Wij hebben een 2 jarige (van juni) Corgi Pembroke reu rondlopen.
Nu gisteren een keer flink op zijn sodemieter gegeven omdat ie de hond van m’n ouders wilde grijpen. Dit is vrij nieuw gedrag, maar wijden we nog even aan mijn zwangerschap, uiteraard wordt het meteen afgestraft en zeker niet genegeerd. Zijn aan het rondvragen over castratie, alleen komt nu dus dit tussendoor.
Heeft buiten in de tuin op een stok zitten kauwen, maar spuugt eigenlijk voornamelijk de houtjes uit. Echter een uurtje of 3 later zit ie sneu in een hoekje, zowel binnen als buiten. Wil niet eten (is niets nieuws, heeft vaker dagen dat ie z’n brokken laat staan), wil alleen maar liggen, maar gaat wel mee naar buiten, plast en poept.
Vandaag eigenlijk beetje hetzelfde verhaal, is wat sloom, speelt wel maar niet echt van harte. Gaat mee naar buiten en poept (incl stukjes stok

Eten hebben we hem vandaag een beetje verwend door wat nat voer door zijn brokken te doen (normaal alleen op zondag

In eerste instantie dacht ik zelf misschien toch in de tuin wat verkeerd gegeten, maar die staart vertrouw ik niet.
Mag overal aanzitten, in knijpen ed. Oogt absoluut niet pijnlijk, alleen sloom en niet in zijn hum.
Hij reageerde eigenlijk alleen een keer op zijn mond, maar niets aan te zien. Heeft wel vaker een stukje stok tussen z’n tand, dus weten precies hoe hij daar op reageert en dat is het absoluut niet (uiteraard gecheckt)
Misschien hebben jullie nog ideeen?