Kitten miauwt snachts

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Kitten miauwt snachts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-21 14:48

Hallo,
Ik heb een kitten van nu bijna 10 maanden. Echt een heel lief poesje, zachtaardig van karakter.
Ik werk veel thuis en mijn kinderen zijn er ook best veel, dus ze krijgt veel aandacht.
Ze slaapt snachts op zolder, de woonkamer deur en slaapkamer deuren houd ik dicht.
Dat ging altijd goed. Als ze smorgens de wekker hoorde begon ze te mauwen en mocht ze even op bed knuffelen. (Ideale wekker voor pubers ;))
Maar sinds een weekje of 3 mauwt ze snachts ook, en heel hard. Heb haar laatst een keer in m’n slaapkamer gelaten met de hoop dat ze rustiger werd, maar toen was het helemaal een dolle boel en speelde ze de hele nacht.
Iemand tips? Ik twijfel of ik er een kat bij moet nemen maar straks staan ze met z’n 2-en de hele nacht te mauwen.

Paardenfan25

Re: Kitten miauwt snachts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 14:55

Zou het met het voorjaar te maken hebben? Onze poes is ook veel drukker dan normaal. Dit itt de katers ( wel gecastreerd en gesteriliseerd). Ze kunnen hier altijd naar buiten, maar ze blijft krabben aan dichte deuren.
Misschien overdag flink met haar spelen, dat ze lekker slaapt nachts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 14:58

Wij hebben dit met onze kittens toen ook gehad. Wij hadden er wel 2 maar ze begonnen sochtends vroeg om 5 uur aan de deur te krabben en te miauwen. We hebben ze toen ook op onze slaapkamer gelaten en de eerste paar nachten was dit inderdaad groot feest maar daarna hebben ze zich op bed gelegd en waren ze rustig.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 15:00

Als ze niet geholpen is kan het te maken hebben met hormonen. Wel geholpen kan het heel goed enig kitten, heel veel asiels plaatsen kittens daarom niet alleen. Als je overweegt een kat erbij te nemen zou ik voor een kater erbij gaan.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 15:12

Mijn poezen zijn van mei 2020. Momenteel zijn ze ook iets drukker als anders en 1 probeert met name s avonds naar buiten te gaan en verdwijnt dan ook uit de tuin. Ze mogen overdag wel even buiten en blijven dan in de tuin maar zijn het vaak na een uurtje zat. Er hangt misschien toch iets van liefde in de lucht in het voorjaar ( en zelfs gesteriliseerd heb je liefde nodig)

Baredawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 15:15

Is ze niet krols? Onze poes kon dan ook flink miauwen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-21 15:51

Ze is nog niet krols geweest. Ik wilde eigenlijk een nestje met haar, en dan 1 katje houden.

Kan nog wel paar keer proberen dat de slaapkamer deur open blijft.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 15:57

bij mij komt poeslief (4,5 jaar oud, gesteriliseerd) ongeveer halverwege de nacht altijd wel een keertje miauwen, we hebben de deuren allemaal open, en ze komt dan even kijken waar we blijven. Zolang ik net doe alsof ik het niet hoor, druipt ze weer af.
De vorige kat (ex-kater) deed precies hetzelfde.
Ik negeer het dus gewoon.
Heel soms springt ze op bed, maar dan krijgt ze een zwieper, wat 6 kilo wil ik niet op mijn benen hebben.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 16:00

Katten houden echt niet van dichte deuren. Mijn binnendeuren staan open en na een paar nachten was de nieuwigheid er vanaf en laten ze mij rustig slapen. Als het licht word kruipen ze er wel bij om te kijken of ik al wakker ben, maar dat vind zelf wel gezellig. Samen soezen we dan nog even door.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-21 16:11

Maar het eerste half jaar ongeveer vond ze de dichte deuren prima. En als ze mauwt, negeren we haar ook. Toch gebeurt het meerdere keren per nacht nu.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:03

Als ze op deze leeftijd nog niet steriel is dan denk ik toch wel aan krolsheid. Waarom een nestje? Er zijn genoeg katten.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:10

Samantha_ schreef:
Ze is nog niet krols geweest. Ik wilde eigenlijk een nestje met haar, en dan 1 katje houden.

Offtopic, maar mijn ervaring met moeder en kind houden bij katten is erg slecht. Ik weet niet of mijn ervaring representatief is, maar ik zou me daar toch eerst even in verdiepen.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:20

Century schreef:
Samantha_ schreef:

Offtopic, maar mijn ervaring met moeder en kind houden bij katten is erg slecht. Ik weet niet of mijn ervaring representatief is, maar ik zou me daar toch eerst even in verdiepen.

Daarbij er zijn zoals eerder aangegeven genoeg katten (zelfs teveel) en pretnestjes zijn ontzettend onverantwoord, ik bedoel, mij lijkt het ook ontzettend leuk baby katjes in huis, maar ik laat dat aan fokkers over die daar verantwoord mee omgaan en laat dat 'leuke' aan me voorbij gaan, ik adopteer straatkatten, jammer voor mij maar beter voor de wereld en de katten

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-21 18:24

Century schreef:
Samantha_ schreef:

O dankjewel voor de tip. Wij hebben vroeger thuis een moeder met kind gehad en dat ging wel goed. Maar dat kan ook een uitzondering geweest zijn natuurlijk.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 20:25

Lekker laten helpen.. er zijn al genoeg katten in Nederland...

ik ga mee met mijn collega bokkers dat het waarschijnlijk met haar hormonen te maken heeft.. en inderdaad kitten houden bij de moederpoes.. zeker een kater aanhouden is 9 van de 10 keer geen wijs idee..

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 20:30

Samantha_ schreef:
Century schreef:

O dankjewel voor de tip. Wij hebben vroeger thuis een moeder met kind gehad en dat ging wel goed. Maar dat kan ook een uitzondering geweest zijn natuurlijk.

En dat van mij ook natuurlijk :) Maar om je die ervaring te besparen wilde ik het even noemen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 20:39

Ik vermoed ook krolsheid. Als je er een kitten van wilt, zal je er even doorheen moeten.

Ik snap je wel dat je kittens wilt, hier mis ik ook de tijd dat katten nog niet moesten gesteriliseerd worden, heb hier in de loop der jaren tig nestjes gehad, was zalig, en had vaak een overblijvertje dat niet herplaatst kon worden, ging prima, maar waren dan ook geen echte huiskatten, konden over het hele erf. Dus ik ben de laatste om je te veroordelen als je toch niet direct voor sterilisatie kiest.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 20:51

Ik vind een kitten alleen sowieso helemaal niks. Goede fokkers en asielen plaatsen ze ook niet alleen.

Ik zou dus kijken naar een kitten erbij. Voor katers weet ik wel dat twee samen vaak beter gaat qua energie level. Poezen zijn toch wat rustiger. Ik weet niet of twee poezen samen ook zo goed gaat dan daar heb ik geen ervaring mee.

De slaapkamer is na een weekje geen speelplek meer als je het gewoon negeert. Hier slapen er twee op bed en heb er nooit last van. Eentje is pas 5 maanden en slaapt heerlijk rustig de hele nacht door

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 00:39

Poezen rustiger? Goh, dat hebben ze hier dan toch verkeerd om gedaan :')

TS, ik zou er ook een kitten bij zetten. En liever steriliseren, maar dat blijft eigen keuze natuurlijk. Ik meen qua kitten erbij dat vrijwel alle combi’s wel ok gaan, zeker bij jonge kittens. En goede introductie is daarbij key natuurlijk :j

Edit: mijn katten zouden het overigens ook echt niet waarderen, op zolder moeten blijven ‘s nachts. Katten houden idd niet zo van dichte deuren :D
Laatst bijgewerkt door Moon_light94 op 15-03-21 00:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 00:43

Krolsheid ja en daarnaast zou het heel goed kunnen dat poesje het niet leuk vindt om opgesloten te worden op zolder. Katten houden niet van dichte deuren, waarom niet in de huiskamer in plaats van op zolder?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 01:32

Hier boerderijkatten. Maar zowel moeders, haar 2 inmiddels volwassen katers en tante liggen regelmatig hutje mutje bij elkaar en op elkaar te slapen. Dus of moeder-kind echt een no-go is. Geen idee. Hier gaat het goed. Misschien omdat de ruimte er is en ze kunnen gaan en staan waar ze willen...

Ontopic: even een lief kaartje in de bus bij de buren en hoe cru ook... Laat haar deze week maar miauwen en kijk dan verder.

Heb je op zolder ook een klimplek, water, kattenbak, slaapplek en speeltjes?

Wel of niet een kat erbij blijft lastig. Mocht je er een kitten bij halen gaat mijn voorkeur naar een poes. In mijn ervaring gaat een poes altijd goed bij een poes. Kater 9 vd 10 keer ook. (In het wild, als katten in een kolonie leven (niet altijd het geval), zijn het meestal poezenkolonies)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 08:45

Dank voor alle tips. Ze heeft de zolder en kan wel naar beneden lopen maar niet in de kamer en slaapkamer. Ze klimt in de planten beneden, vandaar.
Ik heb nu de slaapkamer deur open gelaten en tot een uur of 3 ging het goed.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 23:41

Dacht ook eerst met dichte slaapkamer deur te kunnen slapen, maar dat kon ik heel mooi vergeten. Vanaf dat moment eigenlijk altijd alle deuren open. 's Nachts als ik net lig kom de jongste tegenwoordig heerlijk tegen mijn rug aan liggen.

Maar als ze gaat lopen spelen wat doe jij dan. Negeer je haar of geef je aandacht. Want beste is gewoon steenkoud negeren, want dan is het niet leuk meer.

Al vond ik het vanmorgen even niet leuk toen ik een nagels in het velletje van mijn schouder kreeg (mevrouw deed poging dekens aftrekken). :+

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 23:59

Kitten van 10 mnd alleen...
Ikbheb een cattery en alleen plaatsen is een absolute no-go en denk nog maar eens goed na over een pretnestje, als je het goed wilt doen ben je 100en euros kwijt en als je pech hebt, nog veel meer. Daarbij is onnodig krols worden, net als de pil geven, vragen om een baarmoederontsteking. En dan heb je nog bv kattenaids wat veel zwerfkatten dragen en waar jouw kat dan door dekken mee besmet kan raken...Dus of lees je heel goed in en ben bereid flinke kosten te maken en het op de juiste manier te doen of haal veel makkelijker een kitten uit t asiel

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:51

Ik zie hier toch regelmatig poes aangeraden, maar wij zien in de praktijk en op de grote stichting met honderden katten toch echt twee poezen regelmatig mis gaan en combinatie kater + poes veel beter uitpakken. Poezen zijn tjah meestal echt dametjes, net als we vaak met vrouwelijke dieren zien teven, merries..
We zien ook de meeste medische stress problemen bij poezen die met andere poezen leven.