Miauwen van een raskat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Re: Miauwen van een raskat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-21 22:21

Ik ben nu op zoek naar een dierentolk / gedragstherapeut, kijken hoe ver we daarmee komen.

Morgen kijk ik of ik de dierenarts kan bereiken en anders bel ik daar maandag even heen

Leandra

Berichten: 1595
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 23:35

Ik zou eerst medische dingen uitsluiten en daarna pas verder kijken.

Bengalen kunnen inderdaad vrij luidruchtig zijn maar katten kunnen ook veel gaan mauwen door bijvoorbeeld dementie of een te snel werkende schildklier. Het is tenslotte al een man op leeftijd.

Leandra

Berichten: 1595
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Miauwen van een raskat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 19:57

Hoe gaat het nu bij met kat? Ben je bij de dierenarts geweest?

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 07:42

sasja0705 schreef:
dierenfan schreef:
Ik zou cholodin aanschaffen en gaan geven. Dat kan echt enorm helpen! Zeker op deze leeftijd daarmee beginnen kan goed een vorm van dementie zijn


Waarom ?
Voordat je iets zomaar geeft, zou je toch eerst nog eens langs een da.
Dat geldt voor suplementen als ook voor medicijnen.

Supplementen zijn in 9 van de 10 keer (ook bij de mens) alleen maar - prijzige , verkooppraatjes en absoluut overbodig bij een gezonde voeding.
En vooral ook geen quickfix
Bij tekorten, ok maar ook daar eerst langs een da voordat man gewoon wat geeft.

Als ik bvb cholodin opzoek krijg ik eerst een hoop verkoopsites maar geen da- website... dus dat alleen al maakt mij huiverig.


Blijf jij maar lekker huiverig hoor dat is je goed recht. Er zijn meer mensen die weten wat vitaminen en mineralen enz kunnen doen in een lijf dan een dierenarts. Van mij mag je je blind staren op de dierenarts. Ik los veel dingen liever op op natuurlijke wijze. Uiteraard staan die vaak niet bij dierenartsen want die zijn gewoon normaal te koop dus waarom zou je ze bij een dierenarts aan schaffen. Dat is ook buiten hun functie, kunde en kennis in vele situaties.

Mocht het van belang zijn voor bepaalde behandeling dan geef ik mijn dierenarts door wat ik mijn honden mogelijk al geef. Verder vind mijn dierenarts dat niet interessant.

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 08:30

Even korte update:
Afgelopen week was hij gelukkig rustiger maar dinsdagavond begon hij plots enorm te trillen met zijn hoofd, leek op een soort rusttremor.
Woensdagochtend meteen dierenarts gebeld en kon diezelfde ochtend nog terecht. Hele verhaal gedaan incl het extreme miauwen van af en toe en video laten zien, dokter kwam tot de conclusie dat het waarschijnlijk een kleine TIA is geweest, wie weet is dit vaker gebeurd.
Verder was ze erg tevreden over zijn gezondheid, al helemaal voor zo’n oude kat _/-\o_

Iedereen nogmaals bedankt voor de reacties!