink. :+
Ze zit wat jas betreft nog in de opbouwfase en vraag me af of ik die op een gegeven moment ook ‘s nachts om kan laten of zou dat te warm en / of te lang zijn? Wat is de maximale tijd dat jullie hond het jasje aan heeft?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 09:23

Ja ik vind het ook altijd lastig zeggen of een hond er baat bij heeft. Je hebt geen vergelijkingsmateriaal. Ik heb wel het idee dat mijn hond dieper in slaap ging, maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat het als een “dekentje” voelt, beetje druk op de huid. Ik heb zelf met mijn whiplash toen de kraag gehad maar ik merkte totaal geen verschil.
Volgens mij mag je de jas maximaal 8 uur aan laten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 09:26

Al onze honden hebben minimaal twee BOT jassen, één mesh en één met voering. Wij gebruiken ze voornamelijk voor trainingen en wedstrijddagen.

Ik ben er super tevreden over en raad ze ook iedereen aan. :j

Ik zou ze niet te lange periodes aan een stuk aanlaten, zeker niet binnen. Dan eerder nadat je thuiskomt van wandelingen en ervoor, dan hebben ze het meeste effect. Met de deken is dit uiteraard geen probleem.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 09:29

Mijn hond met een pijnlijke stijve rug liet zichtbaar zijn rug los na het dragen van de BoT jasjes. Ik had ze al eerder in huis omdat ik het een fijn merk vind voor mezelf om onder te slapen en het fijn materiaal vond om de honden aan te trekken na een training. Toen inderdaad nooit zozeer vergelijkingsmateriaal gehad want ja, wie weet of het daadwerkelijk effect heeft. Maar toen mijn hond dus afgelopen maanden last had van zijn rug werd hij aanzienlijk losser na het regelmatig dragen van de BoT.

Ik zou de jas persoonlijk niet de hele nacht om laten, dat lijkt me teveel van het goede. Dan zou ik eerder gaan voor een van hun orthopedische kussens.