Angstige kat verdwenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yacintha

Angstige kat verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 12:56

Hee allemaal,

Sinds gisteren heb ik een nieuwe kat, een zwarte poes met prachtige gele ogen.
Wegens omstandigheden moest ze bij iemand anders weg en heb ik haar onberwachts opgevangen.

Ze was redelijk in shock, logisch natuurlijk, en ook wat angstig.
Omdat wij net een nieuwe keuken zouden plaatsen, heb ik haar in het voorraad hok gezet. Dit is een soort gang met aansluitend een open washok en CV ketel hok.
Ze had de kattenbak erbij, voer, water en een paar kussentjes waar ze op kon liggen.
's Avonds hebben we haar bij ons op de bank gehad en in de woonkamer laten kijken.
Toen we naar bed gingen, heb ik haar weer in het voorraad hok gezet en ging ze brokjes eten.

Nu, sinds deze ochtend, is ze weg.
De deur zat en zit goed dicht. We hebben onder alle meubels gekeken, kiertjes opgezocht, dozen geopend, maar ze is er niet.
Gisteren mauwde ze nog wel een beetje als ze verstopt was en er haar riepen, maar dat doet ze nu ook niet.

We hebben rond de CV ketel wel een paar kleine gaten gevonden. De onderste ruimte hebben we open gelegd, mocht ze er toch zitten dan kan ze er uit. Maar ik denk niet dat ze daar is. Boven de ketel zit ook een gat richting het plafond, maar ik kan me niet voorstellen dat ze daar in is gekropen.
Ze kan ook met geen mogelijkheid buiten gekomen zijn, maar ik sluit niets meer uit...
We wonen trouwens op een boerderij, dus niet direct aan de weg met veel ruimte.
Ze is niet in contact geweest met honden of andere katten.

We hebben al voer neer gezet, inclusief vlees, en een tijd weg geweest. Maar dit heeft niet geholpen.

Heeft iemand een idee hoe ik haar kan terug vinden/lokken? Ik begin nu toch wel wanhopig te raken...

zonnebloem18

Re: Angstige kat verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:53

Staat er een wasmachine of koelkast waar ze achter kan zitten?

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 13:58

Ja, wasmachine en droger. Daarachter hebben we gekeken, maar niet gevonden..
Vriezer trouwens ook, maar dat zit ze ook niet

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:59

Misschien komt ze vannacht wel uit haar verstop plek. Ik zou dan op meerdere plaatsen voer neerzetten.de brokjes tellen en hopelijk komt ze snachts wel tevoorschijn.
Poes kan echt in hele kleine verstopplekjes. Losse koelkast kan ze ook in van achteren.
Kan me je stress voorstellen

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 14:03

Ik hoop het inderdaad, wachten is het enige wat we kunnen doen maar ik vind het zo verschrikkelijk...
Heb overal vlees en brokjes staan, maar het enige waar ik aan kan denken is dat ze op de één of andere manier tussen de muren of in het dak zit. Of ergens klem zit :\

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 21:40

Na het avond eten ontdekt dat ze het vlees heeft opgegeten!
Ze zit dus niet klem, gelukkig...

Nu haar zien te pakken en verplaatsen naar de slaapkamer.
Heb nieuw vlees in het bakje gedaan en zit er nu een half uur. Heb alles nog eens overhoop gehaald, maar ze is nog steeds niet te vinden..

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:46

Had k ook een keer gehad, die v mij was bang voor de stofzuiger dus die was er snel genoeg uit
Kweenie of je ze met voer kan lokken, vlgs mij zijn ze daar echt te slim voor :Y)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:16

Heb precies hetzelfde meegemaakt met mijn angstige kat toen ik haar kreeg.

Heb 3 dagen lopen zoeken, zij had zich verstopt op de buizen tussen de cv ketel en de muur waar die aan bevestigd zat...

Is met heel veel geduld uiteindelijk goed gekomen :j

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 22:29

Deze is zeker te slim om te lokken met voer, daar reageert ze niet op :')
Ze kent mij natuurlijk ook nog niet zo goed, maar dacht dat ik gisteren pluspunten had gescoord met het kroelen haha.

Ik ben net op het "zoldertje" geweest waar het gat rond de CV buizen naartoe loopt. Het loopt gelukkig dood, dus ze kan niet door het hele huis of de muren. Maar ik kon haar nergens vinden, echt bizar.

Het geeft wel al een hoop rust dat ze in ieder geval heeft gegeten...
Ik denk dat ik zo nog een dag maar moet afwachten, maar liefst verhuis ik haar zo snel mogelijk...

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:32

tip.. zoek het ook hoog.. kasten die zo hoog zijn dat je niet verwacht dat ze er op kan.. een keukenblok met zwevende hoge kastjes...

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:49

Als het kopje er door kan, kan de kat er door. Je kunt her en der wat bloem sprenkelen. Dan kun je aan de pootafdrukken zien waar ze heen gaat en of ze eet.

Ik heb ook zo'n paniekenige geadopteerd en die zat onder een karretje, nooit gedacht dat dat paste, zo laag was dat.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:02

ik was mijn bange kitten ook kwijt na de eerste nacht bij mij, en die had zich verstopt in een plaid wat opgevouwen in een kastje lag, dus zoek ook goed tussen (losse) spullen.
Hopelijk vind je de kat snel en went ze ook.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 23:04

Dan ga ik nog eens een rondje doen en alle kleding overhoop gooien. Pff, leuk katten :')

Staan verder geen grote meubelen waar ze bij kan. Een vrij kleine kledingkast, soort nachtkastje, de vriezer, droger en wasmachine.
Heb overal onder, boven, tussen en zelfs in gekeken.

De bloem ga ik rond de voerbakjes neerleggen, dankjewel voor de tips! :D

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:10

De mijne zat eens in de bank, nooit geweten dat daar ruimte in zat. Ook een keer achter een kast, zeer nauw toch kon die erdoor!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:21

Hoeft maar heel klein beetje, anders heb je kans dat ze het vies vinden.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:27

Die zit toch ergens in een nog kleiner hoekje dan jij hebt gekeken omdat jij denkt dat het niet past...

Hebben ooit iets soortgelijks aan de hand gehad bij een vriend van ons. Die had op zaterdag 2 katten opgehaald die op zondag nergens meer te vinden waren terwijl ze niet de kamer uit konden. Die vonden we na lang zoeken in het uiterste puntje van het verlaagde plafond. Daar waren ze gekomen door op de koelkast te springen en daar vandaan in het plafond te klimmen. Dat kon net in de kier tussen het plafond en het keukenraam.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:34

Ik ben ook eens mijn kat kwijt geweest. Nooit geweten waar hij nou zat maar ineens stond ie middenin de nacht op bed te miauwen. We hadden echt het huis van boven tot onder uitgekamd.

Je doet er weinig aan, zeker als ze bang zijn. Gewoon wachten tot ze gekalmeerd zijn is je enige optie :o Zolang ze eten is er weinig aan de hand.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 23:38

Ik heb haar zojuist betrapt.
Ik zag al voet stapjes naar de deur lopen en toen ik naar de ketel keek, keek ze mij aan. Maar ze sprong omhoog, kon er niet bij komen...

SolarHertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:42

Haha ze houdt je wel bezig

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:44

Ze zit in ieder geval droog en warm en ze heeft eten en water. Komt goed.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:46

Misschien lukt lokken met vis (vers of diepvries) haar wel lokken. Onze kat komt ook niet voor brokjes of vlees, wel voor vis.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:47

Ah gelukkig! Ik heb ook zo'n bangerd gehad, die zat de eerste week in de oven :+, daar zat een la onder waar je toebehoren in kan doen en die is open aan de achterzijde daar was hij ingekropen. Verder kon ik hem nog een keer niet vinden en toen ik uiteindelijk op de bank neerplofte keken 2 bange oogjes mij aan vanuit het televisie meubel...

Met heel veel geduld is dit goed gekomen, heeft wel echt lang geduurd, hij is afgelopen november op 17 jarige leeftijd overleden. In de computer bij de dierenarts stond let op extreem bang maar in het laatst zat hij spinnend op de behandeltafel.

Succes ermee!

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 23:49

Ik heb ontdekt waar ze heen gaat. Ik ben over mijn buik weer door de spinnen zolder gekropen, ze zit in het uiterste hoekje onder het rieten dak opgerold.

Ik ga kijken of ze er voor voer uit wilt komen, anders is het inderdaad wachten tot ik haar een keer beneden zie... Maar ik weet tenminste wel dat ze niet klem kan zitten!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:55

Ze zit hoog en droog, en gelukkig veilig. Het komt vast goed.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 00:06

Zeker, dat haalt echt een hoop zorgen weg :)
Misschien dat ik morgen avond in het hok ga zitten, wachten tot ze komt eten en dan het gat dicht maken.

Ze hoeft niet direct een schoot kat te zijn, ze mag best wennen, maar dan liever achter de kast in plaats van in het dak haha

Arm beestje, ik vind het wel sneu hoor

Afbeelding