De vraag klinkt wel een beetje gek ja. Ik ben gelukkig niet kleurenblind, want deze doerak is bruin. Maar ik vind haar kleur en aftekeningen (?) zo leuk en ook best wel benieuwd wat haar genotype is. Ik heb me wel al een beetje ingelezen in de hondengenetica. De basis snap ik wel, maar ik kom er niet echt uit

Dus in de hoop dat er tussen alle bokkers in ieder geval eentje zit die mij dit kan vertellen, hierbij Renske:

De moeder van Renske is half Pomeriaan (zwart), half Boerenfox. Paps is een Boerenfox. Rens is dus voor 75% Boerenfox en de andere 25% is een Pomeriaan. Ik heb een foto van mams, maar ze is niet van mij, dus ik zou die eventueel in pb kunnen versturen. De vacht van de moeder is zwart/grijzig met lichtbruine vlekjes, een beetje te vergelijken met merle (ik zou niet weten of dit ook echt zo is).
Op haar rug is ze echt wel een stuk donkerder dan haar buik en ook de onderkant van haar staart, die is een beetje cremekleurig. Als ik haar haren op de rug een beetje opzij leg hebben die ook een beetje die zelfde cremekleur. Bij haar schouder heeft ze ook een soort 'engelenvleugeltjes' (zo noemen we het altijd maar

Ze heeft een zwarte kraag en ook wel een beetje een soort van een aalstreep die tot halverwege haar rug loopt. Tussen de bruine haren zitten er ook nog heel wat zwarte haren verspreid als een soort dekentje over haar rug.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, anders kan ik natuurlijk nog foto's maken van mijn modelletje

Alvast bedankt!!