Als eerste excuses voor mijn lange verhaal maar ik heb echt behoefte aan de adviezen en gedachten van helder denkende en nuchtere mensen dus ik wil je vragen mijn verhaal met aandacht te lezen. Ik plaats dit bericht omdat ik mij zorgen maak en mijzelf gek maak en daarom behoefte heb aan de mening van anderen.
Ongeveer 2 weken geleden ( aankomende zondag ) tijdens de wekelijkse vlooiencheck bij mijn hond, viste ik 3 a 4 zwarte korreltjes uit de vacht van mijn hond die wat rood/bruin kleurde op een natte witte keukenrol. Verder kon ik niks vinden. Omdat ik er niet gerust op was heb ik de dag erna ( maandagochtend ) opnieuw gecontroleerd. Hierbij haalde ik een beestje uit de vacht waarvan ik dacht dat het een vlo was. ( achteraf betwijfel ik dat )
Verder geen vlooienpoepjes. Ik raakte hiervan in paniek want naast mijn hond heb ik ook nog 2 Heilige birmanen ( witte halflang harige katten )
Ik meteen het hele huis ingesprayed met ecostyle, al het speelgoed, kussenslopen, dekens, mandjes die ik kon wassen gewassen op 60 graden. Voor de rest ALLES ingespoten. Flink gestofzuigd en daarna gedweild met appelazijn. Katten ingespoten met een spray en de hond met vlooienshampoo gewassen.
Meteen STOP! besteld en ook knoflookbonbons gehaald.
'S avonds de vlooienvallen gezet. De dag erna zaten er GEEN vlooien in de vallen en de rest van de week ook NIET. Of ik maak de vallen steeds verkeerd ( water gemend met afwasmiddel en twee waxine lichtes op elkaar erin en de bovenste aangestoken ) in de buurt van bank en mandjes gezet. Of er zijn geen vlooien.
Vorige week nog 2x het huis gestofzuigd, nog 1x gedweild etc, Bank en mandjes heb ik nog 2x ingespoten, bench etc. ook, dekens opnieuw gewassen etc. Afgelopen maandag weer het hele huis ingespoten etc en de hele riedel herhaald.
Ik kom mijn hond 2x per dag, een keer in de ochtend en 1 x in de avond. Ik kom heel af en toe een zwart korreltje tegen dat rood kleur, de rest is allemaal zand ( ze speelt veel in de zand )
Afgelopen avond weer vlooienvallen gemaakt en niks erin gevonden.
Wanneer zou ik nou iets relaxter adem kunnen halen en kunnen denken dat we misschien geluk gehad hebben en de vlooien grotendeels bestrijd zijn? Ik was sowieso van plan morgen weer te stofzuigen en te dweilen en dan maandag weer met een ander spul in te spuiten etc. Ik kom trouwens op mijn katten geen zwarte korrels of vlooien tegen en op een witte vacht zou ik dat toch vrij snel moeten zien.
Wie oh wie kan mij een beetje geruststellen of heeft nog tips?
Chemische middelen ga ik niet gebruiken op mijn dieren. Twee jaar geleden heb ik mijn hond met Vectra 3d behandeld en daar heeft ze zo'n nare reactie opgehad dat ik dat dus echt niet meer durf. Vandaar ook de paniek een beetje, want ik kan niet met chemische middelen handelen.
Ze krijgt nu dus STOP! druppels en knoflook bonbons. Andere middelen of tips zijn welkom.
Ik weet, dit relaas klinkt alsof ik rijp ben voor een dwangbuis en een weekje overnachten tussen 4 witte muren en wellicht ben ik dat ook wel, vandaar dat ik zoek ben naar de mening van mensen die wel nog met gezond verstand kunnen nadenken.