Microchip voerbak ivm dikke en slanke kat

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

8Eveline

Microchip voerbak ivm dikke en slanke kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 18:13

-O- Dit wordt echt mijn laatste poging om een oplossing te bedenken.
Ik heb twee katten een poes en een ex kater van 2 jaar. En de poes is gewoon echt te dik.
Ze zijn binnenkatten dat ook niet mee helpt.

Ik heb al van alles geprobeerd speciaal voedsel en zakjes gekocht. Maar onbeperkt brokjes ging gewoon niet met de poes :n Dus nu krijgt zei het in een voedsel spelletjes toren en slowfeeder paar keer per dag in de woonkamer. Top tegen ook tegen het schrokken :j

De ex kater eet uit bakje in de keuken paar keer per dag waarbij ik ben.
Meneer is erg angstig :roll: dus als ik op vakantie ben eet hij niet bij andere.
Dus voor hem wil ik eigenlijk nu een automatische voerbak halen van bv surefeed. Dan kan hij in vakantie eten als alles weer rustig is en overdag eten wanneer die wil.

Iemand ervaringen met chiplezer? Wil liever geen bandje.
En met angstige katten die de beweging van apparaat niet vertrouwen?
En met grijpgrage poes die graag wil mee eten/stelen. := Ding van surefeed is best duur en zei is best slim als het om eten gaat.

Tips zijn heel erg welkom. Had ze graag op onbeperkt gehad en baal dat andere manier moet vinden en denken aan hun welzijn.

Floemii

Re: Microchip voerbak ivm dikke en slanke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:28

zelf geen ervaring mee, wel een buurvrouw die erg blij is met de surefeed. Echter heeft zij geen schuchtere katten. zij heeft hem ook in gesteld op de chip dat werkt prima. Echter ziet ze de kat die niet uit de surefeed eet af en toe met zijn pootje wat weg jatten. Heel soms staan ze met z'n tweeën erin.

Wellicht dat mocht de surefeed niet helpen je een soort van eet kastje kan maken met daarin een kattenluik die op chip werkt. Dan kan alleen de kat die daaruit mag eten naar binnen.

Succes!

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:32

Ik heb een surefeed (drie eigenlijk). Topding! Heeft ook een trainingstand zodat je kunt oefenen. Er is evt. een kap beschikbaar die je er op kan plaatsen zodat andere katten niet vanaf de zijkant kunnen mee eten (wat best moeilijk is). Daarnaast kan je ook instellen dat het bakje gewoon wat sneller sluit.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 18:46

Floemii schreef:
zelf geen ervaring mee, wel een buurvrouw die erg blij is met de surefeed. Echter heeft zij geen schuchtere katten. zij heeft hem ook in gesteld op de chip dat werkt prima. Echter ziet ze de kat die niet uit de surefeed eet af en toe met zijn pootje wat weg jatten. Heel soms staan ze met z'n tweeën erin.

Wellicht dat mocht de surefeed niet helpen je een soort van eet kastje kan maken met daarin een kattenluik die op chip werkt. Dan kan alleen de kat die daaruit mag eten naar binnen.

Succes!

Aaawh met zijn tweeën :+: dat ziet er vast schattig uit. Maar niet mijn ideaalbeeld haha. Vraag me af of de kater dat pikt. Denk dat die dan wegloopt (hoop ik)
Las die oplossing in ander topic inderdaad. Maar ik schat in dat meneer dat nog enger vindt. Maar het komt op het optie lijstje!
Dankjewel :)

Sourire schreef:
Ik heb een surefeed (drie eigenlijk). Topding! Heeft ook een trainingstand zodat je kunt oefenen. Er is evt. een kap beschikbaar die je er op kan plaatsen zodat andere katten niet vanaf de zijkant kunnen mee eten (wat best moeilijk is). Daarnaast kan je ook instellen dat het bakje gewoon wat sneller sluit.

Oooh kijk een kap en sneller sluit optie klinkt prettig. Dankjewel :)

Edithttps://www.catmoneo.nl/surefeed-voerautomaat/
Door jullie tips dit gevonden op internet. Verkeerd voorbeeld de foto op hun site haha maar wel idee dat zelf kapje kan maken van plastic doos bv.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:59

Ik heb drie van die voerbakken, bij eentje ook een losse kap. Tegenwoordig hoeft die er niet meer op, maar in het begin was die wel even nodig. Zelfs een vrij bange kat wende snel aan de voerbak. Ik zou niet meer anders willen, ik heb nu echt goed zicht op wat er wel en niet gegeten wordt en met dieetvoer is het een uitkomst.

En hier staat veel info, is de website van de fabrikant:
https://www.surepetcare.com/nl-nl/voerb ... ip-voerbak

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:05

Ook hier twee Surefeed bakken. Het kostte even wat geld, maar een briljante aankoop geweest. Een van onze twee katten heeft wel een tijdje nodig gehad om eraan te wennen met de trainingsstanden, maar onze andere kat interesseerde het niets. Hij vond het vooral een onnodig tijdverlies voordat hij kon aanvallen op zijn brokjes :D

Nu kunnen we inderdaad goed in de gaten houden wie wat eet en ze kunnen niet meer van elkaar brokjes jatten (een van de twee heeft speciaal voer).

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:09

Ik heb 2 van die bakken. Ook ivm één kat die te dik is en alles opschrokt, terwijl de ander gewoon de hele dag brokjes tot z’n beschikking moet hebben. Ze bevallen hier supergoed, heb ze al een aantal jaar. 1 van de katten heeft wel een bandje met de chip eraan, omdat hij op z’n gewone chip niet altijd open gaat. Bij de ander werkt het prima op de gewone chip. (Ze hebben beide een ander merk chip, en zijn ook bij verschillende dierenartsenpraktijken gechipt).

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:33

Ik heb 3 van deze surefeed bakken. Ideaal voor mijn dikke katten, die afgewogen porties krijgen.
Ze leren het snel genoeg

Iser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:06

Ik heb er ook één gehad, maar bij mijn poes was het geen succes. Zij nam altijd een hapje uit de voerbak om dat ernaast op te eten. Als ze dan het volgende hapje wilde pakken kreeg ze letterlijk en figuurlijk het deksel op haar neus want dat kwam dan alweer naar beneden. Ik gebruikte ook de surefeed in combinatie met haar chip. Gelukkig mocht ik het retourneren en kreeg ik mijn geld terug.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:14

Floemii schreef:

Zo heb ik het opgelost inderdaad: https://youtu.be/BkzV7XsYW48

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:20

Wij hebben ook een surefeed voor een kat zo angstig dat we haar niet kunnen optillen /aaien en het werkt onwijs goed. Andere kat heeft een voerobsessie en krijgt via de catmate eten. Wel hebben we de surefeed met kap en in het begin ingebouwd tussen de muur en een doos omdat de angstige kat toen een kitten was en grote over haar schouder mee at. Nu kan dat niet meer en blijft ze er ook echt van weg. Hier staat ook de klep op de snel sluit stand.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:18

Hier sinds dik jr ook allebei werkend op de chips.
Ene kat heeft even nodig gehad om te wennen aan het geluid vh open / dicht doen maar was binnen week toch om. Andere binnen 1uur :') ! Ze kunnen (gezien hun best dikke koppen) niet bij elkaar eten door dat witte ding erboven.
Nu 1 x batterij moeten vervangen dus dat valt ook mee.
Enige nadeel: het schoonmaken van die dingen -O- (zeker gezien brassen en natvoer)
Dusse ... als iemand hier nog handige tip voor heeft?

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:33

Ik heb ook 3 bakken van surefeed en ben er erg tevreden over! Ik heb twee hele bange katten, eentje heeft er wel een aantal weken over gedaan om helemaal aan te wennen. Dus er is wel een beetje geduld nodig. In het begin durfde hij er bijvoorbeeld niet in de buurt te komen. Toen hebben we het bakje een tijdje gewoon op het plateau gezet waar ze normaal staan tijdens het eten en zo heeft hij kunnen wennen.

Ik moet wel zeggen, onze poes laat de andere katten wel eens bij haar eten. Dan staan ze dus met zijn tweeën naast elkaar gepropt. Eigenlijk past dat niet, maar onze poes is heel klein en een van de katten gewoon hondsbrutaal :')

Maar het opengaan met de chip werkt heel erg goed.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:39

Hier ook een surefeed en is een topding. Enige nadeel is dat 1 van mijn Maine Coons te groot is om onder de boog te passen maar die krijgt gewoon 2x pd een bakje voer.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:42

Wij hebben er ook 1 en het is dat het voor onze dikzak niet gaat werken anders kocht ik er nog 1. De smallere mag onbeperkt eten en krijgt dus uit de bak met chiplezer. De dikzak krijgt 3 keer per dag kleinere porties. Anders eet ze haar daghoeveelheid in 1 keer helemaal op.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:06

Nog een optie is wellicht om het voor voor de slanke op een plekje te zetten waar de dikke niet bij kan. Op een kast of zo, dan kan die slanke gewoon eten als hij zin heeft.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:28

zonnebloem18 schreef:
Wij hebben er ook 1 en het is dat het voor onze dikzak niet gaat werken anders kocht ik er nog 1. De smallere mag onbeperkt eten en krijgt dus uit de bak met chiplezer. De dikzak krijgt 3 keer per dag kleinere porties. Anders eet ze haar daghoeveelheid in 1 keer helemaal op.

Gezien je laatste zin:
Hier heb de dikste daar ook handje van dus nu geven we die 2x p dag afgepast voer erin.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 23:13

Evelienepien schreef:
Hier sinds dik jr ook allebei werkend op de chips.
Ene kat heeft even nodig gehad om te wennen aan het geluid vh open / dicht doen maar was binnen week toch om. Andere binnen 1uur :') ! Ze kunnen (gezien hun best dikke koppen) niet bij elkaar eten door dat witte ding erboven.
Nu 1 x batterij moeten vervangen dus dat valt ook mee.
Enige nadeel: het schoonmaken van die dingen -O- (zeker gezien brassen en natvoer)
Dusse ... als iemand hier nog handige tip voor heeft?

Gewoon voerbakje gebruiken en die toegankelijk maken met een chipluik.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 23:56

Nayan schreef:
Floemii schreef:

Zo heb ik het opgelost inderdaad: https://youtu.be/BkzV7XsYW48

Ik heb dit ook, weliswaar om een andere reden (apart dieet), maar werkt perfect! Katten kunnen nooit bij elkaars eten en is goedkoper in aanschaf.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:56

Gdg: thanks! Dat kan idd ook; nog nie aan gedacht!

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 12:33

*\o/* bedankt allemaal voor de reacties ik ga ze allemaal goed doorlezen las al wat behulpzame reacties voor meneer.