Zodoende eens rond gekeken bij de dierenasielen. Een wilde kat zou het niet worden. Een dier dat ziek is moet bij de dierenarts geraken en zulke katten Kan je niet hanteren. De meeste asiel katten zijn echte binnenhuiskatten. Maar bij ons is het toch echt wel de bedoeling dat poeslief muizen en ratten gaat verjagen. Nu Spike er niet meer is, zie je de ratten hier op klaarlichte dag spelen. Het zag er dus naar uit dat ik bij een asiel niet makkelijk de geschikte poes zou vinden. In België ben je verplicht om je katten onvruchtbaar te maken, ben je geen erkende fokker, mag je dus ook geen kittens aanbieden. Ik had voor mezelf dan ook al beslist dat de muizen en ratten toch maar katloos bestreden moesten worden en dat ik mijn verdriet zijn gang moest laten gaan.
En toen suggereerde iemand om marktplaats in het oog te houden. Ik woon niet ver van de Nederlandse grens en daar mogen katten nog wel aangeboden worden. Misschien kon ik op die manier in het voorjaar wel een boerderij katje vinden. Wij hoeven immers geen knuffel kat, gewoon een buitenkat is prima. Spike was altijd bij mij buiten, kwam kopjes geven, maar als ik hem wilde aaien, had ik klauwen en tanden in mijn arm of hand. Vond ik helemaal niet erg, Spike was perfect zoals hij was. Zodoende een keertje op marktplaats naar boerderijkatjes gezocht en nog een paar oude advertenties gezien. De meesten waren meer als 300 km rijden, maar die katten hadden al lang een thuis en ik wilde gewoon weten of er via die weg katten aangeboden werden.
Vorig weekend stond er plots een nieuwe advertentie. 2 rode broertjes van ongeveer 8 maand zochten een nieuwe thuis. Ik wilde helemaal geen rode kat, zou me te veel aan Spike laten denken, en ook nog niet op dit moment, maar gaf puur voor de gein op maps de bestemming in waar de kat zat. Wat ongeveer een uurtje rijden bleek te zijn, waardoor ik dacht "oh fijn, het is dus doenbaar om straks, als ik toch terug een kat zou willen, via deze website een kat te vinden." Had er alleen niet op gerekend dat dit katje zich in mijn hoofd zou nestelen. Na even polsen bij mijn vriend, bleek die ermee akkoord dat ik meer info vroeg. En na 2 dagen berichten wisselen met de eigenaars van de kat, had ik de afspraak dat ik de brutale rooie zou ophalen als niemand zich zou aanbieden om beide broertjes over te nemen.
En zo komt het dat ik gisteren in de auto zat om de kat, die wij ondertussen Tango noemen, op te halen. Er was me gezegd dat het een echte boerderijkat is, die wel van knuffeltjes houdt als hij er zelf om vraagt, maar verder toch wel vrij zelfstandig is. Nou, schrap het zelfstandige maar. Tango is echt een knuffel kat en wil steeds bij me zijn. Ik moet hem helaas apart houden, om conflicten met de hond te vermijden. Onze hond is helemaal verliefd op hem, maar hij moet voorlopig niets van haar liefde weten en gromt/sist als onze meid te dicht bij komt. Heb net 2 uur met hem zitten koelen en hij vindt nog steeds dat hij te weinig aandacht gekregen heeft. Wilde geen rooie en geen knuffel kat, hij is dan ook alles wat ik net niet wou, maar oh zo welkom in ons huisje.