Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Silvia schreef:Ach, wat een leukerd! Hier geen ervaring, wel een hond met andere hartklachten. Ik neem tenminste aan dat myxomateuze klepdegeneratie een probleem met (een van) de kleppen van het hart inhoudt?
Heb je al wat meer gehoord van je DA?
Silvia schreef:Ach, wat een leukerd! Hier geen ervaring, wel een hond met andere hartklachten. Ik neem tenminste aan dat myxomateuze klepdegeneratie een probleem met (een van) de kleppen van het hart inhoudt?
_xManadisx_ schreef:Silvia schreef:Ach, wat een leukerd! Hier geen ervaring, wel een hond met andere hartklachten. Ik neem tenminste aan dat myxomateuze klepdegeneratie een probleem met (een van) de kleppen van het hart inhoudt?
Ja, is een andoening, veel bij kleine honden. Wil zeggen dat de kleppen tussen linker kamer en boezem niet meer helemaal sluit.
Sterkte TS! Gaat hij nu op de vetmedin?
_xManadisx_ schreef:Silvia schreef:Ach, wat een leukerd! Hier geen ervaring, wel een hond met andere hartklachten. Ik neem tenminste aan dat myxomateuze klepdegeneratie een probleem met (een van) de kleppen van het hart inhoudt?
Ja, is een andoening, veel bij kleine honden. Wil zeggen dat de kleppen tussen linker kamer en boezem niet meer helemaal sluit.
Sterkte TS! Gaat hij nu op de vetmedin?
fenijro_tani schreef:De uitslag (en medicijnen) zijn binnen! Hij heeft last van zijn hart, en vocht in zijn longen.
Hij krijgt vocht uitdrijvers en iets voor zijn hart. Voor 10 dagen, daarna moet ik laten weten hoe het met hem gaat.
Silvia schreef:fenijro_tani schreef:De uitslag (en medicijnen) zijn binnen! Hij heeft last van zijn hart, en vocht in zijn longen.
Hij krijgt vocht uitdrijvers en iets voor zijn hart. Voor 10 dagen, daarna moet ik laten weten hoe het met hem gaat.
Mooi dat de uitslag binnen is. Hoe kwam de dierenarts trouwens tot de diagnose? Is er een hart-echo gemaakt? We duimen dat de medicatie aanslaat.
Art_Ificious schreef:Hier helaas ervaring met ander hartziekte waarbij 1 hartklep niet meer sluit.
Helaas best laat ontdekt en was hij na 1 maand behandelen (vetmedin pillen en vochtafdrijvers wegens vocht in longen) al ingeslapen. Hij was gewoon op.
Betrof een middenslag poedel van 9 jaar. Best jong dus ook.
Riviera87 schreef:Met vetmedin kan 't leven van de hond nog op een over het algemeen aangename manier verlengd worden. Echter is het geen ziekte waar honden nog jaren op doorkunnen. In een wat later stadium wordt er vaak nog een diureticum bij gegeven om overtallig vocht af te drijven. Even uit mijn hoofd, in rust is de richtlijn voor de ademhaling rond de 30, ga ademhaling in rust (bv in slaap of liggend chill in mand) tellen. Als deze oploopt dan moet het hart harder werken en ga je richting hartfalen. De hond wordt dan dus benauwder. Op basis daarvan kan je wellicht ook makkelijker beslissen hoe comfortabel de hond nog is. Geen fijne diagnose die mmvd, hopelijk slaan de medicijnen aan