Waar komt mijn kat vandaan

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Waar komt mijn kat vandaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-21 23:37

2.5 week geleden heb ik een nieuwe kat uit t asiel opgehaald. Deze was 2 weken daarvoor gevonden.
Vandaag moest hij nog even naar de dierenarts daar en ik vroeg naar de blauwe streep aan de binnenkant van de oorschelp
Oh zei ze. Dat is een tatoeage. Dat is niet van deze tijd en gebeurd hier ook niet meer, hij had toch ook een buitenlandse chip?
Dit wist ik niet toen ik m ophaalde (niet dat t wat uitmaakt uiteraard)
Had al even gezocht en landcodes vonden, maar die van hem stond er niet mij. Zo uit mn hoofd is het 9180 aan het begin (ik las ook 4e cijfer een 0 is buitenlands)
Maar misschien dat iemand de link kan leggen tussen blauwe markering aan binnenkant oorschelp (misschien aanduidelijk gecastreerd?) Icm begin chipnr?

WillemYntJee

Re: Waar komt mijn kat vandaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 07:00

Ik neem aan dat ie door t asiel gechipt is? Bij ons hebben asielkatten ook een ander nummer dan die wij op de praktijk gebruiken. Raad van beheer chips beginnen met 52814, wij werken met 52821 maar ons asiel bijvoorbeeld met 9450. Hangt er ook maar net vanaf welke leverancier ze vandaan komen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 07:13

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 09:27

Heb je er een foto van? in sommige gemeente woorden dieren nog getatoeëerd bij sterilisatie. dan wordt er een "s" getatoeëerd

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 14:40

Flevolander schreef:
Heb je er een foto van? in sommige gemeente woorden dieren nog getatoeëerd bij sterilisatie. dan wordt er een "s" getatoeëerd

Ik dacht dat tatoeëren niet meer mocht in NL?

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 21:14

Nee dat zeiden zij ook idd
Het is een recht lichtblauw streepje van boven naar beneden gok 1 a 1.5 cm lang

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 21:18

Is de kat geholpen (gecastreerd/gesteriliseerd)? Volgens mij wordt er in bepaalde landen ook wel een kenmerk op bv de oren aangebracht als dieren gecastreerd zijn. Dat kan bijvoorbeeld ook een puntje van het oor afhalen zijn. Dieren die via een stichting aangeboden werden (zwerfkatten), daar werd tijdens de operatie een puntje van het oor geknipt zodat het dier niet nog een keer gevangen wordt voor castratie.

Weet niet of dit streepje een beetje zichtbaar is op afstand?

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 12:17

Hij is gecastreerd
Streepje is niet echt te zien van een afstandje
Stukje vh oor ben ik mee bekend, soms wordt t ook wel hier in nl gedaan (bv katten van vrienden van mij hebben stukje vh oor dat ze geholpen zijn, maar ook weer niet elke praktijk doet dat, mijne hebben t niet)