Vandaag overdag werd ik gebeld met een update. Het ging niet geweldig goed. Morgenochtend zou ik weer gebeld worden.
Vijf minuten voor sluitingstijd van de praktijk werd ik ineens gebeld. Dit zag ik een half uur later. Ik zit de hele dag aan mijn telefoon gekluisterd, maar op dat moment net even niet (ik verwacht niet dat ze vijf minuten voor sluiting nog bellen).
Ik dus terugbellen. Krijg ik een norse man aan de lijn. Dat het niet goed gaat met ons dier. Hij is de spoed da dus weet er verder niks van. Maar hij moest doorgeven dat ze niet verwachtten dat hij de nacht zou halen.
Dus ik in tranen en vraag of het mogelijk is dat ik mijn dier nog te zien krijg, zodat ik afscheid kan nemen. Het antwoord is 'nee, want dan moet ik helemaal naar de praktijk komen en daar heb ik geen zin in.' Dat schiet mij in het verkeerde keelgat en ik krijg het toch voor elkaar dat we mogen komen.
We moesten maar bellen als we er waren. Zo gezegd, zo gedaan. B
Na 10 minuten was hij er, dus zo ver weg woonde hij nu ook weer niet.
Voor ons een emotioneel moment omdat wij mogelijk voor de laatste keer ons dier zien. Maar de beste man doet niks anders dan mij beschuldigen met dat ik zijn avond verpest heb, dat hij naar huis wil omdat hij de hele dag al heeft gewerkt, dat het belachelijk is dat ik niet overdag kon komen omdat ik mijn telefoon niet opnam (de praktijk ging toen al dicht dus dat had ook niet meer gekund). Zelfs toen we bij ons dier stonden ging hij maar door (toen heb ik gezegd ik weet het nu wel, ik kom hier nu voor mijn dier, ik wil geen heisa hier bij die zieke dieren). Maar goed later begon hij weer, toen we in een andere ruimte waren.
Ik ben ZO boos. Hii heeft werkelijk geen greintje empathie getoond. Alleen maar aan zichzelf gedacht. Ik begrijp dat je baalt na een lange werkdag, maar dit kun je gewoon echt niet doen. TOCH!? Of zit ik nu zo fout!!?
Ik heb tegen hem gezegd dat ik het enorm waardeer dat hij alsnog gekomen is. En dat hij dan maar tegen zijn collega's moet zeggen dat ze eerder moeten bellen, zodat ik binnen openingstijden afscheid kan nemen van mijn huisdier. Maar dat dit, zo totaal zonder empathie, écht niet kan als dierenarts. Dit is part of the job. Kies dan een kantoorbaan van 9 tot 5. En dat hij de rekening maar moet sturen, die is toch al gigantisch, richting de 1000e, dan kan dit er ook nog wel bij.
Ik ben erg geschrokken van het gedrag van deze man. Zeker omdat al het overige personeel erg aardig was. Ik vraag me nu af wat ik hier mee moet, want ik heb er een hele nare smaak aan overgehouden.