Ik vroeg me af of er ook pijnstillers zijn die je af en toe kunt geven, of evt langduriger, zonder dat je teveel schade aanricht aan de lever. Het gaat om onze hond die helaas na een blessure aan zijn pees ( biceps) na net weer wat teveel doen, weer periodes last kan hebben. Aangezien het een hond is die af en toe vreselijk hard wil kunnen rennen, gunnen wij hem dat. Gevolg is wel dat hij dagen erna wat gevoeliger loopt. Vanzelfsprekend passen we onze rondjes dan ook aan! Hij gaat sowieso niet meer los op mul zand ( daar is de blessure ontstaan destijds), maar een een hond nooit meer laten gaan is ook sneu.
Overigens krijgt hij wel elke dag al zijn siroop van canisyn.
Iemand tips?
Edit: hond is vanzelfsprekend gezien door dierenartsen, onder andere een orthopeed. Niks te zien op de Röntgen. Mri kan, maar voegde volgens 2 artsen niet veel toe omdat de aanpak niet anders wordt.
Natasja71
Geplaatst: 03-03-21 15:03
Veel medicatie geeft eerder schade aan de nieren, dan aan de lever. Denk hierbij aan NSAID's zoals metacam.
Ik zou deze vraag voorleggen aan je dierenarts en niet hier. Of aan een homeopatisch/holostische arts wil je natuurlijke alternatieven. MSM kun je ook aan je hond geven, dat kan ook helpen in het voorkomen van herhaling van de blessure.
Gecontroleerde beweging net als bij paarden lijkt mij hier ook belangrijk. Kan hij niet aan een lange lijn (wij hebben er 1 van 10 meter). Dan kan hij toch heen en weer rennen, maar dan is het maar 20 meter. Goed op de ondergrond letten en niet met balletjes spelen.
Misschien gaan speuren met hem, geestelijke arbeid maakt hem vermoeider als rennen, en speuren is mooi laag energetisch. Onze Vizsla is na een speurles altijd 1,5 dag knock out.....