Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lenexa schreef:Niet helemaal hetzelfde maar toch nog als idee meegeven. Mijn kater heeft 2x een soort aanval gehad waarbij hij heel vreemd miauwde. Eerste keer lag ik te slapen en toen ik bij hem was was het al over. En was hij alleen nog wat beduusd om zich heen aan het kijken. Tweede keer zat ik vlakbij en zag ik hem dus door zijn benen zakken. Daarbij ademde hij zwaar en leek hij erge pijn te hebben. Na doorlichting bij de dierenarts, een hartziekte geconstateerd, HCM en waren het waarschijnlijk bloedpropjes die losschoten er en heel kort voor zorgde dat er geen bloed bij zijn achterlijf kwam. Als het propje losschiet stroomt het bloed gewoon weer. Hij heeft het zijn medicatie nog een keer gehad, hij kon wel blijven bewegen maar zijn reactie was hetzelfde. Het duurde maar heel kort, de echte pijn hoop ik, maar hij was dan nog wel een paar minuten een soort beduusd. En dan was het klaar en ging hij weer verder met eten/slapen/spelen.
Lenexa schreef:@hevonen, ik dacht dat TIA altijd in de hersenen waren. Van mijn dierenarts begreep ik dat dit echt vlakbij de achterbenen juist vastloopt. Maar beide zijn inderdaad vaak gevolgen van een hartprobleem. De mijne heeft nog maar 3 maanden geleefd met medicatie, maar die bloedpropjes heeft hij na de eerste dagen medicatie gelukkig niet meer gehad. Mijne ook maar 4 geworden helaas.
@willemiens, hopelijk kunnen ze je snel meer vertellen. Het is echt niet leuk je beest in lijn te moeten zien. Beterschap voor je kat!
SimoneeM schreef:Plast ie wel nog goed? Bij katers ben ik altijd op mijn hoede voor blaasgruis en eventuele verstopping door dat gruis. Dat is heel pijnlijk, gevaarlijk en kan zelfs reden zijn voor zulk gedrag. Niet per se meest voor de hand liggend, maar toch goed om op te letten.
Maar verder kan het alle kanten op, van iets neurologisch, tot pijn na trauma oid...
Succes en sterkte met hem!