Zo'n twee jaar terug zijn wij onze zoektocht naar een hond gestart. We hebben toen hond uit het asiel gehaald omdat we dat beide het fijnste vonden en we toen echt gezocht hebben naar een hond met een karakter en eigenschappen die bij ons paste ipv naar een specifiek ras waarbij je als pup nog niet 100% weet of het bv als volwassen hond echt de juiste waaksheid zal hebben die je wilt.
Maar toen had ik al wat zitten rond kijken naar pups die op marktplaats en 2ehands aangeboden werd. Toen vond ik de prijzen al wat hoger dan ik me kon herinneren maar je haalde nog zo de 'specialere' rassen er uit die stukken meer kosten omdat ze oa zo gewild zijn (chichuahua, pomeriaan, merle aussie...).
Zonet was ik uit nieuwsgierigheid terug eens aan het zien en ik verschoot wat van de huidige prijzen. Terwijl vroeger een 'dure' hond/ras boven de €1.000-€1.500 was is dit nu de standaard prijs voor een 'gewone' hond wat je vroeger voor €300-€500 al in huis had en mag je voor die 'dure' hond er nu makkelijk nog eens €1.000 bij doen. Tot kruisingen aan toe die dus geen stamboekpapieren hebben vraagt men meer dan €1.000.

De goedkoopste hond die ik gevonden had was een teckel jack russel kruising waarvoor ze nog €750 vroegen.
Ik herinner mij dat een paar jaar terug heel wat rassen nog onder de €500 per pup volledig in orde met papier zaten. Waar komt dit plots zo vandaan? Ik verschoot er wel even van. Is dit al even zo of nu plots met dat iedereen tegenwoordig een hond wilt?
Vind het aan de ene kan wel goed dat een hond duurder wordt. Zal zo hopelijk wat impulsaankopen beperken en mensen die dit niet kunnen/willen betalen meer overhalen om dan een asielhond in huis te halen maar jeetje

Ik weet heel eerlijk gezegd ook niet of dat ik ooit zoveel geld voor een hond over heb die uiteindelijk maar 10-15 jaar oud wordt...