Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SimoneeM schreef:https://www.byneko.nl/collections/verzo ... s/combikam
Zo’n kam, evt in combi met slickerborsteltje.
Maar bij klitten zou ik nu naar een vachtvriendelijk trimmer gaan
Ik zeg bewust vachtvriendelijk, omdat ontwollen e.d (wat veel doen) niet goed is voor de vacht
Daarna zelf bijhouden met de combikam.
ikkedus schreef:Ik ben ook gaan knippen bij mijn ragdolls. Ik heb ook talkpoeder geprobeerd, maar merk daar weinig resultaat van. De talk zou het vet op moeten nemen, waardoor minder klitten komen. Maar dat gebeurde niet echt.
Ik heb op advies van een vachtvriendelijke trimmer ook eens gewassen met groene dreft. Ik zou dat niet heel snel nog een x doen, maar het heeft wel gewerkt.
Bijhouden door te voelen met je vingers en uit elkaar pluizen, voorzichtig kammen wat nog lukt en bij de rest pak ik nu ook de schaar.
Avalanche81 schreef:Nogmaals, voer kan echt ontzettend veel doen. Mijn kat heeft serieus nooit meer klitten en als ze er zijn, zijn ze heel snel weg. En ik kam hem echt niet elke dag. Plus dat ik min of meer vermoord word als ik zijn buik probeer te kammen
SimoneeM schreef:Klopt.. Je moet er dan ook idd echt vroeg bij zijn, anders heb je voor je het weet je kat in het vilt.
Voor de "knippers" onder ons zou ik wel aanraden om met een kleine tondeuse aan de slag te gaan ipv met de schaar. Met ronde punten is het risico op inknippen inderdaad al wel veel kleiner, maar zeker met klitten die vrij dicht op de huid zitten is knippen wel echt een risico. Zooplus heeft al een tondeusetje voor 11,- en die is prima als eigenaar om af en toe wat klitjes weg te halen. (Sorry, ben ik opleiding tot trimmer en heb iets teveel verhalen gehoord inmiddels over mensen die per ongeluk een gehad in hun kat geknipt hadden)