Wimpergekko's houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Wimpergekko's houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 11:12

Hallo!
Ik wil op korte termijn een koppeltje wimper gekko's in huis gaan halen!
Het liefst ga ik een bio actief terrarium opzetten dus ik ben mij daarover flink aan het inlezen momenteel
Maar ik zag op bokt bijna niks recents omhoog komen als ik zoek op wimpergekko!
Dus laat je horen!
Wie heeft er ook een wimper gekko in huis?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 11:17

Ik heb ze niet zelf in huis, vrienden wel en ik ben de babysitter als ze op vakantie zijn :D

Het zijn leuke diertjes maar naar mijn aanvoelen redelijk stressgevoelig. Overdag verstoppen ze zich meestal en ze vinden vastgepakt worden ook niet aangenaam. Als ik in het terrarium moet om hun eten te vervangen zijn ze vrij schrikkerig. Interactie met de 'baas' is wel heel beperkt.

Mijn vrienden hadden eerst ook een koppeltje maar door teveel aan eitjes hebben ze ze wel uit elkaar geplaatst. Ik denk dat de meeste mensen ze ook solitair houden.

Ik vind ze wel vrij 'makkelijk' te houden (bv ten opzichte van mijn reptielen, varanen). Terrarium hoeft niet absurd groot, en ze eten papjes die je zelf kan makkelijk kan maken met poeder (zie bv happy reptiles webshop). En zien dat de luchtvochtigheid hoog genoeg blijft (bij mijn babysit-gekko's moet ik regelmatig sproeien)

fleurtjeuh

Re: Wimpergekko's houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 21:26

Misschien dat ik 2 vrouwtjes ga doen, ik ben er nog niet helemaal over uit.
Wil nog meer informatie hebben of dat wel kan.

Ik weet wel dat ik een 60x45x90 terrarium ga doen. Mooi hoog voor veel klim en klauter ruimte en mogelijkheden om te schuilen als ze inderdaad met z'n 2en gaan zijn

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:28

Oh ik ben heel benieuwd. Als ik ooit mijn eigen plekje heb wil ik oom gekko's :D
Ik volg jullie mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:55

Ik heb een wimpergekko gehad! Wat is de reden dat je voor een koppeltje wil kiezen? Ze leven namelijk solitair :) Zo'n formaat terrarium is denk ik ook echt te klein voor 2 gekko's.
Ze zijn vrij makkelijk in onderhoud, ze eten een "papje" wat je maakt van een poeder + wat water. Kind kan de was doen wat dat betreft. Qua drinken is het verstandig ze minstens 1x per dag te misten, dan drinken ze de druppels op het glas over het algemeen op. Ik deed het 2x per dag, het is even aanvoelen hoe snel het opdroogt in het terrarium. Je wil het niet te droog hebben, maar ook zeker niet te nat aangezien je dan natuurlijk ook kans hebt op schimmels e.d. Luchtvochtigheid is echt het belangrijkste bij wimpergekko's. Qua temperatuur is kamertemperatuur over het algemeen prima.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 10:34

Wij hebben 3 wimpergekko’s :D
En ik wil er nog meer... erg verslavend, deze dieren :D