Femke_Tweety schreef:Voorheen altijd brok van een (goed) Nederlands merk, dat heel open is (was? Geen idee hoe het nu zit, ik voer het al 10 jaar) over hun fabricage en grondstoffen.
Je kunt de vraag daar ook gewoon stellen.
Ongeveer een jaar geleden werd het iets anders, mijn hond ontwikkelde serieuze maag darm klachten.
Toen aan de medicatie en specifiek dierenarts voer.
Het enige belang toen was van de buikpijn af komen.
Inmiddels is het door een uitgebreid testprogramma duidelijk waar ze intolerant voor is (gevogelte en vooral kip)
Het dierenartsvoer (eerst Hills en toen dat niet handig bleek ivm lastig aan te komen Royal Canin, veterinary lijn) heeft samen met medicatie goed geholpen met van de klachten afkomen.
Maar veel ontlasting, en mijn hond leek er ook niet echt fan van.
Sinds 2,5 maand weer gedeeltelijk terug bij mijn oude merk, maar nu een hypoallergene variant.
Het omschakelen extreem voorzichtig gedaan.
Op het moment dat ze 1 maaltijd (sochtends) royal canin kreeg, en twee van de andere (smiddags en savonds) vond ik haar echt heel fit worden weer, goede ontlasting, graag eten en geen gedonder met maagpijn of misselijk of diarree.
Dus daar ben ik maar gewoon blijven hangen...
Ze krijgt nu dus twee merken.
Sochtends de hypoallergeen van royal canin
Smiddags Prins hypoallergeen
Savonds Prins hypoallergeen
Royal Canin was dus omdat ze echt tijdelijk op veearts voer moest.
De Prins was ooit een bewuste keuze, en omdat ik daar op zich altijd goed tevreden over was nu dus ook weer 2 maaltijden daarvan. (Alleen andere soort dan eerst)
Voorheen kreeg ze procare active
Tegenwoordig procare lam en rijst, hypoallergeen.
Prins zit in Veenendaal, volledig Nederlands bedrijf.
Ik weet zeker dat ze allerlei vragen willen beantwoorden, ik denk zelfs wel waar hun 'grondstoffen' vandaan komen, als je dat vraagt.
Ze zijn redelijk toegankelijk.
Ja maar dat geldt zéker niet voor alle bedrijven. Heb meerdere vragen gesteld. Prins gebruikt vlees uit de intensieve veehouderij.