Kattenomheiding

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Justme_24

Kattenomheiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 20:24

Heyy,

Ik weet niet zeker of het hier mag, maar proberen kan altijd.
Ik heb al een aantal jaar een kat die heel graag buiten is. Ze ging eigenlijk altijd buiten de tuin, maar sinds we verhuisd zijn en bij een drukke weg wonen wilde ik dat ze in de tuin zou blijven. Ik heb toen op de schutting stroomdraad (speciaal voor katten) gezet met 3 draadjes boven elkaar. Dit is heel lang goed gegaan totdat de stroom het begaf en de kat dit doorkreeg. Nu kruipt ze er iedere keer weer door heen.

Mijn vraag is dus of er mensen zijn die iets weten hoe ik de kat in de tuin kan houden? (Binnen houden is geen optie).
Dit mogen verschillende opties zijn, echter ben ik niet handig met electriciteit dus dat soort dingen graag te installeren voor dummies☺️
Ook zou het fijn zijn als het binnen een normale prijsklasse zou blijven en dus geen honderde euro’s zou kosten

Alvast bedankt!

Nyaleti

Re: Kattenomheiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:26

Je hebt nu toch nog de draden zitten? Laat iemand mee helpen de stroom te fixen en klaar zou ik zeggen

Justme_24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 20:27

Nyaleti schreef:
Je hebt nu toch nog de draden zitten? Laat iemand mee helpen de stroom te fixen en klaar zou ik zeggen

Het kastje zelf werkt niet meer, is al naar gekeken, maar helaas niet meer te repareren

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:28

Wij gaan dit binnenkort ook doen, onze katten kunnen wel binnen blijven, maar we vinden het prettig als ze veilig naar buiten kunnen en wij ook zomers de deuren open kunnen zetten, voor beide wel zo gezellig :D
Zoek eens op pinterest, daar komen heel veel ideeën voorbij, wij gaan vermoedelijk zo iets doen, of met rollers, dat kan ook, al denk ik dat ze dat misschien wel snel door krijgen.

Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:28

Misschien is een nieuw kastje kopen de makkelijkste oplossing?
Zo veel kosten die dingen niet.
Ik denk als je een totaal ander systeem wilt zoals net of gaas, je meer kwijt bent.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:33

Ik volg een groep op Facebook; “Afgeschermde tuin voor je katten en de inrichting ervan”. Daar komen heel veel op verschillende manieren afgeschermde tuinen en balkonnen voorbij! Misschien kan je er ideeën opdoen. :)

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 09:14

Omdat dit beter op [BB] BeestenBoel past, verplaats ik dit topic daarheen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 18:16

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 18:25

Wij hebben een kattennet, van nettenlijn. Werkt perfect!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 18:26

Wij hebben petsafe, dat werkt ook heel goed

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 18:36

Drie draden is ook wel wat weinig. Op welke afstanden zitten de draden van elkaar?

Een nieuwe klok kopen lijkt mij het makkelijkst. Die hang je er zo weer aan.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 18:47

Wij hebben kippengaas bovenop de schutting. Vastgemaakt met ty-rips aan gebogen metalen strips. Alles uit de bouwmarkt. Lijkt op de foto van Faelynn.
Werkt goed! Hier komen ze niet meer overheen ;)

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 18:51

Wij hebben net gaas en steunen besteld bij ongewoonboom. Voor alleen boven de schutting hebben wij antiklimstrips van de action. Kost 2,99 per 5 meter. Is ook het proberen waard met deze prijs :j

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 18:54

Ik vind zo’n net de tuin altijd kleiner maken.
En bij mijn huidige tuintje (5x2m ) heet dat geen zin. :')

Die plakstrips met die spikes lopen ze gewoon overheen.

In mijn volgende tuin komen zogenaamde fence rollers. Die zet je op je omheining, maar doordat ze draaien krijgen katten er geen grip op. Dit idee:Afbeelding

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 18:55

loulou schreef:
Wij hebben petsafe, dat werkt ook heel goed

Wij ook en wij zijn er zo blij mee. Afgelopen herfst kwam onze jonge kater onder de auto en hij moet nu met 3 pootjes door het leven. Hij mag nu zeker de weg niet meer op omdat hij ook niet snel genoeg meer is. Omdat onze katten zo graag buiten waren, en we geen 2 meter hoge schutting rondom onze voortuin wilden zetten, het petsafe systeem aangelegd. Na wat keren oefenen snappen ze het systeem perfect. Zo blij dat we dit aangeschaft hebben, en zo jammer dat we dit niet eerder kenden want dan hadden we het gelijk aangelegd.
Kosten, incl 2 bandjes rond de 250 euro, maar een schijntje ivm de dierenarts rekening