Slaap poot? Of iets anders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Slaap poot? Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 16:52

Heel veel sterkte TS :(:)

Kabayo

Berichten: 13981
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 18:56

Bedankt <3
Ze is naar haar laatste rustplek gebracht... er kwam allemaal bloed uit de mond en neus... die schat....

Wat ga ik haar missen
Slaap zacht naast je grote vriend <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Met je eigen mening :+
Afbeelding

Froukje_J

Berichten: 2193
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Slaap poot? Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 19:06

Sterkte :knuffel:

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Slaap poot? Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 19:10

Wat verdrietig dat jullie zo plotseling afscheid moesten nemen. Y;( .
Sterkte met het gemis.

Kabayo

Berichten: 13981
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Slaap poot? Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 19:20


Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 19:27

Ah wat is dit opeens hard gegaan zeg! Heel veel sterkte :knuffel:

Jolliegirl

Berichten: 32970
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 19:51

Ik denk maar 1 ding... Wat heeft dit dier de laatste uren van zn leven onwijs en bovenal onnodig pijn gehad.. Hier kan ik verdrietig van worden.

Dit is niet jouw fout maar die van de dierenarts die laks onderzoek heeft gedaan! Je laat een dier wat bloed niet de kliniek verlaten.. Op zn minst stuur je dat dier door.
Half 9 savonds of 3 uur snachts, maakt geen donder uit.
Een bloedend dier help je.. En stuur je niet met de baas mee met een handjevol medicatie.


Nogmaals.. Geen verwijten naar jou. Dit hadden ze niet aan jou, als niet kundige, over mogen laten!

Heel veel sterkte met dit verlies! :knuffel:

Kabayo

Berichten: 13981
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 19:53

Pijn heeft ze overigens niet gehad. Ik zag overduidelijk dat ze geen krampen meer had en ze stond niet meer krom van de pijn. Ze heeft echt veel pijnstilling en penicilline gehad.

Dankjewel!

Jolliegirl

Berichten: 32970
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 19:54

Kabayo schreef:
Pijn heeft ze overigens niet gehad. Ik zag overduidelijk dat ze geen krampen meer had en ze stond niet meer krom van de pijn. Ze heeft echt veel pijnstilling en penicilline gehad.


Dat zal de shock wel geweest zijn. De pijnstillers die je als klant mee krijgt zijn niet dermate dat ze alles verdoven.

Penicilline is tevens geen pijnstilling.

Ik zou hier het laatste woord met de dierenarts nog niet over gesproken hebben. Dit dier had in de nacht geholpen moeten worden en wel direct. Aldanniet om in te slapen of de bloeding te stoppen.

Bo_Y

Berichten: 4561
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 19:57

Kabayo schreef:
Pijn heeft ze overigens niet gehad. Ik zag overduidelijk dat ze geen krampen meer had en ze stond niet meer krom van de pijn. Ze heeft echt veel pijnstilling en penicilline gehad.


Jeetje wat een verhaal!
Sterkte met het verlies.

Qua verloop is het precies gelijk aan onze Stabij die 10 jaar geleden op eigen terrein is vergiftigt. Buurman had last van vossen en die had overal gif verstopt in makreel gelegd en ook (per ongeluk) aan onze kant van het hek. Omdat onze gezonde 2 jarige hond binnen 12 uur dood was, hebben wij sectie laten doen. Maar snap ook dat mensen dat niet doen..

Kabayo

Berichten: 13981
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 19:58

Ben het eigenlijk wel met je eens. Ik wou haar gister al laten gaan maar ze vermeldde dat ze op kon knappen....
Maar daar doe ik helaas niks meer aan :(

Boy heftig zeg!! Wow

Steefz

Berichten: 2081
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 20:10

Wat heb je ontzettend veel pech gehad met het verlies van een deel van je paarden/pony’s en je twee honden in zo’n korte tijd! :knuffel:
Ik wil je heel veel sterkte wensen Y;(

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Slaap poot? Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 21:47

Als eerste heel veel sterkte!

Wil niet vervelend zijn, maar ik had wél een autopsie laten doen.

Dit is je 2e hond die doodziek is geworden op eigen terrein.

Ik weet dat je Husky Lepto bleek te hebben en dat Fenna haar symptomen totaal anders zijn. Maar Lepto kan ook bloedingen veroorzaken.

Nu zijn er op dit moment geen honden meer op jullie terrein toch? Maar ik zou alles uitgesloten willen hebben, om de kans op herhaling bij een volgende hond te voorkomen.

cariena1973
Berichten: 510
Geregistreerd: 07-04-09
Woonplaats: Oldenzijl

Re: Slaap poot? Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 22:28

Veel sterkte met het verlies van Fenna

Kabayo

Berichten: 13981
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Slaap poot? Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-21 06:06

Mvdende ze is al begraven. En ik wou zeker niet nog met haar slepen. Ze had geen enkel symptoom van lepto. Vooral als ik naar fizzy keek. Die was echt knalgeel. Fenna was altijd mooi roze , de heel avond gecheckt. Wel ietwat bleek maar niet geel.

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 07:59

Kabayo schreef:
Mvdende ze is al begraven. En ik wou zeker niet nog met haar slepen. Ze had geen enkel symptoom van lepto. Vooral als ik naar fizzy keek. Die was echt knalgeel. Fenna was altijd mooi roze , de heel avond gecheckt. Wel ietwat bleek maar niet geel.



Ik weet dat ze al begraven is.

Maar mijn manier zou het niet zijn.

Nee, je krijgt deze hond er niet mee terug, maar als uitsluitend erfhond en dan zó snel zó ziek worden, dan zou ik koste wat kost willen weten wat de oorzaak daarvan is, om uit te sluiten dat het veroorzaakt is door iets op het erf.

Om te voorkomen dat het in de toekomst nóg eens gebeurd met een nieuwe hond.


Ergens in dit topic het verhaal gelezen van een hond die per ongeluk door de buurman vergiftigd is... Dit was door autopsie naar boven gekomen. Is wél fijn om te weten dat zoiets in het vervolg niet nog eens kan gebeuren.


Of er moeten helemaal geen plannen zijn voor een nieuwe hond op het erf én er komen geen honden op visite die los op het erf mogen lopen.

Kabayo

Berichten: 13981
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-21 08:02

Gelukkig mag ik zelf weten wat ik met mijn overleden hond doe , ze is nu al weg. Ik wil er liever ook geen discussie meer over hebben... wat een energie kost dat op dit moment :=

Edit ik snap het idee erachter wel hoor. Maar ik wil het niet

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Slaap poot? Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 08:36

En dat is je goed recht, ik laat ook niet in mijn honden meer snijden na de dood... Gewoon gevoelsmatig omdat ik dat niet kan...

En.. het zo'n autopsie kan ook een andere uitkomst hebben, iets waar je dan je hele leven een schuldgevoel over blijft hebben...

Kabayo

Berichten: 13981
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Slaap poot? Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-21 08:37

Dat heb ik nu al kimmie. Had ik maar geëist dat ze een spuit kreeg... :(

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Slaap poot? Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 08:54

Waar hoop is is leven, stel dat ze er wel goed op gereageerd had , dan was je blij geweest dat je haar niet had laten inslapen, als je alles van te voren zou weten , zou je altijd de juiste beslissing maken..

:(:)

Hennos

Berichten: 497
Geregistreerd: 07-06-20

Re: Slaap poot? Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:54

Stille meelezer hier. Wat ongelooflijk verdrietig nieuws. Ik hoopte echt voor je dat ze zou op knappen.
Veel sterkte met het verlies en hopelijk kun je het een plekje geven.
Met dieren blijft het altijd moeilijk wanneer je het wel of niet goed doet, ze kunnen helaas niet zeggen waar ze last van hebben.
Volgens mij heb je goed naar jezelf geluisterd en goed gekeken naar Fenne en Fenne heeft een goede baas aan jou gehad.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 11:17

Ik zie je topic nu pas. Wat verschrikkelijk en triest. Heel veel sterkte :knuffel:

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 11:29

Kabayo schreef:
Dat heb ik nu al kimmie. Had ik maar geëist dat ze een spuit kreeg... :(


Nee, dat moet je echt niet hebben! Je bent naar de da gegaan en hebt geluisterd naar het advies wat zij gaf. Het is toch logisch dat je de kans grijpt als de da dat als optie geeft? Dat had ik ook gedaan. Bij mijn hond gaf de da mee naar huis nemen wel als optie, maar gaf daarbij aan dat het niet verstandig was omdat de kans heel groot was dag hetnfout zou gaan. Als zij gezegd had dat het kon met medicatie had ik haar toen ook meegenomen. Juist in zo'n heftige situatie ga je af op wat een professional zegt. Dat is niet jouw fout :(:)

Heel veel sterkte!