Contact met overleden hond zoeken...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ianrowan2009

Contact met overleden hond zoeken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 11:22

Ik hoop dat dit topic in de juiste groep staat :)
De titel zegt het al, het contact met een overleden hond zoeken.
Ik vraag mij af of er hier mensen zijn die daar ervaring in hebben, dat zelf kunnen, of er readings in geven?Kan je het zelf ook leren?
Op het internet wordt je door heel veel verschillende platformen geïnformeerd, maar voor een Reading wordt er echt zoveel geld gevraagd.
Mij hond is nu een week geleden overleden, en ik merk dat ik sindsdien een tegendruk voel met ademen. Iemand die mij hierin verder kan helpen, of ervaringen kan/wil delen?

Anoniem

Re: Contact met overleden hond zoeken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:26

Misschien eerst een coronatest doen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:27

Anoniem schreef:
Misschien eerst een coronatest doen?

Zo'n reactie lijkt me nou ook weer niet nodig..

TS, kan het zijn dat je gewoon extra stress ervaart? Het is ook allemaal niet niks wanneer je je hond pas hebt laten inslapen.
Dat kan voor een onrustig en ongemakkelijk gevoel op de borst zorgen. Verdriet doet vervelende dingen met je gezondheid.
Heel veel sterkte met het verlies van je hondje :(:)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 22-01-21 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:28

Ianrowan2009 schreef:
Ik hoop dat dit topic in de juiste groep staat :)
De titel zegt het al, het contact met een overleden hond zoeken.
Ik vraag mij af of er hier mensen zijn die daar ervaring in hebben, dat zelf kunnen, of er readings in geven?Kan je het zelf ook leren?
Op het internet wordt je door heel veel verschillende platformen geïnformeerd, maar voor een Reading wordt er echt zoveel geld gevraagd.
Mij hond is nu een week geleden overleden, en ik merk dat ik sindsdien een tegendruk voel met ademen. Iemand die mij hierin verder kan helpen, of ervaringen kan/wil delen?

De tegendruk die je voelt met ademen heeft wel degelijk een oorzaak: Verdriet.
Geef jezelf de tijd om hier overheen te komen. Verdrietig zijn om een hond die je verloren bent is heel normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:29

Nou niet nodig? Het is misschien wat kort door de bocht, maar zeker in deze tijd als je plotseling iets merkt aan je ademhaling? Zou ik zeker eerst even Corona en andere lichamelijke dingen bij mijzelf uitsluiten voor ik over dit soort zaken na ga denken.
En idd, rouwen geeft ook een "klemmend" gevoel op de borst.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:30

Anoniem schreef:
Nou niet nodig? Het is misschien wat kort door de bocht, maar zeker in deze tijd als je plotseling iets merkt aan je ademhaling? Zou ik zeker eerst even Corona en andere lichamelijke dingen bij mijzelf uitsluiten voor ik over dit soort zaken na ga denken.

Ah, op die fiets! Ik dacht dat je het op een andere manier bedoelde ivm de vraagstelling van TS :)
Dan heb ik niets gezegd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:32

Ik had beter iets meer woorden kunnen gebruiken bij mijn eerste bericht. :j

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:32

Misschien ben je verdrietig en moet je huilen. Is daarom je adem wat verkrampt omdat je dat wellicht tegenhoudt om los te laten? En inderdaad corona lijkt me ook zeker iets om serieus te nemen en je eventueel te laten testen als dat aanhoudt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:34

Als ik me gestrests voel voel ik ook altijd direct druk op de borst.
Dan ga ik ook verkeerd ademen, niet vanuit de buik. Daar dan op letten verminderd de klachten.
Mocht het bij jou niet fijn gaan zou ik contact op nemen met de huisarts.

Maar vooral wil ik je veel sterkte wensen. :knuffel:

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:42

Ik heb zelf contact gehad met een medium die contact maakte met mijn overleden paard. Alles wat ze zei klopte... en geloof me ik ben kritisch. Eerlijk gezegd het heeft me niets geholpen. Ik ben iemand die het moet verwerken en doorgaan omdat het mij anders naar beneden trekt. Maar dat is heel persoonlijk.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:45

Ts wil contact met haar overleden hond.Heel begrijpelijk als ze een goede band hebben. Een dier heeft ook een ziel en die gaat na de dood van het lichaam elders verder.Contact daarmee kan zeker d.m.v. de kracht van de liefde die tussen jullie was.Soms verschijnt zo'n dier je bijv. in een droom.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:02

Ik heb dit destijds bij m'n overleden pony laten doen door Symone Ottevanger. Ik vind haar heel goed. Je hebt veel rommel er tussen zitten op dit gebied, maar zij wist mij via m'n pony dingen te vertellen die alleen ikzelf weet... Heel bijzonder.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:47

Ik geloof helemaal niets van iets als readings, het klinkt alsof je aan het rouwen bent TS, en dat verdriet mag er zijn, en moet er zijn. Natuurlijk voel je je niet goed, niet fijn, maar een reading geeft geen closure, klopt je wel veel geld uit de zak voor iets waar je hoogstwaarschijnlijk niets aan hebt, en gewoon dingen zijn die een medium verzint, of door slim vragen uit jou krijgt, of op internet vindt.

Toen mijn hond overleed was ik kapot van verdriet, ik miste hem verschrikkelijk, en nóg, bij vlagen. Dat is ok, dat beklemmende gevoel wat je hebt hoort bij intens verdriet. Het gaat weer over. Je zult hem nog lang met je meenemen, en ook dat is ok. Iemand beschreef het ooit heel mooi: je hond is een heel lange wandeling gaan maken, en hij kwispelt in je hart. En elke keer als hij kwispelt, voel je dat. En op zeker moment is hij verder weg gewandeld, en kun je het kwispelen niet meer zo voelen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:57

Het gaat erom of je gelooft in leven na de dood,ook voor dieren.Als je hier niet in gelooft dan zul je logischerwijze ook niet in contactmogelijkheden na de dood geloven, al of niet d.m.v. een medium.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:11

Ik zie dat verband niet. Ik geloof in leven na de dood, niet in mediums en readers die geen enkele wetenschappelijke onderbouwing kunnen geven voor wat ze doen.

Ik kan dat zelf ook niet voor mijn geloof, maar ik geef dat ook rustig toe, en vraag er geen 50 euro per sessie voor :D

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 13:55

Sabri schreef:
Misschien ben je verdrietig en moet je huilen. Is daarom je adem wat verkrampt omdat je dat wellicht tegenhoudt om los te laten? En inderdaad corona lijkt me ook zeker iets om serieus te nemen en je eventueel te laten testen als dat aanhoudt.

Op het moment van inslapen zelf heb ik geen traan gelaten. De dagen ervoor was ik zo bang dat ik mijzelf niet onder controle kon houden dat ik mijzelf daar denk ik in op slot heb gezet. Zelfbescherming toen.

Avalanche81 schreef:
Ik geloof helemaal niets van iets als readings, het klinkt alsof je aan het rouwen bent TS, en dat verdriet mag er zijn, en moet er zijn. Natuurlijk voel je je niet goed, niet fijn, maar een reading geeft geen closure, klopt je wel veel geld uit de zak voor iets waar je hoogstwaarschijnlijk niets aan hebt, en gewoon dingen zijn die een medium verzint, of door slim vragen uit jou krijgt, of op internet vindt.

Toen mijn hond overleed was ik kapot van verdriet, ik miste hem verschrikkelijk, en nóg, bij vlagen. Dat is ok, dat beklemmende gevoel wat je hebt hoort bij intens verdriet. Het gaat weer over. Je zult hem nog lang met je meenemen, en ook dat is ok. Iemand beschreef het ooit heel mooi: je hond is een heel lange wandeling gaan maken, en hij kwispelt in je hart. En elke keer als hij kwispelt, voel je dat. En op zeker moment is hij verder weg gewandeld, en kun je het kwispelen niet meer zo voelen.

Hij is bij mij thuis ingeslapen.
Daardoor hoop ik dat zijn ziel thuis mag blijven.
Ik had zo’n sterke band met hem, dat ik inderdaad moet bekennen dat ik mij aan van alles vast klamp, uit angst los te moeten laten.
Ik hoop gewoon zo erg dat hij in mijn buurt is.

Anoniem schreef:

Goed dat daar ook aan gedacht wordt! :)
ikzelf ben bekend met astma, dus benauwdheid zit er altijd wel een beetje.
De verandering is echt vanaf het moment van inslapen, maar ben zelf niet in contact met andere ( buiten de dierenarts om, die ook continue goed afstand bewaarde ) mensen geweest.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:03

Ianrowan2009 schreef:
Sabri schreef:

Op het moment van inslapen zelf heb ik geen traan gelaten. De dagen ervoor was ik zo bang dat ik mijzelf niet onder controle kon houden dat ik mijzelf daar denk ik in op slot heb gezet. Zelfbescherming toen.

Avalanche81 schreef:

Ik had zo’n sterke band met hem, dat ik inderdaad moet bekennen dat ik mij aan van alles vast klamp, uit angst los te moeten laten.

Anoniem schreef:

De verandering is echt vanaf het moment van inslapen, maar ben zelf niet in contact met andere ( buiten de dierenarts om, die ook continue goed afstand bewaarde ) mensen geweest.

Loslaten van een geliefd dier is heel moeilijk. Het verdriet blijft, nog heel lang.

Wat mij vaak helpt is het schrijven van een soort 'in memoriam', een verhaaltje over je dier met al zijn leuke en rare eigenaardigheden, gekke gebeurtenissen en bijzondere dingen. Je kunt dat natuurlijk ook nog met foto's opmaken en laten afdrukken en eventueel inbinden.

Een ander dier om voor te zorgen helpt ook. Het zal nooit het overleden dier vervangen, maar geeft je wel iets nieuws en levends om je aandacht op te richten. Dat hoeft niet beslist een eigen dier te zijn. Op kinderboerderijen, dierenparkjes en asiels hebben ze vaak hulp nodig, ook in coronatijd.

Sterkte!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:46

Ianrowan2009 schreef:

Dan zou ik eens beginnen met een flinke huilbui en kijken hoe je je daarna voelt. Desnoods met iemand als achtervang die je weer tot bedaren kan brengen als je denkt dat je er zelf niet meer uitkomt :knuffel:

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:52

Als je geld teveel hebt kan je altijd een reading laten doen.

Het lijkt me een ‘gewoon’ rouwproces. Ik zou het de tijd geven, rouwen kost nu eenmaal tijd. Als je over een aantal maanden nog steeds last hebt van je ademhaling of onverwerkte dingen zou je naar een psycholoog kunnen gaan die je kan helpen met het rouwproces :)

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 14:14

Hevonen schreef:
Ianrowan2009 schreef:

[Misschien ben je verdrietig en moet je huilen. Is daarom je adem wat verkrampt omdat je dat wellicht tegenhoudt om los te laten? En inderdaad corona lijkt me ook zeker iets om serieus te nemen en je eventueel te laten testen als dat aanhoudt.]

[Ik geloof helemaal niets van iets als readings, het klinkt alsof je aan het rouwen bent TS, en dat verdriet mag er zijn, en moet er zijn. Natuurlijk voel je je niet goed, niet fijn, maar een reading geeft geen closure, klopt je wel veel geld uit de zak voor iets waar je hoogstwaarschijnlijk niets aan hebt, en gewoon dingen zijn die een medium verzint, of door slim vragen uit jou krijgt, of op internet vindt.

Toen mijn hond overleed was ik kapot van verdriet, ik miste hem verschrikkelijk, en nóg, bij vlagen. Dat is ok, dat beklemmende gevoel wat je hebt hoort bij intens verdriet. Het gaat weer over. Je zult hem nog lang met je meenemen, en ook dat is ok. Iemand beschreef het ooit heel mooi: je hond is een heel lange wandeling gaan maken, en hij kwispelt in je hart. En elke keer als hij kwispelt, voel je dat. En op zeker moment is hij verder weg gewandeld, en kun je het kwispelen niet meer zo voelen.]

[Nou niet nodig? Het is misschien wat kort door de bocht, maar zeker in deze tijd als je plotseling iets merkt aan je ademhaling? Zou ik zeker eerst even Corona en andere lichamelijke dingen bij mijzelf uitsluiten voor ik over dit soort zaken na ga denken.
En idd, rouwen geeft ook een "klemmend" gevoel op de borst.]

Loslaten van een geliefd dier is heel moeilijk. Het verdriet blijft, nog heel lang.

Wat mij vaak helpt is het schrijven van een soort 'in memoriam', een verhaaltje over je dier met al zijn leuke en rare eigenaardigheden, gekke gebeurtenissen en bijzondere dingen. Je kunt dat natuurlijk ook nog met foto's opmaken en laten afdrukken en eventueel inbinden.

Een ander dier om voor te zorgen helpt ook. Het zal nooit het overleden dier vervangen, maar geeft je wel iets nieuws en levends om je aandacht op te richten. Dat hoeft niet beslist een eigen dier te zijn. Op kinderboerderijen, dierenparkjes en asiels hebben ze vaak hulp nodig, ook in coronatijd.

Sterkte!

Ik heb een mooi kastje met herinneringen voor hem ingericht.
Het lijkt mij wel een heel mooi idee om alle leuke en mooie momenten met hem op te schrijven (L)
Ik denk dat ik dat sowieso ga proberen. Hele fijne tip! Dank je wel! <3

verootjoo schreef:
Als je geld teveel hebt kan je altijd een reading laten doen.

Het lijkt me een ‘gewoon’ rouwproces. Ik zou het de tijd geven, rouwen kost nu eenmaal tijd. Als je over een aantal maanden nog steeds last hebt van je ademhaling of onverwerkte dingen zou je naar een psycholoog kunnen gaan die je kan helpen met het rouwproces :)

Het is niet dat ik direct opzoek ben naar een Reading, maar meer een poging waag om erachter te komen of ik zijn aanwezigheid kan voelen, en of dat te leren is.
Het rouwen valt mij inderdaad behoorlijk zwaar, en had niet gedacht dat ik ( de nuchterheid zelve.. wat bij deze dus ook weerlegd is ;) ) zelfs hier hoop uit zou proberen te Putten.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:19

Sterkte met het verlies van je hond :(:)

Die druk met ademhalen kan gewoon stress/verdriet zijn.
Mijn paard is anderhalve week geleden ingeslapen en sindsdien heb ik hoofdpijn en buikpijn, vrijwel de hele dag door en slaap ik slecht.

Vrees dat het gewoon iets is waar je doorheen moet na het verlies van een mens of dier.

Al is waakzaam blijven voor corona natuurlijk altijd aan te raden

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:29

Ik heb een boek over communiceren met dieren, daarin staat ook een heel hoofdstuk over het rouwproces. Afbeelding

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:31

Gecondoleerd met het verlies.
Laat het verdriet ook vooral zijn. Uit het (houd je niet groot, gewoon huilen als de tranen komen), laat je troosten en valideer het (het mag er zijn - en dooddoeners als het was maar een hond lekker negeren mocht iemand dat tegen je zeggen). Toen mijn hond na 14 jaar overleed heb ik echt 3 maanden lang bijna iedere dag wel een traantje gelaten.

Ik was ook altijd vrij sceptisch over intuitief communiceren met dieren/tolken/readings en het klopt dat er geen wetenschappelijk bewijs is, maar heb persoonlijke ervaringen in contact met (overleden) dieren die gewoon anders niet te verklaren zijn. Dus ik beweer absoluut niet stellig dat het niet bestaat of niet kan. Wel zijn er ook een hoop "neppers" actief, dus wees echt wel selectief met wie je vraagt.
En geef vooral niet te veel (of liever gezegd geen) info over de situatie of het dier. Zodat het resultaat zo zuiver mogelijk is.

Heb zelf goede ervaringen met:
http://Www.frederike.eu
En
http://Www.communiceren-met-dieren.nl (Symone Ottenvangers)
Het telefonisch consult vind ik persoonlijk fijner dan een consult op afstand met verslag. Het gesprek kan je opnemen en dan zelf een verslag maken.

Je kan bij beide ook een cursus doen om te leren hoe het werkt en het zelf ervaren/doen.
Echt aanraders als je gewoon eens jezelf uit wil dagen of meer je gevoel wilt ontwikkelen.

Nu heb ik wel eens gehoord dat zielen tijd nodig hebben om naar gene zijde te gaan, dus tussen overlijden en een consult is een (wacht)tijd van ongeveer 3 maanden aan te raden.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 22:13

Devitootje schreef:
Gecondoleerd met het verlies.
Laat het verdriet ook vooral zijn. Uit het (houd je niet groot, gewoon huilen als de tranen komen), laat je troosten en valideer het (het mag er zijn - en dooddoeners als het was maar een hond lekker negeren mocht iemand dat tegen je zeggen). Toen mijn hond na 14 jaar overleed heb ik echt 3 maanden lang bijna iedere dag wel een traantje gelaten.

Ik was ook altijd vrij sceptisch over intuitief communiceren met dieren/tolken/readings en het klopt dat er geen wetenschappelijk bewijs is, maar heb persoonlijke ervaringen in contact met (overleden) dieren die gewoon anders niet te verklaren zijn. Dus ik beweer absoluut niet stellig dat het niet bestaat of niet kan. Wel zijn er ook een hoop "neppers" actief, dus wees echt wel selectief met wie je vraagt.
En geef vooral niet te veel (of liever gezegd geen) info over de situatie of het dier. Zodat het resultaat zo zuiver mogelijk is.

Heb zelf goede ervaringen met:
http://Www.frederike.eu
En
http://Www.communiceren-met-dieren.nl (Symone Ottenvangers)
Het telefonisch consult vind ik persoonlijk fijner dan een consult op afstand met verslag. Het gesprek kan je opnemen en dan zelf een verslag maken.

Je kan bij beide ook een cursus doen om te leren hoe het werkt en het zelf ervaren/doen.
Echt aanraders als je gewoon eens jezelf uit wil dagen of meer je gevoel wilt ontwikkelen.

Nu heb ik wel eens gehoord dat zielen tijd nodig hebben om naar gene zijde te gaan, dus tussen overlijden en een consult is een (wacht)tijd van ongeveer 3 maanden aan te raden.

O Wauw! <3 ik vind dit echt heel erg fijn om te lezen! Dank je wel! Ik ben echt heel blij om te lezen dat er een mogelijkheid is om het zeg ook te kunnen ervaren/voelen dat hij er nog is!
3maanden is wel lang, maar als dat de tijd is die ervoor nodig is dan heb ik het er graag voor over!
Ik ga nu gelijk even kijken op die sites ook. :)

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 22:14

cissy schreef:
Ik heb een boek over communiceren met dieren, daarin staat ook een heel hoofdstuk over het rouwproces. [ [url=m/Q0U4NV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga eens kijken op internet voor dit boek.
Dank je wel voor de tip <3