Jumbo Natuurlijke brokjes goed kattenvoer?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lissisanne

Jumbo Natuurlijke brokjes goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 21:47

Hoi Bokkers,

Ik heb even gezocht maar kan hier geen open topic over vinden.
Vandaag zal ik dit bij de jumbo staan: Jumbo natuurlijke brokjes https://www.jumbo.com/jumbo-natuurlijke ... g/383791ZK

Ik heb de ingredientenlijst vergeleken met Applaws en vond het erg bij elkaar in de buurt komen. Ik ben al een tijdje op zoek naar een betaalbare EN volgens mijn kat lekkere :') soort brokjes. Applaws at ze eerst redelijk maar nu nog nauwelijks. Purizon eet ze ook niet en Orijen vind ik te duur, maar dit ging zo naar binnen.

Mensen met enige kennis over brokjes die wat meer kunnen zeggen over de kwaliteit?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 22:07

Kijkende naar de analyse, zit hier veel te veel koolhydraat in naar mn zin helaas.
Ik zou het niet doen. Orijen is idd duur, maar vind ik wel mooie voeding. Al is het eiwitgehalte zelfs bij orijen net een tikje laag. Maar niet veel hoor.

Power of Nature al eens geprobeerd?

Amber_anne

Re: Jumbo Natuurlijke brokjes goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 22:18

Ik zag net dat catmoneo een webinar geeft binnenkort over kattenvoer. Misschien dat je daar mee kunt kijken en wat tips op kunt doen. Tevens kan je op de website een uitgebreide uitleg vinden over het voer

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 22:30

Oja die webinars zijn echt aanraders! Hele site is inderdaad nuttig, maar webinars zijn erg informatief :j

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 22:49

Taste of the wild al eens geprobeerd ???

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-21 18:51

SimoneeM schreef:
Kijkende naar de analyse, zit hier veel te veel koolhydraat in naar mn zin helaas.
Ik zou het niet doen. Orijen is idd duur, maar vind ik wel mooie voeding. Al is het eiwitgehalte zelfs bij orijen net een tikje laag. Maar niet veel hoor.

Power of Nature al eens geprobeerd?

Hoe zie je dat?
Ik had online gelezen alle genoemde percentages (eiwit, ruwe as etc) aftrekken van 100%.
Ik kom dan uit op 31,2%. Ik weet niet hoe dat verhoudt tot de brokjes die jij aanbeveelt, maar Applaws heeft volgens die methode 22,2 dus niet heel veel lager. Wat zou dan een goed percentage zijn? En waarom is zoveel koolhydraat schadelijk?
Ik leer graag bij!

Ik heb power of nature nog niet geprobeerd nee... zal er even naar kijken.

Amber_anne schreef:
Ik zag net dat catmoneo een webinar geeft binnenkort over kattenvoer. Misschien dat je daar mee kunt kijken en wat tips op kunt doen. Tevens kan je op de website een uitgebreide uitleg vinden over het voer

Ja, die ken ik idd. Hele fijne site. Stond deze alleen nog niet 'gekwalificeerd' dus was heel benieuwd in welke categorie dat zou vallen ;) Heb me aangemeld voor de webinair, bedankt voor de tip!

laura1987 schreef:
Taste of the wild al eens geprobeerd ???

Nee nog niet, heb je daar goede ervaringen mee?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 20:42

22% vs 31% vind ik al een heel flink verschil persoonlijk. Al zou je eigenlijk moet kijken naar koolhydraat per 100 of 1000kcal voor een net iets beter beeld, maar dit geeft wel een idee.

Power of Nature zit nog veeeel lager, die bevat bijna geen koolhydraat. Celtic Connection kan ook een goede zijn.

Koolhydraat is niet slecht, katten kunnen er heus wat mee, maar het blijven carnivoren. Ik zie liefst meer dierlijk eiwit en minder koolhydraat.
20 vs 30% vind ik daarom ook verschil maken, want meer koolhydraat betekent vaak minder eiwit.

Op catmoneo staat het mooi uitgelegd. Daar staan ook mooie lijsten met goede voeding :j