Allereerst, het lange verhaal hieronder komt maar de hond staat al onder behandeling van de dierenarts.
Onze hond, betreft een haveneser heeft ontzettend veel jeuk, voornaamelijk de oksels. Dit begon ongeveer anderhalfjaar geleden. We begonnen met het gehele voer nakijken en kijken waarin we haar konden helpen, allerlei voer geprobeerd maar dat hielp helaas niet. Daarna zijn we begonnen met apoquel tabletten (jeuktabletten). Hier reageert ze super op maar met een prijs van meer dan 1 euro per pil en dan 2 per dag vond ik dat we ook verder moesten gaan zoeken. Ouders waren hier ook mee eens en zo hebben we een allergietest laten doen. Hieruit blijkt dat ze allergisch is voor diverse grassen en pollen (net als baasje

We zijn daarom ook een jaar geleden begonnen met artuvitrin, dit is een samenstelling van haar allergenen die ze maandelijks inspuiten wat moet zorgen dat ze immuun wordt. Voor de mensen die bekend zijn voor de mensen heet het allutard, heb zelf de behandeling ook gehad vandaar de snelle keuze om het ook voor de hond te doen, het heeft een succespercentage van ongeveer 70%.
Het eerste potje ging super, konden al snel de apoquel afbouwen naar geen en ze was weer happy. Nu zijn we begonnen aan ons tweede potje en sindsdien heeft ze weer veel jeuk, als we het merken dat ze veel krabt (voornamelijk 's avonds) krijgt ze direct weer een apoquel, dit houd voor nu in dat ze er minstens om de dag wel een krijgt. De kwestie is al met 2 dierenartsassistentes besproken en beide gaven aan dat er niks in de samenstelling van het potje is veranderd en dat het het moment van het jaar is. Nu is het alleen al twee maanden zo, de volgende afspraak hebben we weer met de dierenarts zelf om met haar verder te bespreken.
Maar nu is mijn vraag welk supplement zou ik haar kunnen geven om haar te ondersteunen?
Ik kan wel wat online vinden maar zou graag de ervaringen horen ook waarom je het niet zou doen. We geven onze paarden immers ook vaak supplementen waarom de hond niet.
Ik heb al puur derma gevonden, nadeel voor mij is dat het in mond moet, vieze smaak en we plagen haar al zoveel, wil haar graag minder plagen.
En ik zag lijnzaadolie, voordeel hiervan is weer dat het over de brokjes kan en het is relatief goedkoop, de kosten lopen al aardig door haha.
Het gaat niet om de oplossing, want daar zijn we al mee bezig om dat van binnenuit op te lossen maar echt iets om haar te ondersteunen en te zorgen dat ze wat minder onrustig wordt van de jeuk.
Ik hoor graag jullie meningen en ervaringen

Het gaat om het witte spook.