[Misschien ben je verdrietig en moet je huilen. Is daarom je adem wat verkrampt omdat je dat wellicht tegenhoudt om los te laten? En inderdaad corona lijkt me ook zeker iets om serieus te nemen en je eventueel te laten testen als dat aanhoudt.]
Op het moment van inslapen zelf heb ik geen traan gelaten. De dagen ervoor was ik zo bang dat ik mijzelf niet onder controle kon houden dat ik mijzelf daar denk ik in op slot heb gezet. Zelfbescherming toen.
[Ik geloof helemaal niets van iets als readings, het klinkt alsof je aan het rouwen bent TS, en dat verdriet mag er zijn, en moet er zijn. Natuurlijk voel je je niet goed, niet fijn, maar een reading geeft geen closure, klopt je wel veel geld uit de zak voor iets waar je hoogstwaarschijnlijk niets aan hebt, en gewoon dingen zijn die een medium verzint, of door slim vragen uit jou krijgt, of op internet vindt.
Toen mijn hond overleed was ik kapot van verdriet, ik miste hem verschrikkelijk, en nóg, bij vlagen. Dat is ok, dat beklemmende gevoel wat je hebt hoort bij intens verdriet. Het gaat weer over. Je zult hem nog lang met je meenemen, en ook dat is ok. Iemand beschreef het ooit heel mooi: je hond is een heel lange wandeling gaan maken, en hij kwispelt in je hart. En elke keer als hij kwispelt, voel je dat. En op zeker moment is hij verder weg gewandeld, en kun je het kwispelen niet meer zo voelen.]
Hij is bij mij thuis ingeslapen.
Daardoor hoop ik dat zijn ziel thuis mag blijven.
Ik had zo’n sterke band met hem, dat ik inderdaad moet bekennen dat ik mij aan van alles vast klamp, uit angst los te moeten laten.
Ik hoop gewoon zo erg dat hij in mijn buurt is.
[Nou niet nodig? Het is misschien wat kort door de bocht, maar zeker in deze tijd als je plotseling iets merkt aan je ademhaling? Zou ik zeker eerst even Corona en andere lichamelijke dingen bij mijzelf uitsluiten voor ik over dit soort zaken na ga denken.
En idd, rouwen geeft ook een "klemmend" gevoel op de borst.]
Goed dat daar ook aan gedacht wordt!

ikzelf ben bekend met astma, dus benauwdheid zit er altijd wel een beetje.
De verandering is echt vanaf het moment van inslapen, maar ben zelf niet in contact met andere ( buiten de dierenarts om, die ook continue goed afstand bewaarde ) mensen geweest.