Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
onpaard schreef:En dit is al 15 jaar zo?
Hevonen schreef:Ik zou de dierenarts eens vragen of er iets kalmerends is dat je door zijn eten kan doen. Als hij kalmer is hem toch voor een check naar de dierenarts brengen voor controle. Misschien is er iets dat makkelijk te verhelpen is. Een van mijn katten is altijd heel gestresst als hij blaasontsteking heeft en dan ook meteen onzindelijk.
Ceffyl schreef:Mankeert hij echt niets aan zijn blaas? Ik heb ooit een kat in huis genomen die dood moest omdat ie in huis plaste. Zijn dierenarts zei ook dat er niets met hem aan de hand was en dat het door ouderdom kwam. Ik woonde toen toch in een gaar huis dus nam hem erbij. Na een paar maanden bleek hij een hele ernstige urineweginfectie te hebben en blaasgruis. Kat heeft een paar kuren gehad en nog veel mooie jaren. Blaasgruis bleef wel een probleem, maar was te behandelen.
Naath86 schreef:Hevonen schreef:Ik zou de dierenarts eens vragen of er iets kalmerends is dat je door zijn eten kan doen. Als hij kalmer is hem toch voor een check naar de dierenarts brengen voor controle. Misschien is er iets dat makkelijk te verhelpen is. Een van mijn katten is altijd heel gestresst als hij blaasontsteking heeft en dan ook meteen onzindelijk.
Dit hebben we al eens eerder geprobeerd, maar helaas werkte een kalmeringsmiddel niet. We hebben echt al van alles geprobeerd tegen stress.
@spaansepony bedankt voor je reactie. Heel eerlijk, zo sta ik er op het moment ook in. We zeggen thuis weleens tegen elkaar, als onze kat een mens was geweest had ie waarschijnlijk in een instelling gezeten en had niemand hem kunnen helpen.
Maar ik vind de stap nog te groot...
Ceffyl schreef:Mankeert hij echt niets aan zijn blaas? Ik heb ooit een kat in huis genomen die dood moest omdat ie in huis plaste. Zijn dierenarts zei ook dat er niets met hem aan de hand was en dat het door ouderdom kwam. Ik woonde toen toch in een gaar huis dus nam hem erbij. Na een paar maanden bleek hij een hele ernstige urineweginfectie te hebben en blaasgruis. Kat heeft een paar kuren gehad en nog veel mooie jaren. Blaasgruis bleef wel een probleem, maar was te behandelen.
hoogendroog schreef:Geef 'm eens een paar druppels Valeriaan (te koop bij o.a. Kruidvat en kost geen d.ol). Ze likken het op en vinden het heerlijk en daarna vechten zelfs de katers hier niet meer met elkaar. En daarna naar de DA met het diertje.
troi schreef:Je zou ook met je da kunnen overleggen of je een breed-spectrum antibiotica kuur mag proberen. Als dat helpt dan weet je ook al heel veel.