Jankende hond

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

valine

Jankende hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-21 17:56

Hoi,
Afgelopen vrijdag hebben wij onze Jack Russel laten inslapen, zijn lichaam kon niet meer na 13 jaar |(
Echter is zijn 8 jarige vriendin nu alleen achter gebleven. En daar schuilt nu het probleem, zij kan niet alleen thuis blijven blijkt nu.
Als wij van huis gaan dan jankt ze de hele buurt bij elkaar. Ontzettend sneu voor haar, ik begrijp aan alle kanten dat ze haar vriendje mist. Het inslapen is bij ons thuis gebeurd en de Jack heeft nog een dag in zijn mandje gelegen zodat de andere hond en kat rustig afscheid konden nemen.
Mijn vriend denkt dat de andere hond wel weer bijtrekt en dat het janken vanzelf wel stopt. Ik denk daar zelf anders over. Het hondje is erg mensgericht, altijd al geweest ook. Ik heb haar als puppy uit het nest gehaald en vanaf het eerste begin had ze moeite met alleen blijven.
Alle training ten spijt, het heeft niet geholpen en daardoor heb ik er 8 jaar geleden voor gekozen om een vriendje erbij te nemen.
Dit heeft gelukkig goed uitgepakt, maar nu is het vriendje overleden ;(
Ik wil het liefst nu voor een nieuw maatje op zoek, maar mijn vriend ziet dit nog niet zitten. Hij wil het minimaal een maand aankijken.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft en misschien ook een oplossing heeft?
Vrij van werk nemen is helaas geen optie. De hond zit nu ongeveer 3 ochtenden per week a 5 uur per dag alleen. Daarna ben ik altijd wel weer thuis.

katybug

Re: Jankende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 17:59

Ach wat ontzettend verdrietig en sneu. Is er misschien iemand waar de hond naartoe kan als jullie zijn werken? Een buurvrouw, vriendin, moeder?

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:04

Is het een optie om via Pawshake of Facebook pagina zoals: ‘dierenoppas aangeboden/gezocht’ iemand te vinden die dagopvang aanbiedt? 1 van onze honden heeft ook verlatingsangst en wij doen dus onze honden altijd naar een oppas als wij langer dan 2 uurtjes wegblijven. Deze oppas hebben wij gevonden via de bovengenoemde Facebook pagina.

Edit: veel sterkte nog met het verlies van jullie hond :(:)

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:27

Allereerst veel sterkte met het overlijden van jullie hond.

Ik kan aen maar uit eigen ervaring spreken en die is dat we ook vrij snel weer een tweede hond erbij namen. Onze hond kwijnde echt weg.
Hond heeft er wel twee weken over gedaan om hem te accepteren maar daarna waren ze ook weer onafscheidelijk.

Omdat nu het einde voor onze oudste nadert ( hij is bijna 16) hebben we erin januari al een pup bijgenomem voor de jongste zodat we niet nog een keer in die situatie komen( en omdat het ontzettend leuk is zo'n pup uiteraard) . Dat wegkwijnen was zo sneu.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:33

Ik verplaats dit topic naar [BB] Beestenboel

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 14:16

Regel aub oppas/opvang voor je hond. Het is niet fair naar je hond toe om haar zo aan haar lot over te laten en telkens vijf uur lang in paniek te laten zitten.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 18:30

Ondertussen zijn we een paar dagen verder en lijkt het beter te gaan. We hebben ook nog een kat rondlopen waar ze al goede vriendjes mee was en die laten we bij haar als we weg moeten. Dit gaat tot nu toe goed.
Tevens gaat ze aanstaande zaterdag een dagje proefdraaien in de honden opvang verderop in het dorp.
Uiteindelijk willen we wel een hond erbij, maar voor nu is het allemaal nog te vers. Mochten we de perfecte hond tegenkomen dan is deze natuurlijk van harte welkom maar we zijn nog niet actief op zoek.
@GDG, we laten de hond niet aan haar lot over, het overlijden van haar vriendje was niet gepland. We doen letterlijk alles voor onze dieren maar het moet allemaal wel kunnen. Ik kan niet zomaar iemand van straat plukken om op onze hond te passen. Ook een pension is een dingetje, echt heel sociaal is ze namelijk niet. Maar zaterdag heeft ze een proefdag dus hopelijk kan ze daar haar draai vinden.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:42

Wij hebben een camera gekocht en via de camera kunnen we onze hond zien en ook praten tegen hem. Voor onze hond is het horen van onze stem al genoeg om hem gerust te stellen. Wellicht een optie voor jullie?
We hebben gewoon camara van Alecto via de bouwmarkt.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 19:02

We hebben een camera hangen waardoor we ook kunnen praten, echter reageert ze daar totaal niet op :')

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 19:07

Heb je geen familie of vrienden die thuis werken en waar je hem even kunt brengen totdat je een betere oplossing hebt? De meeste mensen werken toch thuis en dan kunnen ze elkaar mooi gezelschap houden.

Wat ontzettend zielig om te horen

valine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 20:00

De buren komen regelmatig even binnen lopen als we er niet zijn. Maar ook die hebben een eigen leventje en willen het niet als een verplichting zien.