binnen kat op het dak!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linn1502

binnen kat op het dak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-21 21:44

Hoi bokkers!

Wij hebben sinds december onze kittens in huis en zijn inmiddels net zeven maanden.
Ze komen bij ons niet buiten. Misschien uit eindelijk als we de tuin hebben afgezet maar dat is nu nog niet het geval.

Zojuist word er bij ons aangebeld. Best een gekke tijd want wie komt er nu nog aan de deur(21:37)
Ineens komt mijn vriend binnen gestormd. ''kom mee! De katten zitten op het dak'

: :wow: :wow: ze zitten waar??

Boven aangekomen, liggen ze braaf naast elkaar op de erker, wat een helden. :=

Echter toen ik ze wilde pakken raakte ze wat in paniek maar ze konden er niet af dus ik kon ze mooi pakken. Alleen nu is het geval dat ze zich verstoppen.

nu vraag ik me toch wel een beetje af of dit normaal is? en waarom ze dit doen.
Normaliter kruipen ze niet zo weg :o? :o?

pmarena

Re: binnen kat op het dak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:53

Het heeft wel even indruk gemaakt blijkbaar, dat zullen ze wel even willen verwerken, een beetje op zichzelf. Lekker naar bed gaan zou ik zeggen en morgenochtend gewoon weer normale routine, dan zal het vast wel weer gaan.

Of ze zijn nu bezig met een Prison Break plan in het geniep :')

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-21 22:30

pmarena schreef:
Het heeft wel even indruk gemaakt blijkbaar, dat zullen ze wel even willen verwerken, een beetje op zichzelf. Lekker naar bed gaan zou ik zeggen en morgenochtend gewoon weer normale routine, dan zal het vast wel weer gaan.

Of ze zijn nu bezig met een Prison Break plan in het geniep :')

Haha, ze waren ineens niet zo stoer meer. Denk dat ze niet goed wisten hoe ze terug moesten.

Ik zal de tip van prison break maar niet aan ze melden. Sta ik straks wekelijks op t dak haha

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 22:36

Achja, soms denken katten dat iets een goed idee is... Maar komen ze er later achter dat het onhandig is ;)

Weer terug in het normale thuisritme zoals al wordt aangegeven, en ze trekken wel bij.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-21 22:45

Kookaburra schreef:
Achja, soms denken katten dat iets een goed idee is... Maar komen ze er later achter dat het onhandig is ;)

Weer terug in het normale thuisritme zoals al wordt aangegeven, en ze trekken wel bij.

Ja dat geloof ik ook zeker wel hoor. Mijn vriend was meer benieuwd waaron ze zo Voor ons weg kropen en of dat normaal is.

Kookaburra

Re: binnen kat op het dak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 22:48

Ja hoor. Ze zijn even geschrokken. Kat van een vriendin heeft dat ook gehad nadat ze in de boom had gezeten. Die durfal durfde ook niet naar beneden.

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 22:50

Herkenbaar, 1 van onze 2 opvangkatten was zo klein dat ze het dak op kon klimmen via het dakraam dat op de kierstand stond. Ook hier de overbuurvrouw aan de voordeur: ze had de kat het dak op zien lopen en deze liep nu richting de dakkapel van de buren 6 huizen verderop.
Hele toer om de kat er af te krijgen, gelukkig fijne buren en konden van deze dakkapel alle ramen open en was ze met veel gestuntel snel weer veilig binnen...
Niet goed voor je hart dit soort halsbrekende toeren...
Gewoon erg ondernemend en onderzoekend. Ook een binnenkat trouwens.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 12:16

linn1502 schreef:
Kookaburra schreef:

Ja dat geloof ik ook zeker wel hoor. Mijn vriend was meer benieuwd waaron ze zo Voor ons weg kropen en of dat normaal is.

Ja hoor dat is gewoon normaal. Ze stonden daar buiten in standje "spannend" en dan is alles spannend :=