Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Mandy_89 schreef:Van de fokker krijgen we carocroc mee.
Onze vorige hond gaf ik altijd concept for life
Mizora schreef:Inbalance is helaas gewoon een duurder gemaakte Wooof-brok met redelijk weinig vlees. Hun eerste ingrediënt is niet rund (of zalm of lam), en ook is hun tweede ingrediënt geen dierlijk eiwit. Het eerste ingrediënt is Rund/(dierlijk eiwit)-ontsloten mais. Een mengproduct dat grotendeels uit ontsloten mais bestaat.
Eerder stond er ook 65% dierlijk en 35% plantaardig op de verpakking, maar daar stond wel wat kleiner het woord eiwit bij. Oftewel, het eiwit was voor 65% dierlijk, wat logisch is gezien ze hoofdzakelijk mais gebruiken en mais is zeer eiwitarm.
Koekie73 schreef:Pateeke , waarom heb je voor wolf of wilderness gekozen (ken het niet, maar 1 van mijn honden heeft hele gevoelige darmen)
kiwiwitje schreef:Koekie73 schreef:Pateeke , waarom heb je voor wolf of wilderness gekozen (ken het niet, maar 1 van mijn honden heeft hele gevoelige darmen)
Gevoelige darmen waarop?
Wolf of wilderness heeft ook een elementslijn met maar 1 diersoort.
Ik heb t ook een paar jaar gevoerd.
Koekie73 schreef:Dat weten we niet goed genoeg. Hij is al een paar keer bij de dierenarts geweest en heeft i.i.g. geen ziekte aan zijn darmen. En ik begrijp dat de allergietesten niet genoeg duidelijkheid kunnen geven om echt te zeggen waar hij exact allergisch voor is. Kwestie van uitproberen. Maar hij reageert dus op veel brokken helaas.
Waar hij in ieder geval op reageert zijn bijna alle dauwbotten, behalve de vegetarische 'tandenborsteltjes' van aardappelzetmeel.
Op de royal canin brokken doet hij het in principe ok, maar daar zit veel zout in, waardoor hij eigenlijk veel te veel drinkt en plast. DA heeft liever dat hij overgaat op iets anders. Dus nu proberen we Sam's Field, Dat lijkt nu redelijk te gaan, al viel het me vanmorgen op dat hij niet wilde eten (soms het eerste teken weer van verstopping) En van de Sam's Field poept de ander (die krijgt dat namelijk al langer) heel veel vind ik.
Als ik dan toch nog een keer naar een andere brok overga, zou ik ze liefst alletwee nog een keer op een andere brok overzetten. In ieder geval granenvrij. Ik wil evt ook nog wel een brok combineren met vers vlees.
Er is gewoon zoveel op de markt, dat ik het lastig vind. En vanwege de darmen van hond 1, probeer ik niet zomaar vanalles.