Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mizora schreef:Ik zou in ieder geval een korte samenvatting geven van de woonsituatie en je werksituatie, hoe je het alleen blijven wilt oplossen, wat je met de hond wilt doen en wat je in een hond zoekt.
Zeggen dat je een hond wilt en vragen hoe duur die is, verder niets, is vloeken in de kerk bij veel fokkers en krijg je meestal geen antwoord op.
petitparis schreef:Als fokker wil je helemaal niet horen (of lezen) dat mensen een hond willen kopen... Of althans ik niet en de meeste van mijn vrienden die geregeld een nestje fokken ook niet. Ja, een pup is niet gratis en ook niet goedkoop, maar voor ons is elke pup onbetaalbaar en geen ding. Geïnteresseerden die alleen naar beschikbaarheid en prijs vragen krijgen een standaard bedankje. Maar goed de vraag is groter dan het aanbod, dus we kunnen het ons veroorloven nieuwe baasjes op de rooster te leggen. Maar eigenlijk zijn er best wel wat geïnteresseerden, die zich goed ingelezen hebben in het ras en een bewuste selectie gemaakt hebben wat betreft welke fokker te contacteren. Zij stellen zichzelf, hun verwachtingen en leefsituatie voor.
Vanuit de rasvereniging beantwoord ik vaak mailtjes met alleen een van de volgende scenario's:
"Hebt u nu puppies beschikbaar?"
"Ik zoek een pup, wat is de prijs?"
"Ik zoek een teef/reu, waar is er nog een over?"
Dit zijn mailtjes waarvan ik weet dat ze door het merendeel van onze fokkers of geen of een negatief antwoord zullen krijgen.
petitparis schreef:Als fokker wil je helemaal niet horen (of lezen) dat mensen een hond willen kopen... Of althans ik niet en de meeste van mijn vrienden die geregeld een nestje fokken ook niet. Ja, een pup is niet gratis en ook niet goedkoop, maar voor ons is elke pup onbetaalbaar en geen ding. Geïnteresseerden die alleen naar beschikbaarheid en prijs vragen krijgen een standaard bedankje. Maar goed de vraag is groter dan het aanbod, dus we kunnen het ons veroorloven nieuwe baasjes op de rooster te leggen. Maar eigenlijk zijn er best wel wat geïnteresseerden, die zich goed ingelezen hebben in het ras en een bewuste selectie gemaakt hebben wat betreft welke fokker te contacteren. Zij stellen zichzelf, hun verwachtingen en leefsituatie voor.
Vanuit de rasvereniging beantwoord ik vaak mailtjes met alleen een van de volgende scenario's:
Dit zijn mailtjes waarvan ik weet dat ze door het merendeel van onze fokkers of geen of een negatief antwoord zullen krijgen.
SinneJ schreef:petitparis schreef:Als fokker wil je helemaal niet horen (of lezen) dat mensen een hond willen kopen... Of althans ik niet en de meeste van mijn vrienden die geregeld een nestje fokken ook niet. Ja, een pup is niet gratis en ook niet goedkoop, maar voor ons is elke pup onbetaalbaar en geen ding. Geïnteresseerden die alleen naar beschikbaarheid en prijs vragen krijgen een standaard bedankje. Maar goed de vraag is groter dan het aanbod, dus we kunnen het ons veroorloven nieuwe baasjes op de rooster te leggen. Maar eigenlijk zijn er best wel wat geïnteresseerden, die zich goed ingelezen hebben in het ras en een bewuste selectie gemaakt hebben wat betreft welke fokker te contacteren. Zij stellen zichzelf, hun verwachtingen en leefsituatie voor.
Maar het gaat er dan toch vooral om dat mensen liever veel meer vertellen en vragen stellen dan dit?
Want als je een heel verhaal doet over dat je dolgraag een hond wil van het ras X en je situatie voorstelt is het toch niet verkeerd ook even te vragen wat de verwachte prijs gaat zijn?