Hond zere pootjes door de sneeuw?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Haarbal

Hond zere pootjes door de sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-21 00:40

Mijn hond is helemaal gek op de sneeuw, maar vanavond begon ze na een flink stuk wandelen ineens te kreupelen met 1 voorpoot. Ter plekke even gekeken en gevoeld, maar ik zag er niets aan. Eenmaal thuis kon ik in het licht wat beter kijken, en toen bleek ze onder voorpootje in kwestie een flinke sneeuwklont tussen de kussentjes te hebben. Ook tussen de teentjes en bovenop de teentjes had ze kluiten vastgekoekte sneeuw. Bij de andere 3 pootjes had ze ook sneeuwklonten tussen de teentjes, maar niet tussen de kussentjes. Ik heb verder geen irritaties of wondjes kunnen ontdekken.

Zou het kreupel lopen door deze aangekoekte sneeuw komen? En kan je hier iets tegen doen? Aangezien madam ook op de bank mag lijkt insmeren met vaseline me niet zo'n strak plan...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 00:42

Voordat je weg gaat vaseline erop doen, niet al te lang wandelen door losse sneeuw want dat maakt ijsballen, als je thuiskomt spoelen met lauw water , hondenschoentjes aan, haren van de voetjes kort houden etc etc
Je kan verder op google nog veel meer tips vinden.

Absolem

Re: Hond zere pootjes door de sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 00:48

Zoveel mogelijk op verse sneeuw laten lopen niet op de stenen. Er ligt hoogstwaarschijnlijk zout op. De kou droogt de huid en er onstaan kleine barstjes in het eelt en het zout trekt er in. Wat dan zeer gaat doen (mik zelf maar zout in een wondje op je eigen huid doet best pijn)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 00:51

Onze hond heeft veel haar dus zijn poten worden 1 bonk sneeuw/ijs. Hij heeft dus sneeuwschoentjes aan.
En idd het zout van de wegen kan ook irriteren.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 00:51

Ja hadden wij vandaag ook, ik heb de hond ‘s avonds synthetische sokken aangedaan en vastgetaped om z’n poten, toen was ‘ie weer helemaal blij! En bleef goed zitten

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 07:18

Bij mijn langharige hondje doe ik een soort vetwrap ok zijn pootjes. Ziet er raar uit want hij lijkt op stokjes te lopen :p maar het helpt wel.

Net had hij nog wel sneeuwballetjes boven de sokjes maar hij liep ook in bijna halve meter sneeuw.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 08:32

Ja mijn langharige Chihuahua had hier ook last van vorige winters als er sneeuw lag. Dan ineens heel sip op 3 pootjes staan. Ik deed dan even met m'n blote handen de ijsklompen ontdooien en er tussenuit wurmen en dan kon 'ie weer verder.
Dit jaar heb ik z'n voetjes geknipt zodat er geen plukken meer uitsteken en nu was er gister geen vuiltje aan de lucht.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:15

Noa draagt schoenen met sneeuw (en extreme hitte).

Afbeelding

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:24

Onze Bobbie liep vanochtend ook ineens kreupel, bleek ook een ijsklontje tussen z'n kussentjes te zitten. Verwijderd en hij huppelde weer vrolijk door :D

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:04

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:08

Er zijn 2 issues met honden en sneeuw:

* ijsvorming tussen de kussens
* kloven door het strooizout

Vaseline is een optie, werkt matig tot voldoende maar schoentjes zijn fijner.

Let er goed op dat je de Vaseline weer goed afpoetst anders staat je hele vloer vol stempels.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:10

Probeer zelf maar eens lekker te lopen met ijsklonten tussen je tenen :+ , daar ga je wel onregelmatig van lopen :) .

Dus toch vaseline smeren, of de voeten inpakken.