Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sintara schreef:Wat bij onze jonge hond heel goed heeft gewerkt is ons een keer achter een boom verstoppen. Hij schrok zich rot en sindsdien houdt hij ons altijd goed in de gaten als hij los is.
Wat heet, hij houdt ook nog de oude hond in de gaten en haalt die op als hij met de verkeerde meeloopt(oude hond is heel braaf, maar inmiddels doof)
marleen_usar schreef:Nee dat gaat niet werken dan raakt hij in paniek omdat hij mij niet ziet en neemt hij de poten.
paddington schreef:Sommige buitenlanders kunnen nooit los i.v.m hun rugzakje..
Daarbij 8 jaar in een Roemeense shelter is best lang want in het algemeen leren ze daar niets dan overleven.
Ik heb Roemeense opvangers gehad die er korter in hebben gezeten en die zou ik nooit los durven laten lopen.
Ik heb zelf 2 buitenlanders en ik laat ze alleen los in omheind gebied of op het strand.
Reina_Lucia schreef:Wat belangrijk is is dat je een “ noodcommando” hebt. Een commando wat er zo goed in getraind is dat ze in welke situatie er op reageren. Bij onze hond is dat lay-down.
Ooit op het strand gehad dat hij er vandoor wou vliegen, hond was al een heel eind weg. Handen om mijn mond gedaan en her commando gebruld en binnen een seconde lag hij op de grond en kon ik hem terug roepen.
En heel veel contact maken oefenen, met speeltjes of brokjes. Zelf vind ik een sleeplijn niet het beste aangezien een hond dan niet zelf op hoeft te letten waar jij heen gaat of waar je bent.