Geit + hooinet, goede combi?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Geit + hooinet, goede combi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-21 08:41

Op onze kinderboerderij is met de storm onze grote houten ruif kapot gewaaid. Nu is deze niet meer te repareren, dus moet er iets nieuws komen.
Overal lees ik over hooinetten voor paarden, maar nergens voor geiten. Ik heb er zelf goede ervaringen mee bij mijn paard. Werkt een hooinet ook voor geiten? Of knagen ze die kapot, blijven ze er met hun hoorns in vast zitten? Het zijn dwerggeiten, dus geen lange krulhoorns oid.

Sintara

Re: Geit + hooinet, goede combi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 08:49

De schapen van mijn vader (met hoorns) eten ook uit een hooinet, wel met mini mazen. Maar dat gaat al jaren goed, ze zijn er veel zuiniger mee dan mijn paard.

Maarja met geiten heb ik geen ervaring

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 08:52

Geiten zijn wel echte slopers.
Ik zou niet snel voor een hooinet gaan bij geiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:09

Ik zou het niet doen. Ze geraken echt overal in/tussen/onder en als iets kapot kan dan doen ze dat ook graag.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:18

Ik zou het ook niet doen. Onze geiten zijn erg rustig, maar als er iets is waar hun horens in kunnen vast raken dan hebben ze dit zomaar voor elkaar.

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:29

Mirjam79 schreef:
Ik zou het ook niet doen. Onze geiten zijn erg rustig, maar als er iets is waar hun horens in kunnen vast raken dan hebben ze dit zomaar voor elkaar.

Dit :D
Ik heb het 1x geprobeerd met een stevig net (gaat bij onze paarden jaren goed), maar de gaten hingen erin na een paar uur.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-21 12:16

Oké, duidelijk. Niet verstandig :))

Gaan we kijken naar een betaalbaar alternatief +:)+. Bedankt voor de reacties!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:19

Ik heb een hele tijd hooinetten bij de bokken gehad, maar ook regelmatig dieren weer los moeten maken omdat ze de hoorns er volledig in vastgedraaid hadden. :') En eindeloos me strotouwtjes de boel reparen als er weer eens wat stukgetrokken was.
Blij dat ik nu 'gewoon' een hooiruif heb gemaakt. :P Ook meteen een stuk minder verspilling van voer.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:20

Ooi die ik kocht had nieuwe oormerken nadat de oude vast waren blijven zitten in een hooinet en uitgescheurd. Ook met geiten zou ik het er niet op wagen. Voeg er hoorns aan toe en je zit met constant opletten en repareren.