Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Niqui schreef:Mijn ouders hebben een oud-fokteef overgenomen. Ze was toen 7 jaar oud. Niet gesteriliseerd natuurlijk, dus dat hebben ze meteen gedaan. Verder zijn er geen problemen geweest. Ze was superlief en luisterde perfect. Wel had ze doorligplekken op haar poten en enorme tepels. De tepels zijn later weer bijgetrokken.
Ze is uiteindelijk zonder problemen ruim 15 jaar geworden. En mijn ouders hebben er een geweldige hond aan gehad. De fokker was dan ook geen broodfokker en er werd heel veel zorg aan de honden besteed. Ik denk dat dat veel verschil maakt.
[***] schreef:Neen, dat denk ik ook, vandaar dat ik dat wel ga doen, kan daarna nog altijd zien of het wat kan worden of niet.
Hoe zou ik de zindelijkheid moeten verwachten bij dit soort dieren? Ik weet dat puppy's zéér regelmatig naar buiten moeten, maar dat volwassen honden sowieso al langer kunnen ophouden zeg maar. Wil niet zindelijk dan zeggen dat je dit gewoon kan opvangen door op regelmatige tijdstippen buiten te gaan? En dan natuurlijk belonen als ze het buiten doen en dat ze zo de klik maken? Of gaan ze echt gewoon alles laten lopen waar & wanneer het hun uitkomt? Dat is bv. iets waar ik vanuit het asiel geen duidelijk antwoord op krijg, en ik heb er niet de ervaring mee om mij daar iets bij te kunnen voorstellen.
[***] schreef:Neen, dat denk ik ook, vandaar dat ik dat wel ga doen, kan daarna nog altijd zien of het wat kan worden of niet.
Hoe zou ik de zindelijkheid moeten verwachten bij dit soort dieren? Ik weet dat puppy's zéér regelmatig naar buiten moeten, maar dat volwassen honden sowieso al langer kunnen ophouden zeg maar. Wil niet zindelijk dan zeggen dat je dit gewoon kan opvangen door op regelmatige tijdstippen buiten te gaan? En dan natuurlijk belonen als ze het buiten doen en dat ze zo de klik maken? Of gaan ze echt gewoon alles laten lopen waar & wanneer het hun uitkomt? Dat is bv. iets waar ik vanuit het asiel geen duidelijk antwoord op krijg, en ik heb er niet de ervaring mee om mij daar iets bij te kunnen voorstellen.
[***] schreef:Bedankt voor je ervaring Solleke_Noah, dat is dan inderdaad het vaak typische verhaal wat je hoort, en wat bij die andere honden ook zo was, waardoor ze deze enkel plaatsen als er al een andere hond in huis is.
Maar aangezien ze voor deze mij zelf gecontacteerd hebben heb ik het idee dat het verhaal toch iets anders ligt, of dat het een uitzonderlijke hond is ofzo. Ik vind het een beetje raar, maar zal na de kennismaking hopelijk wel meer weten.
Het niet-zindelijk zijn heb ik niet zo echt problemen mee, ik ga gewoon op regelmatige tijdstippen naar buiten en als er eens een ongelukje gebeurd.. met het formaat dat ze is kan het niet veel zijnMaar er is natuurlijk een verschil tussen eens een ongelukje en contant je huis onder plassen & poepen. Dat laatste zit ik niet zo op te wachten. Dat van die vernielperiode heb ik niet gelezen
![]()
@kiwiwitje: ik ga er inderdaad ook wel vanuit dat ze er in tussentijd mee aan het werk zijn. Als ik het goed begrijp zit ze er een paar weekjes (heb een foto doorgestuurd gekregen die van 24/12 is) dus zou je wel denken dat ze er wat mee doen. Ook is er een foto waarbij ze bij een verzorger op de arm zit (het is een klein huppeltje) met een riempje om, dus ik gok wel dat ze al íets kent, of in ieder geval zoals ze zeggen niet bang aangelegd is. Maar als ik er naar vraag krijg ik als reactie dat het in een asiel moeilijk te zeggen is en dat honden uit een fokkerij vaak niet zindelijk zijn ed. Dus vandaar dat ik het niet weet
EmptyWords schreef:Als ik met de volwassen honden ieder uur naar buiten ga, zullen ze ook ieder uur een plasje doen. Ze hebben de controle, maar zullen toch moeten leren dat ze die controle ook moeten gaan gebruiken.
Dat gezegd hebbende.... met observeren zie je snel genoeg wanneer ze een "ik ga wat doen" loopje krijgen en als je ze dan mee naar buiten neemt ben je ook al een heel eind natuurlijk