Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gypsy schreef:Ooh wat leuk emelyslaluna! Heb je een foto? Ja kan me voorstellen dat het leuk is om over herplaats ervaringen te praten. Ik ben ook benieuwd wat voor eisen er bij jou gesteld werden? Zo heb ik bv geen tuin maar ging ons vorige hondje altijd mee naar de paarden en op buitenrit, ik ben benieuwd of er dan verder dan "geen tuin" gekeken word.
Hé leuk dat er al 2 mensen meekletsen! Weet je al een beetje wat je zoekt sem?
Sem_ schreef:Dat is ook bijzonder [***]! Ga je de pup zelf opleiden?
[***] schreef:Sem_ schreef:Dat is ook bijzonder [***]! Ga je de pup zelf opleiden?
Ja! Helaas is het bijna onmogelijk om in aanmerking te komen voor een opgeleide PTSS assistentiehond. Daar komt nog bij dat ik labradors en doodles echt geen leuke honden vind en golden retriever is me te groot aangezien ik geen rijbewijs heb en hij moet dus mee met het ov en in de fietskar. En dan heb ik het nog niet eens over de gezondheid van die rassen...
Mijn huidige poging-tot-assistentiehond (even een beetje onvriendelijk omschreven want hij is prima gelukt) verhuist naar mijn moeder. Hij is geopereerd aan OCD in beide schouders. De operatie is goed gegaan, maar de kans op jong artrose en dus pensioen is te groot voor de dure opleiding tot assistentiehond die niet vergoed wordt (€20.000). Hij heeft dus een goed plekje en hij woont dichtbij, maar ik mis hem wel heel erg.
Ymor schreef:Als een golden retriever te groot is hoe kom je dan op deze kruising uit? Aussies zijn ook best flink en borders kunnen ook aardig groot zijn. Wat voor ras is je huidige hond?
Ymor schreef:Een teefje blijft inderdaad wat kleiner. Een reu kan namelijk ook zomaar 30 kilo worden en mijn border is ook ruim over de 20 kilo.