Huisdierverzekering bij OHRA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juttertje88

Huisdierverzekering bij OHRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 10:03

Hoi!
Wie heeft er een huisdierverzekering bij OHRA?
Ik wil er een gaan afsluiten, maar heb nog wat vragen..

- krijg je inderdaad zo veel vergoed?
- mag je inderdaad je eigen dierenarts kiezen?
- krijg je inderdaad zo snel je geld terug?

Ik weet dat je niet alles terug krijgt als een kat al iets heeft, maar dit is overal zo geloof ik.

Alvast bedankt

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:20

Ik was er heel positief over! Ik kon naar de dierenartsen waar ik heen wou (geen idee of er een lijst is oid), snel geld terug en ik kreeg best veel vergoed. OHRA is er alleen niet beter van geworden, aangezien de kat een amputatie en een verbrijzelde poot had.. Dus denk zo'n 75 procent vergoed gekregen van de 4000(?) euro. Hond het eerste jaar ook gedaan :))

Henniie

Re: Huisdierverzekering bij OHRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:40

Heb me ook toen in de dierenverzekering ingelezen. Alleen probleem zit er ook in dat ze niet altijd de ‘erfelijke risico’s’ vergoeden. Dus daar zou ik je wel goed mee inlezen. Na mijn mening zaten er best wat haken en ogen aan. En daarom kan je beter zelf maandelijks een potje maken voor je dieren

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:44

Juttertje88 schreef:
Hoi!
Wie heeft er een huisdierverzekering bij OHRA?
Ik wil er een gaan afsluiten, maar heb nog wat vragen..

- krijg je inderdaad zo veel vergoed?
- mag je inderdaad je eigen dierenarts kiezen?
- krijg je inderdaad zo snel je geld terug?

Ik weet dat je niet alles terug krijgt als een kat al iets heeft, maar dit is overal zo geloof ik.

Alvast bedankt

Ik ben heel tevreden over de huisdierverzekering van Ohra. Er zijn verschillende pakketten dus je moet goed opletten wat je kiest. Ik weet niet zeker of dit nog steeds zo is, maar bijvoorbeeld de heupen en ellebogen zijn alleen meeverzekerd in het toppakket (duurste). Om antwoord te geven op je vragen:
1. Je krijgt 80% van alles wat meeverzekerd is vergoed tot de maximum bedragen.
2. Je mag je eigen DA kiezen.
3. Ik heb meestal binnen 2-3 werkdagen mijn geld terug. Vorig jaar na een operatie ging het om een bedrag van over de €4000 en toen duurde het iets langer.

Wat wel belangrijk is om te weten bij Ohra, is dat je 'toestemming' moet krijgen bij bedragen die hoger zijn dan €750. Dit geldt natuurlijk niet voor spoed. Maar als jij weet dat je dier volgende week een CT-scan moet hebben van €800 dan moet je ze hierover bellen. Geef je dit niet door dan zouden ze mogen weigeren om te vergoeden. De toestemming houdt niet meer in dan even bellen om door te geven dat je dier bijvoorbeeld geopereerd gaat worden.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:55

Even als ervaringsdeskundige in de zorg met OHRA (zorgverlener met contract met OHRA)... Zij zijn ECHT van de paarse krokodillen en papierwerk rompslomp. Totaal geen fan van het hele bedrijf niet. Idem voor CZ en Delta Lloid en Nationale nederlanden.

Ik hoop dat hun huisdierenverzekering minder gedoe geeft dan die voor mensen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 14:02

Maar misschien heb je daar als cliënt/patiënt wel helemaal geen last van en is het juist een goede verzekering voor je :)*

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 15:37

Declaraties waren nog geen 5 minuten werk en super snel uitbetaald, soms al na 1 werkdag. Dus persoonlijk geen last van gehad.

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 16:30

Van tevoren alle voorwaarden opvragen, dus de echte polisvoorwaarden. En die heel goed lezen.

Ik heb voor de lol wel eens gekeken naar hoe zo’n verzekering zou uitpakken bij mijn konijnen (4 stuks)
Dat was een heel snel rekensommetje.
Mijn duurste konijnenjaar had een prijskaartje van ruim € 900,-. (Opnames bij DA, Xfoto’s en medicatie)
(Waarvan € 200,- aan entkosten en die vallen niet onder de dekking)
Als ze toen verzekerd waren geweest was ik altijd nog meer kwijt geweest aan premie.
En dan nog een eigen risico van 25%.
Dus voor konijnen vind ik het niet lonend.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 16:40

Ik heb ook echt goede ervaringen ermee. Makkelijk via de app indienen, ze sturen een duidelijk overzicht met wat er wel en niet vergoed wordt en waarom niet. Geld staat snel op je rekening.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 18:07

Bedankt voor de reacties :) Fijn dat er zoveel positieve reacties al op zijn, dat geeft mij een goed gevoel om inderdaad de dierenverzekering bij OHRA af te sluiten :)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 21:33

Hier ook heel tevreden zit er met 2 honden en 6 katten en op je 3 vragen ja, ja en ja.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:03

Ik heb hem inmiddels stop gezet omdat ik het toch elke maand best veel geld vind.
Maar ik heb destijds alle verzekeringen goed gekeken en ben bij Ohra terecht gekomen. En erg tevreden erover. Nooit zeuren en altijd binnen 5 dagen mijn declaraties uitgekeerd gekregen.