Schoenen/sokken tegen de hitte voor hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Schoenen/sokken tegen de hitte voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 12:19

Hoi allemaal,
Wij verwachten binnenkort onze eerste hond thuis te verwelkomen. We willen hem graag adopteren vanuit een kennel hier en zitten nu in de adoptie procedure.
Nu zijn we wat onderzoek aan het doen waar we onze hond wel en niet mee naartoe mogen nemen, waarbij bij mij meteen de vraag opkwam over schoentjes. Hoe doen jullie dat? Het asfalt en de tegels zijn van april tot eind oktober bijna niet te lopen van de hitte en ik ben bang dat zijn kussentjes zullen verbranden. Ik heb dat vorig jaar gezien bij een hond op de boulevard en dat zag er niet fraai uit..
Hebben jullie honden sokken of schoentjes? En welke zijn dan goed tegen de hitte van de grond?
Thuis in de tuin ligt gras en grind dus daar is geen probleem voor hem. Ik neem aan dat hij de hete stukken zoals de oprit wel ontwijkt. Het gaat echt om mee naar het strand of de stad, lange wandelingen in de bergen etc. :)
Oh niet onbelangrijk: wij wonen in Italië (toscane) dus de temperaturen zijn hier anders dan in Nederland.

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand advies geven!

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:51

Ook woonachtig in een warm bergachtig gebied: ik laat niet uit op asfalt. Heel simpel. In de tuin kunnen ze warme plekken ontwijken en als we wandelen gaan we de bergen in, daar liggen geen aangelegde paden. Ze lopen los, dus ze kunnen zrlf uitzoeken waar ze hun pootjes neerzetten.
Overigens gaan we altijd of heel vroeg of het laatste uur van de dag. In de brandende zon lopen heeft niemand wat aan.

Edit: strand ga ik zelden heen, maar ook dan niet overdag. Een hond heeft daar echt niets aan! Onder zijn parasolletje liggen hijgen tot ie weer het water in mag, echt niet. Het strand is leuk op dagen dat het miezert, als er geen mens is, dan kunnen ze lekker los en hollen.

En de stad ga ik niet in met een hond. Die meerwaarde zie ik echt niet.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 12:56

Wij willen hem graag meenemen als we weg gaan, dus alles ontwijken is in ons geval niet echt een optie. :)
Het is hier in Italie trouwens heel normaal om je hond overal mee naartoe te nemen in plaats van thuis te laten. Ze zijn dan ook vrijwel overal welkom. Ze mogen in Italie over het algemeen alleen niet los lopen en moeten aan een lijn van maximaal 1.50 m.

Maar goed, ik ben dus op zoek naar goede schoentjes/sokken :+

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Schoenen/sokken tegen de hitte voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:02

Ik hoop dat je de hond daar ook een plezier mee doet. Ik bedoel het niet banketstaaf, maar ik heb mijn oudste inmiddels 11 jaar hier en in de zomer merk ik aan hem dat hij overdag gewoon het liefste lekker blijft liggen. Loopjes naar de waterbak en een andere plek, that's it.

Verkijk je daar niet op, ze hebben het best zwaar in zuid europese zomers.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Schoenen/sokken tegen de hitte voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 13:06

Bedankt voor de tip. We zullen dat vanzelfsprekend in de gaten houden en niets doen waardoor de hond niet comfortabel is. Maar zoals het er nu naar uitziet, zal hij zoveel mogelijk met ons mee gaan als we weg gaan en dus waarschijnlijk schoentjes nodig hebben.

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Schoenen/sokken tegen de hitte voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:17

Tegen de hitte zou ik gaan voor schoenen ipv sokken, omdat die toch beter beschermen. Ik vind ruffwear een fijn merk. Zijn verschillende modellen, maar net wat je fijn vindt of waarvoor je ze wil gebruiken.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Schoenen/sokken tegen de hitte voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 13:20

Dankjewel akishino, ik ga eens kijken naar ruffwear! En wat je zegt klinkt logisch, dus ik denk dat het dan inderdaad schoenen worden en geen sokken.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:21


Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:24

Als het daar in Italië heel normaal is, zou ik zeker ter plaatse bij hondenbezitters informeren hoe zij dat aanpakken... Honden zweten via de poten, dus het lijkt mij persoonlijk niet bevorderlijk ze dan schoenen of sokken aan te trekken als het al zo heet is. Maar misschien hebben ze er daar iets op bedacht?

Wij blijven hier in Nederland ook binnen/in de schaduw van de tuin als het zo heet is, het liefst liggen ze dan thuis op de koude tegels.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 13:29

KarmaChansy schreef:
persoonlijk vind ik deze erg fijn, zijn degelijk en goed kwaliteit https://www.nonstopdogwear.com/en-int/p ... or-bootie/


Dankje, ga ik ook eens naar kijken!


Wijslander schreef:
Als het daar in Italië heel normaal is, zou ik zeker ter plaatse bij hondenbezitters informeren hoe zij dat aanpakken... Honden zweten via de poten, dus het lijkt mij persoonlijk niet bevorderlijk ze dan schoenen of sokken aan te trekken als het al zo heet is. Maar misschien hebben ze er daar iets op bedacht?

Wij blijven hier in Nederland ook binnen/in de schaduw van de tuin als het zo heet is, het liefst liggen ze dan thuis op de koude tegels.


Goed idee! Ik zag laatst dat de hond van de buurvrouw een soort gaas schoentjes aan had. Mijn Italiaans is helaas nog niet goed genoeg voor zulke gesprekken en zij spreekt alleen Italiaans, maar ik kan het vast ook eens aan andere mensen vragen die meer talen spreken! :j Ik zie veel honden met schoenen lopen hier, vooral bij de boulevards of in de stad.

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:07

Ik heb 2 soorten Ruffwear schoentjes, de Polar Trek en de Summit.
De Polar Trek is heel fijn!
Ze zijn wel duur :+ de Summit bleef wat minder goed zitten hier.

Polar Trek
Afbeelding

Summit
Afbeelding

Ik neem dr ook zoveel mogelijk overal mee naartoe dus dan zijn schoentjes wel echt heel fijn! :) maar vooralsnog beide alleen gebruikt in de sneeuw, niet in de hitte... zou het idd ook even goed uitzoeken met t oog op warmte verliezen via de pootjes.

Anoniem

Re: Schoenen/sokken tegen de hitte voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:23

Op warme dagen de hond schoenen aan trekken, lijkt me toch niet wenselijk. Ze zweten via zooltjes of tong. Om de zooltjes dan af te sluiten met een schoen op hete dagen, vind ik dan ook behoorlijk dieronvriendelijk.
Dan kan het gebruik zijn onder de bevolking, welzijnsverhogend voor de hond lijkt me dat niet.
Een hond ligt het liefst op een koele plek op hete dagen, ipv overal baar toe gesjouwd te worden. Strand is al helemaal sneu.

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:25

Frummels schreef:
Wij willen hem graag meenemen als we weg gaan, dus alles ontwijken is in ons geval niet echt een optie. :)
Het is hier in Italie trouwens heel normaal om je hond overal mee naartoe te nemen in plaats van thuis te laten. Ze zijn dan ook vrijwel overal welkom. Ze mogen in Italie over het algemeen alleen niet los lopen en moeten aan een lijn van maximaal 1.50 m.

Maar goed, ik ben dus op zoek naar goede schoentjes/sokken :+



Ik heb schoenen van Ruffwear.

Deze heb ik ook gebruikt in de bergen in Zwitserland en Duitsland. En dit ging goed!

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Schoenen/sokken tegen de hitte voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:08

Ik heb hele simpele schoensokjes van rundog. Ik doe geen lange wandelingen op heet asfalt maar had afgelopen drie jaar geen tuin en moest een paar 100 m over heet asfalt naar het eerste plasplekje.

Als het echt langere wandelingen is zou ik eens contact opnemen met rundog, die hebben schoentjes voor bikejoring in ruwe omstandigheden, die kunnen je zeker goed adviseren.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Schoenen/sokken tegen de hitte voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-21 21:13

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen en tips! Echt heel fijn :) ik schrijf het allemaal op

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 18:59

Ik zou als tip willen meegeven, ga naar een winkel waar je er een aantal kunt passen én ga pas als de hond uitgegroeid is! Wij hebben er deze winter gekocht i.v.m. de sneeuw. In de winkel pasten ze heel mooi maar toen we er effectief mee gingen wandelen, hebben we ze 5x opnieuw aan kunnen doen tegen we het einde van de straat hadden bereikt :+ Een maatje kleiner paste onze hond niet, dus daar lag het niet aan! Ik heb er van Hurtta, nu hoop ik dat ze volgende winter wel passen aangezien de hond nog moet uitzetten. Eventueel had ik ook die van Non-stop dogwear gezien en die lijken mij iets pas-vriendelijker maar zelf nog geen ervaring mee!