Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Voor zover ik weet eten zij het juist niet. Maar nu nog eieren alleen en er komen onverwachts de ouders deze kant op. Flappentakken. Psg9 met een vookeur voor eucalyptus. Schuif anders aan in mijn flappentak topic, een tak is een tak
Echt niks dushier veel wilde klimop, bramen en andere eetplanten. Zelf braampjes nu in opkweek en framboos
Sting schreef:En als je kijkt in de woonwijken? Wij hadden hier een huis vlakbij dat er helemaal mee begroeid was, ik heb zo het vermoeden dat als je daar het verhaal zou uitleggen dat je zo wat mee mag nemen.
Nouvel schreef:In he ergste geval kan ik wat voor je knippen bij ons in de tuin en naar je opsturen, hier zat..
Zoolgangster schreef:Indische wandelende takken eten niet alleen hedera, maar ook liguster, wat 's winters ook groen is. Verder eten ze ook braam, en dat heeft 's winters ook blad.
karuna schreef:Gewoon aanbellen in het ergste geval zegt iemand nee. Wat je misschien kunt doen is eens een rondje achterpad in je wijk doen. Meeste klimop staat in achtertuinen. Anders monumentale panden in de buurt? Of een state of zo?
Ik ben echt blij hier. Bos op pakweg 100/150 m nog niet eens.
Nouvel schreef:Ik gaf ze soms ook braam en dat ging prima, collegaatje heeft ze in de klas en op mijn werkdagen mag ik verzorgen...
ellepel schreef:even op fietsie leeuwarden door?
stad is groot genoeg ,denk dat je zat kunt vinden![]()
in de goudenregenstraat zit zelfs een bed&breakfast met de naam Hedera, je mag bij hen vast wel wat halen
magda_90 schreef:Als het goed is haal ik dit weekend mijn nieuwe terrarium op. Voor nu zitten ze in een grote pot:
[ [url=m/heUMCY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik werk gewoon fulltime op mijn werk. Vandaar dat ik liever oplossingen dichterbij zoek zoals die plantjes die ik op het balkon geplant heb.
En antwoord op mijn vraag zoek.
esje01 schreef:Mijn takken eten liguster het liefst
Zoolgangster schreef:magda_90 schreef:Als het goed is haal ik dit weekend mijn nieuwe terrarium op. Voor nu zitten ze in een grote pot:
[ [url=m/heUMCY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik werk gewoon fulltime op mijn werk. Vandaar dat ik liever oplossingen dichterbij zoek zoals die plantjes die ik op het balkon geplant heb.
En antwoord op mijn vraag zoek.
Ik durf echt niet te zeggen hoelang een plant met insecticide giftig blijft... Ik kocht wel eens tradescantia (eten ze ook!) en dat liet ik minstens een half jaar groeien, voor ik het voerde. Ook deed ik het wel zo, dat ik stekjes nam, die doorkweekte en die gestekte plantjes voerde.
Maar die planten stonden in huis, dus spoelt er weinig gif uit. Dat kan bij hedera buiten in de regen misschien sneller. Reken erop dat het gif niet alleen op de plant zit, maar ook erin...