Run Forrest run. Flappentakken on tour

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Run Forrest run. Flappentakken on tour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 14:51

Vandaag was het weer verblijfschoonmaak dag. Omdat ik het risico liever niet loop dat ze beschadigen bij de braamtak wissel haal ik ze er uit, de eerste keren met een lepeltje nu mijn vinger geprobeerd.

De stress is duidelijk weg en ze waren vandaag in een ontdekkingsbui. :+
Het eerste wat me daarna te binnen schoot was

Run Forrest run.

Ze begonnen nog netjes in hun bakje vandaag. Nummer drie is de kleinste (loopt een vervelling achter op de andere twee) en die bleef netjes zitten. Is ook de minst avontuurlijke van het stel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nummer vier zit nog in een kleinere bak tot de eerste vervelling.maar die is nog veel ondernemender en loopt rustig over je arm naar je hoofd als je niet snel genoeg bent.

Afbeelding

De fotos zijn geen topkwaliteit maar snel gemaakt met mijn ipad voor ze verdwenen aan de achterkant van de tv.

Laurora

Re: Run Forrest run. Flappentakken on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:33

Wat een leukerds <3
Ik heb zelf wandelende blaadjes, die gaan ook nogal enthousiast op avontuur bij de wekelijkse braamwissel :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 15:37

Ah blaadjes zijn ook leuk, ook zo snel? En toevallig een foto van een van hun ontdekkingsreizen?
De groene sprietjes die ik ook heb rennen niet zo rap.die blijven redelijk braaf zitten.

Bij braamtak toevoegen kunnen ze wel blijven zitten. Alleen een keer per week gaat alles uit hun verblijf. Even goed schoonmaken checken op schimmel op de takken en schone bodembedekking. Voedseltakken bakjes even goed schoonmaken. En dan alles weer opnieuw inrichten.

Ik zet ze meestal redelijk op hun vaste plekje terug, wissel ook nooit alle takken. Als degene waar ze aan knagen nog aardig ok is mag die blijven zitten. Vanmorgen was ik wat later ivm eetbui van de twee grootsten. :Y)

Laurora

Re: Run Forrest run. Flappentakken on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 19:10

Helaas niet van hun ondekkingsreizen, na een paar ontsnappingspogingen doe ik ze nu in een apart bakje bij het schoonmaken van hun verblijf :+
Ze zijn pas net uit het ei, dus ongeveer een cm groot.
Razendsnel en o zo schattig <3

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 20:19

Oh inimi ook nog. Wel mooi fris groen

Zo n beetje als babytakje kwa maat. Hier haal ik ze er ook even uit altijd, alleen nu vergeten deksel dicht te doen, dit bakje waarin ze hier zijn gekomen begint zelfs voor schoonmaken wat krapjes te worden. :+