Graag zou ik wat tips en ervaringen willen ontvangen.
Wij hebben sinds anderhalve week een 4-jarige Franse Bulldog genaamd Loewie. Loewie komt uit Hongarije, uit een soort dodenstation. Voor zover wij weten zat hij daar in een kennel en kon hij buiten loslopen met andere honden. We verwachten dat hij geen leuk leven heeft gehad in Hongarije.
Toen Loewie hier aankwam was hij erg bang en onzeker. Zodra je hem wilde aaien, dook hij in elkaar. Ook het lopen aan een lijn snapte Loewie totaal niet en hij was ook niet helemaal zindelijk. Nu anderhalve week later kan Loewie aan de lijn meelopen en hij plast ook bijna niet meer in huis als we thuis zijn.
Hij is helemaal gek op aandacht en knuffels. zoverre dat hij nu achter mijn vriend en mij aanloopt in huis. Wij hebben Loewie geleerd dat hij in zijn mandje kan blijven als wij rondlopen in huis. Dit doet hij nu ook en ligt dan rustig te slapen.
Wij hebben geoefend met uit de kamer weglopen en weer terugkomen. 's Nachts kan hij nu alleen beneden blijven. Dat gaat goed met de radio aan. Overdag vind hij het helaas lastiger om alleen te blijven. Wij laten hem geen lange periodes alleen, hooguit 1 of 2 uur.
Het lastige is dat je dan niet precies kunt zien wat Loewie dan doet. Wat wij de afgelopen dagen aantroffen waren schoenen die verplaatst waren van bijkeuken naar huiskamer, hij heeft aan een van de stoelen zitten knagen en hij heeft 1x binnen geplast. We hebben overdag de radio ook aan gezet en als wij weggaan (en als we terugkomen) maken we daar geen "big deal" van voor hem, geen extra kusjes geven etc.
Zijn er mensen die nog tips hebben voor ons om ervoor te zorgen dat Loewie wat makkelijker alleen kan zijn?
Is een bench handig om te kopen? Hij is dit natuurlijk niet gewend.. En het liefst laat ik hem ook gewoon los in de woonkamer. Maar dit moet wel kunnen zonder dat hij gaat slopen en plassen.

Hebben jullie tips?
Alvast bedankt!