Supplementen oudere hond

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eponine

Supplementen oudere hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 18:30

Hoi allemaal,

Wij hebben een sharpei die sinds december tot de seniorengroep behoort, ze is nu 8 jaar. Af en toe merk ik dat ze wat stijfjes opstaat, als is ze met wandelen super actief.

Tijd om met wat supplementen te beginnen?

Ze is verschrikkelijk kieskeurig wat eten betreft, dus ik zie een aardige uitdaging, als ze iets niet lust weigert ze ook echt te eten..Kip en rund krijgt ze niet.

Ik lees goede verhalen over flexadin, maar die zijn aardig aan de prijs. Dat is op zich geen probleem, als ik zou weten dat ze het opeet.
Vanmiddag kwam ik een supplement tegen met de naam phytotreat glucosamine extra, iemand daar bekend mee toevallig?

Benieuwd naar jullie ervaring!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 18:35

Wij geven onze 11 jarige teef sinds februari flexadin (bij ons in combinatie met metacam ivm spondylose) en het werkt wel als een tierelier.. Het is zeker prijzig, maar het werkt wel absoluut.. :j

eponine

Re: Supplementen oudere hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 18:42

Ja, maar als ze het niet lust was het een dure zinloze aankoop. Vandaar dat ik het eigenlijk direct maar skip.kauwstaven lust ze ook niet. Eigenlijk alleen maar piganini..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 18:43

eponine schreef:
Ja, maar als ze het niet lust was het een dure zinloze aankoop. Vandaar dat ik het eigenlijk direct maar skip.kauwstaven lust ze ook niet. Eigenlijk alleen maar piganini..

Kun je je da niet vragen voor een proefzakje ofzo? Of zeg ik dan wat geks? :p

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 18:44

Gedaan..doen ze niet

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 18:48

Ik gaf mijn oudje Soulmate. Dat is een poeder dat je gewoon door het eten doet, het schijnt lekker te smaken, dus het gaat er zo in.
Ik zag na 2 dagen resultaat, ze werd direct een stuk soepeler en levendiger!
Laatst bijgewerkt door Goof op 25-04-21 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 18:51

Bedankt, ga ik opzoeken!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 18:53

eponine schreef:
Gedaan..doen ze niet

Ik wil evt wel 2 "koekjes" sturen? Moet je me ff je adres per pb sturen.. Je ziet geen directe verandering na 2 koekjes, maar dan weet je wel of ie ze eet..

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 18:58

Ik wil evt wel 2 "koekjes" sturen? Moet je me ff je adres per pb sturen.. Je ziet geen directe verandering na 2 koekjes, maar dan weet je wel of ie ze eet..[/quote]

Superlief! Met eentje zou ik het al kunnen vertellen hoor, maar dit topic is niet bedoeld om iemand flexadin af te troggelen .. ik stuur je wel even een pb!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:07

Je hebt ook “vloeibare” supplementen. Lip optillen, drupjes erin. Of op een thee lepeltje en dan in de bek gieten
https://www.nmlhealth.com/puur

Hier gaat dat gelukkig goed.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 19:07

Ik ga checken, thx!

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:42

Wij schrijven eigenlijk alleen maar Flexadin Advancedmvoor, en ik heb er nog geen een mee gemaakt die flexadin niet eet.

Wat het verschil tussen Flexadin Advanced en de andere supplementen is dat Flexadin inspeelt op de artrose reactie.

Artrose veroorzaakt een ontstekingsreactie. Bij deze reactie komen eiwitten vrij die het lichaam niet herkent, en hier mee in gevecht gaat. Flexadin Advanced bevat dit eiwit, en doordat je dit iedere dag geeft dmv een brokje, gaat het lichaam dit herkennen. Hierdoor wordt de ontstekingsreactie als het ware stil gelegd. Wilt niet zeggen dat het de artrose compleet stopt. Vaak starten we met Flexadin Advanced, deze is van zichzelf al pijnstillend door de boswelia die erin zit en als dit niet meer voldoende werkt, kun je er een NSAID naast gaan geven.
Ook patientjes die geopereerd worden aan knietjes, krijgen flexadin Advanced van ons mee.
Je ziet het beste resultaat pas na een 4-6wkn.

Waarom ik specifiek advanced zeg, is omdat er ook een andere flexadin is, echter deze is meer gericht op de jongere honden.
De advanced is echt gericht op de senioren hond met stijvere gewrichten en gewrichtsproblemen.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 19:49

Tja..de " smakelijke " tabletten van milbemax laat ze ook links liggen. Ik kan alleen maar kleine zakken voer kopen omdat mevrouw er zo snel op uitgekeken is. Markiesjes van pedigree wil ze niet. Dentastix yuk... gedroogde vleesreepjes? Kan ik weggeven.. dus ja, een zakje koekjes van 45 euro vind ik dan wel een risico.

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:58

Ik ken ook meerdere honden die het super deden op flexadin advanced.
Ik zou sowieso deze aanraden!
Onze hond was ook een moeilijke eter en at het ook niet op. (De 1e keer wel en daarna niet meer).
Maar dit is toch op te lossen?
Die van ons was zot van sandwiches met preparé dus daar deden we gewoon de flexadin in.
Hem eerst wat verlekkeren met geur van enkel sandwiche en preparé en dan de flexadin ertussen en direct geven zonder eerst te laten ruiken.
Dit werkte bij ons wel.
Het proberen waard zou ik zeggen.
Flexadin is duur maar zeker zijn geld waard, het worden terug jonge veulens

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:00

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 20:12

Ik weet niet hoe groot die snoepjes zijn... en prepare is rund en dat krijgt ze niet. Zijn de snoepjes klein genoeg om ze als tablet te geven?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:24

En vloeibaar?
Mijn hondje krijgt regelmatig een kuur van synopet.
Die slobbert dat gewoon op :+
Maar je kunt dat evt rechtsteeks in de bek spuiten indien nodig.

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 22:40

eponine schreef:
Ik weet niet hoe groot die snoepjes zijn... en prepare is rund en dat krijgt ze niet. Zijn de snoepjes klein genoeg om ze als tablet te geven?

Je bedoelt om ze zoals een pilletje te laten doorslikken?
Nee, daarvoor zijn ze te groot.
En ok, een sandwiche met preparé is niet de ideale voeding voor een hond maar dat woog niet op tegen het voordeel dat hij van die flexadin had. Dus dan is de keuze voor mij snel gemaakt...

Onze hond (grote hond van toen 9jaar oud) ging super graag wandelen maar begon wat te manken na lange wandelingen (ook de dagen erna nog).
Met de flexadin advanced heb ik hem nooit meer zien manken en hij werd er precies ook veel levendiger/vrolijker van...

colette40

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 06:39

kijk anders eens bij perfect dog , naar de souplesse , heb daar goede ervaringen mee .

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:39

Hier ook positieve ervaring met flexadin advanced. Ik gebruik het voor mijn jonge grote hond helaas met erg zwakke botten maar hij doet het super zo .
Hij eet normaal alles maar het brokje gaat gewoon mee het vers vlees door waardoor hij het niet proeft .

Ik bestel een duo pak bij Brekz dat scheelt nog wel wat in prijs.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:51

Flexadin advanced heb ik mijn bejaarde witte herder ook gegeven lang. Zijn artrose en andere kwaaltjes bleven er aardig mee onder controle. Maar zo uit de hand eten deed hij echt niet. :n . Alleen door zijn voer gedraaid at hij ze. inmiddels ben ik overgestapt naar een paardendrogist aanvulling. Overigens na overleg met de dierenarts Een stuk portomonaie vriendelijker.

https://www.paardendrogist.nl/phytotrea ... etten.html

deze gaat eigenlijk beter nu. Maar dat is wel bek open pillen er in bek dicht. Want eten nope. :+ Daarnaast krijgt hij eens per twe weken vitamine b complex injectie die ik gelukkig zelf kan en mag geven. Al vind ik het sneu dat ik hem moet prikken. Maar beter dat dan de dierenarts.

Herder is ruim 12,5 flinke artrose aan twee knieen en een tumor in zijn oksel rechtsvoor. En pijnstilling van de dierenarts ook overigens. Maar het verschil met en zonder de extra aanvulling is of het is bijna niet meer leefbaar met slappe zwabberpoten en een stevige kreupelheid. Of aardig stevig staan en alleen voor het grootste deel van de tijd een lichte hinkel rechtsvoor. Met de aanvullingen.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-21 09:19

Bedankt voor alle reacties, de phytotreat klonk mij ook interessant in de oren idd. Ik ga een kijken welke vd 2 het wordt, de phytotreat lijkt nog wat extra ingrediënten te hebben zoals duivelsklauw.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:50

Misschien geen gewenst antwoord maar wij geven onze hond glucosamine met MSM van het Kruitvat, de mensen variant. Met een grote hond zit je al aardig aan de kilo's dus deze tabletten kunnen prima. Onze hond (11 jaar) is hier echt beter op gaan bewegen. Wij voeren haar vlees in diverse varianten. Een blokje vlees slikt ze in één keer door. Dus pil verstoppen in een stukje vlees en klaar... Ze krijgt één pil per dag.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-21 10:06

Onze hond is 20 kg, vlees lust ze overigens ook niet.. tis echt een raar geval.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:09

Onze jonge hond krijgt ook flexadin, hij krijgt het al vanaf 7 maanden na een HD operatie. Het duurt even voordat je er wat van merkt maar ook de fysio ziet verschil nu na een paar maanden. Hij eet het zo op uit de hand maar het is dan ook een makkelijke eter.