Juttertje88 schreef:Hoi!
Wie heeft er een huisdierverzekering bij OHRA?
Ik wil er een gaan afsluiten, maar heb nog wat vragen..
- krijg je inderdaad zo veel vergoed?
- mag je inderdaad je eigen dierenarts kiezen?
- krijg je inderdaad zo snel je geld terug?
Ik weet dat je niet alles terug krijgt als een kat al iets heeft, maar dit is overal zo geloof ik.
Alvast bedankt
Ik ben heel tevreden over de huisdierverzekering van Ohra. Er zijn verschillende pakketten dus je moet goed opletten wat je kiest. Ik weet niet zeker of dit nog steeds zo is, maar bijvoorbeeld de heupen en ellebogen zijn alleen meeverzekerd in het toppakket (duurste). Om antwoord te geven op je vragen:
1. Je krijgt 80% van alles wat meeverzekerd is vergoed tot de maximum bedragen.
2. Je mag je eigen DA kiezen.
3. Ik heb meestal binnen 2-3 werkdagen mijn geld terug. Vorig jaar na een operatie ging het om een bedrag van over de €4000 en toen duurde het iets langer.
Wat wel belangrijk is om te weten bij Ohra, is dat je 'toestemming' moet krijgen bij bedragen die hoger zijn dan €750. Dit geldt natuurlijk niet voor spoed. Maar als jij weet dat je dier volgende week een CT-scan moet hebben van €800 dan moet je ze hierover bellen. Geef je dit niet door dan zouden ze mogen weigeren om te vergoeden. De toestemming houdt niet meer in dan even bellen om door te geven dat je dier bijvoorbeeld geopereerd gaat worden.