Afgelopen vrijdag hebben wij onze Jack Russel laten inslapen, zijn lichaam kon niet meer na 13 jaar

Echter is zijn 8 jarige vriendin nu alleen achter gebleven. En daar schuilt nu het probleem, zij kan niet alleen thuis blijven blijkt nu.
Als wij van huis gaan dan jankt ze de hele buurt bij elkaar. Ontzettend sneu voor haar, ik begrijp aan alle kanten dat ze haar vriendje mist. Het inslapen is bij ons thuis gebeurd en de Jack heeft nog een dag in zijn mandje gelegen zodat de andere hond en kat rustig afscheid konden nemen.
Mijn vriend denkt dat de andere hond wel weer bijtrekt en dat het janken vanzelf wel stopt. Ik denk daar zelf anders over. Het hondje is erg mensgericht, altijd al geweest ook. Ik heb haar als puppy uit het nest gehaald en vanaf het eerste begin had ze moeite met alleen blijven.
Alle training ten spijt, het heeft niet geholpen en daardoor heb ik er 8 jaar geleden voor gekozen om een vriendje erbij te nemen.
Dit heeft gelukkig goed uitgepakt, maar nu is het vriendje overleden

Ik wil het liefst nu voor een nieuw maatje op zoek, maar mijn vriend ziet dit nog niet zitten. Hij wil het minimaal een maand aankijken.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft en misschien ook een oplossing heeft?
Vrij van werk nemen is helaas geen optie. De hond zit nu ongeveer 3 ochtenden per week a 5 uur per dag alleen. Daarna ben ik altijd wel weer thuis.