Gezonde extra's voor oud hondje.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Gezonde extra's voor oud hondje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 11:39

Ons kleine hondje is 17 en geeft nu en dan over.Bij de da geweest en ze heeft nu pasta ondersteuning gekregen voor maag en darmen.Maar ze eet met moeite haar dieet voer,kleine beetjes over de dag.Ze is natuurlijk oud en eet niet zoveel.Ze spuugt niet meer.Heel af en toe. Alleen het pilletje van de pijnstilling eet ze niet.Wel verstopt in een stukje lekkere mensenkoek.Ze staat wel te schooien dus eetlust is er wel.Wie weet er een super lekkere snack dat gezond is,lekker ruikt en waar ik het pilletje in kan verstoppen en door het voer kan doen.Ik dacht zelf aan mensen smeerworst.Maar ja,niet echt gezond.Ik weet ook zeker dat als ik haar een broodje geef met smeerworst alles op gaat.

dierenfan
Berichten: 9620
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Gezonde extra's voor oud hondje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:42

Lekker die smeerworst geven. Op die leeftijd lijkt mij eten belangrijker dan heel erg gezond. Daarnaast is smeerworst echt niet ongezond. Wat je ook goed kan geven is pens. Dat heb je al van smuldier maar er zijn ook soort hamburgers van. Die zijn van Rodi merk. Vele supermarkten hebben dat

Hannanas
Berichten: 13017
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Gezonde extra's voor oud hondje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:45

Op die leeftijd lekker het pilletje in een stukje leverworst geven.

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 11:46

Een beetje smeerworst voor mensen door het voer prakken is dus ook niet zo erg.

dierenfan
Berichten: 9620
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:48

Britta31 schreef:
Een beetje smeerworst voor mensen door het voer prakken is dus ook niet zo erg.


Nee joh absoluut niet. Pindakaas vinden ze ook heerlijk.

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Gezonde extra's voor oud hondje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 11:52

Ga ik dat eens proberen.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Gezonde extra's voor oud hondje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:59

Er bestaan toch ook gewoon blikjes paté voor honden? Kun je in goede of slechte kwaliteit kopen.

dierenfan
Berichten: 9620
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:59

Karnemelk en yoghurt zijn ook gezonde lekkernijen. Of koolvisfilet dat kunnen plakken zijn die je in diepvries verpakkingen koopt per 100 gram of vis uit blik op waterbasis.

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Gezonde extra's voor oud hondje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 12:04

Ze heeft natuurlijk wel nog last van haar maag.Dieetvoer is voor haar niertjes.De da vond haar conditie voor een dame van 17 nog goed.

Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Re: Gezonde extra's voor oud hondje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:57

Hier doet gekookte of gebakken kipfilet het heel goed bij onze oude dame.

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: Gezonde extra's voor oud hondje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 14:02

Er bestaan ook rollen vlees voor honden, en anders gewoon natvoer voor honden? Ben het ermee eens dat je op die leeftijd gewoon geeft wat ie lekker vindt (zeker om medicatie binnen te krijgen), maar om echt bij haar voer te geven bestaan er volgens mij ook genoeg gezonde(re) opties! :)

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 14:05

Net een beetje pindakaas door haar blikvoer gedaan.Ze heeft alles opgegeten.Vanavond doe ik er een beetje smeerworst doorheen.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 25-04-21 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Berichten: 11988
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 14:05

Hoe belangrijk vind je het op deze leeftijd nog dat het echt heel gezond is?

Ik zou er echt probleemloos leverworst in stoppen hoor, als ze dat lekker vindt en goed eet.

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 16:38

Femke_Tweety schreef:
Hoe belangrijk vind je het op deze leeftijd nog dat het echt heel gezond is?

Ik zou er echt probleemloos leverworst in stoppen hoor, als ze dat lekker vindt en goed eet.


Precies dat. Zorg dat ze lekker eet en goed op gewicht blijft.
Ze is 17, iedere dag is een kado'tje, lekker verwennen mag op deze leeftijd.

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Gezonde extra's voor oud hondje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 17:19

Hier doet onze hond een moord voor een stukje vis. Alleen in een stukje vis krijgen we iets naar binnen. Ook als snack eet hij alleen vishuid. Stinkt wel vreselijk, maar hij is er zo dol op. Hij heeft nauwelijks tanden en is heel gevoelig voor buikpijn, maar vis is altijd een goed idee volgens hem.

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-21 21:28

Nou,ze eet bijna niets van haar normale voer.Niet blikvoer en ook geen brokken.pindakaas en smeerworst er doorheen ging maar even goed en dan at ze nog maar de helft.Maar ze heeft net wel een stukje cake helemaal opgegeten.Dus eetlust is er wel.Misschien gekookte kip of zoals Melvern zegt gekookte vis.Het gaat toch niet goed met haar,ze begint zich ook te verstoppen.Ik denk zelf dat ze met haar laatste dagen bezig is.Ze is 17 dus ik zie het wel aankomen natuurlijk.

Lukasje
Berichten: 11266
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Gezonde extra's voor oud hondje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:42

Ik zou ook zeggen, geef ze wat ze lekker vindt, als ze maar eet en ze er niet ziek van wordt.

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Gezonde extra's voor oud hondje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-21 09:46

Gekookte kip vind ze heerlijk.Alleen het dieet voer eet ze niet.Zou ik haar ook katten blikvoer kunnen geven voor tijdelijk met de kip.Ik heb nog 10 blikken honden dieetvoer staan.Ik bedoel dat ze eerst weer even aankomt in gewicht en dan weer haar dieetvoer.Of gaat ze dan miauwen :+
Dit is de dame.
Afbeelding

mvdende

Berichten: 5695
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 09:59

Britta31 schreef:
Gekookte kip vind ze heerlijk.Alleen het dieet voer eet ze niet.Zou ik haar ook katten blikvoer kunnen geven voor tijdelijk met de kip.Ik heb nog 10 blikken honden dieetvoer staan.Ik bedoel dat ze eerst weer even aankomt in gewicht en dan weer haar dieetvoer.Of gaat ze dan miauwen :+
Dit is de dame.
[ [url=m/ImcUCy.jpg]Afbeelding[/url] ]



Op de foto lijkt ze juist véél te dik te zijn? Het kan goed dat de foto vertekend hoor...

Je moet de ribben goed kunnen voelen met een vlakke hand.

En als je denkt dat ze met haar laatste dagen/ weken bezig is, Zou ik het dieet voer lekker achterwege laten en haar hetgene geven wat er nog met smaak in gaat.

Als dat uitsluitend gekookte kip is... misschien dat je er een vitamine en mineralen supplement dan bij kan geven (gemengd met wat leverpastei/ pindakaas...)


Met zn oudje moet je niet meer gaan lopen kloten om er "gezond" voer in te krijgen. Laat haar lekker van haar eten genieten en gaat ze daardoor zó hard achteruit dat het einde verhaal is, dan is het tijd om afscheid te nemen.


Ik moet zeggen dat ik óók bij een jongere hond het belangrijkste vind dat wát er gegeten wordt, met smaak opgegeten wordt. Mijn hond is niet gek van brokken, wél van vers vlees, dus hij krijgt lekker kvv ipv het gevecht om een voldoende hoeveelheid brokken naar binnen te krijgen.

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Gezonde extra's voor oud hondje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-21 10:06

De foto is van een aantal jaren terug.Ik ga haar alleen nog lekkere dingen geven en kijk wel hoe het gaat.Bedankt voor jullie advies.

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 10:08

Hannanas schreef:
Op die leeftijd lekker het pilletje in een stukje leverworst geven.


Of als je toch iets speciaal voor honden wil, is een stukje worst van Rodi misschien een goed alternatief?

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Gezonde extra's voor oud hondje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 10:11

Ik vind je tegenstrijdig; gisteren zei je dat ze zich begjnt te verstoppen en aan haar laatste dagen bezig is en vandaag heb je het over aankomen in gewicht.
Heb je nog wel een realistisch beeld van je hondje?
Als ze niet meer eet en zich begint te verstoppen moet je misschien knopen gaan doorhakken.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 11:10

Je schrijft dat ze met haar laatste dagen bezig is, als ik jou was zou ik zelf de beslissing maken. 17 is een mooie leeftijd.

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: Gezonde extra's voor oud hondje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:39

Hou er wel rekening mee dat nieren nooit meer herstellen. Je kan het ondersteunen, maar goed worden ze niet meer. Vaak zie je dat ureum te hoog is waardoor ze zich niet lekker voelen en daardoor niet willen eten. Wat wij nog doen met nierpatiënten is wat tegen de misselijkheid geven zoals Metomotyl, dan voelen ze zich vaak wat lekkerder en eten ze ook beter.
En ik weet niet welke pijnstilling je geeft, maar soms is een maagbeschermer daarbij wel fijn.

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Gezonde extra's voor oud hondje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-21 18:29

Het is zo gek.Gisteren lag ze erbij of ze elk moment dood kon gaan.En vandaag heeft ze al haar voer opgegeten al 3 kleine hoeveelheden.Ook schooits ze weer en rommelt weer in de tuin.Mijn vader kwam nog even afscheid nemen vandaag en de dame kwam hem kwispelend tegemoet.Dat kan morgen wel weer anders zijn natuurlijk.